Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Żyj zdrowo

Data dodania: 2017-05-19 21:50:17
Autor: Anna Sosnowska

Konspekt zajęć świetlicowych

Konspekt zajęć świetlicowych

Opracowała i zrealizowała: Anna Sosnowska


Temat tygodnia: Żyj zdrowo

Temat dnia: Granie w „Zgaduj- zgadula”. Plastyczna interpretacja powiedzenia „Czystość to zdrowie”.

Cel główny:

  • Wyrobienie w dziecku właściwej współpracy z grupą,

  • Kształtowanie umiejętności wzajemnego słuchania i zdrowej rywalizacji.

Umiejętności szczegółowe: uczeń:

  • Zna odpowiedzi na zadawane pytania,

  • Potrafi poddawać interpretacji powiedzenia ludzi,

  • Umie odgrywać role na tle grupy,

  • Wie, czym jest zdrowy tryb życia.

Metody:

  • Słowne: swobodna wypowiedź, odpowiedź na zadane pytania,

  • Praktyczne:, gra grupowa w „Zgaduj- zgadula”, odgrywanie scenek, zabawa powitalna,

  • Eksponujące: wykonywanie rysunków, zabawa pantomimiczna.

Formy:

  • Grupowa

  • Indywidualna

Środki dydaktyczne:

  • Teksty zagadek, wiersza; kartki, kredki, tarcza do gry, plansza z hasłem „KAPUSTA”. Czas trwania: 60 min.

  1. Część wstępna:

  1. Powitanie- wszystkie dzieci stają w rozsypce, muzyka gra w trakcie której nauczyciel podaje komendy, np.: witamy się: ukłonem, poklepaniem po ramieniu, uściskiem prawej dłoni partnera, uściskiem lewej dłoni partnera, uśmiechem, miłym słowem, wspólnym tańcem z haczykami, przybiciem „piątki”, pogłaskaniem po głowie, itp.

  2. Czynności organizacyjno- porządkowe.

  3. Nauczyciel wprowadzając dzieci w dzisiejszy temat nawiązuje rozmowę kierowaną na temat zdrowia.

  • Dlaczego jest takie ważne zdrowie dla naszym życiu?

  • Co należy robić, aby być zdrowym?

  • Jakie znacie dyscypliny sportowe?

  • Które dziecko uprawia sporty i dlaczego?

H. Część właściwa:

  1. Podział uczniów na grupy wg zasady odliczania do czterech. Uczniowie tworzą drużyny 1 do 1, 2 do 2, 3 do 3, 4 do 4 i wyznaczenie w każdej drużynie przewodniczącego, który będzie udzielał odpowiedzi.

Nauczyciel wprowadza dzieci w zasady gry: omawia tarczę do gry na której są umieszczone pola: „zonk” czyli strata kolejki, jedna litera, pytanie dla Ciebie, pytanie dla następnej grupy oraz planszę z hasłem z kategorii warzywo.

  1. Rozpoczyna się gra między poszczególnymi drużynami. Uczestnik gry podchodzi do tarczy i kręcąc kołem tarczy wskaźnik wskazuje na poszczególne pole, które pozwala grupie wybrać pytanie z listy, stracić kolejkę, odkryć literę z planszy hasła lub oddać kolejkę następnej drużynie. Jeśli wypadnie na tarczy „Pytanie dla Ciebie” wówczas uczestnik wybiera przy współpracy z drużyną pytanie i razem szukają odpowiedzi. Za każdą udzieloną poprawnie odpowiedź drużyna może odsłonić jedną literę z planszy hasła, jeśli nie odpowie szansa przechodzi na następną grupę. Zabawa trwa do momentu, aż któraś drużyna odgadnie hasło i wygra.

Zgaduj zgadula - Rozwiązywanie zagadek tekstowych o tematyce sportowej czytanych przez osobę prowadzącą. Za każdą poprawną odpowiedź -punkt.

  1. Taniec jak na scenie, tylko buty nie te. Tancerze w tym tańcu noszą łyżwy zamiast baletek. (JAZDA FIGUROWA NA LODZIE ).

  2. Są w owocach i warzywach, a b c się ich nazywa (WITAMINY).

  3. Co to za sportowiec, co robi karierę, jeżdżąc bardzo szybko sportowym rowerem. (KOLARZ).

  4. Myję rano i wieczorem, po posiłku też myć mogę. (ZĘBY).

  5. Kiedy tylko się przebudzę, wkładam dres i siup w drogę (BIEGANIE).

  6. Brud jest ze mną za pan brat, gdy o siebie nie chcę dbać (MYCIE SIĘ).

  7. Między dwiema bramkami bielutkie boisko. Gra się krążkiem, bo dla piłki jest tutaj zbyt ślisko. (HOKEJ).

  8. Każde małe dziecko chce tym zajmować się w wolny dzień. (ZABAWA).

  9. Dwa kółeczka, kierownica, kolorowa deska mała. Nogą ziemi ledwo tykam, a mknę na niej tak jak strzała.( HULAJNOGA).

10 Zachwycamy się gdy skacze, pływa lub boksuje. Spróbuj zgadnąć kto na co dzień sportem się zajmuje.( SPORTOWIEC). ' ' '

  1. Skaczą, lecą! Co ich niesie w ten przestwór niebieski? Zamiast skrzydeł u nóg mają przypięte dwie deski. (NARCIARZE).

  2. Gdy już mija dzień wesoły i nastaje noc ciemniutka, trzeba nabrać więcej siły na następny dzień z raniutka. (SEN).

  3. Rzucasz nią, kopiesz, siadasz na niej. A ona w głowie ma wciąż skakanie. (PIŁKA).

  4. Wykonana jest ze sznurka albo jakiejś linki. Skaczą przez nią na podwórkach najczęściej dziewczynki. (SKAKANKA).

  5. Mydła i wody pilnie unika. Co weźmie do rąk, wszystko poplami, a jak takiego nazwać chłopczyka Ja wiem, nie powiem. Nazwijcie go sami. (BRUDAS).

  6. Kiedy się rozlega, to pękają uszy. Spróbuj go uciszyć, nie próbuj zagłuszyć. (HAŁAS).

  7. Bardzo proszę wszystkie dzieci, by rzucały do mnie śmieci. (KOSZ).

  8. Bywa w ramach lub bez ramy, często w nim się przeglądamy. Ono zawsze powie szczerze, czy wyglądasz jak należy.

(LUSTRO),

  1. Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni, a brudne ręce w czyste zamieni. (MYDŁO).

  2. Schowała się w tubie- używać jej lubię, a i mała szczotka chętnie się z nią spotka. (PASTA DO

ZĘBÓW). '

  1. Postawiona w kąt, chętnie łyka prąd. a gdy wody nabierze, to się kręci i pierze. (PRALKA).

  2. Do suchej nitki moknie nieraz, gdy po kąpieli nim się wycierasz. (RĘCZNIK).

  3. Pieni się płyn z butelki. Zamienia się w bąbelki. Nieraz głowę ci zmywa. Czy wiesz jak się

nazywa? (SZAMPON).

  1. Co to jest-na pewno wiesz, najeżona jest jak jeż. Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.

(SZCZOTECZKA).

  1. Pliki do pobrania

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !