Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Jak koniki morskie - program wspomagający naukę pływania w klasach II i III

Data dodania: 2009-12-10 18:36:16
Autor: Elżbieta Kułaga

Pływanie uważne jest za jeden z najzdrowszych sportów, czyli zdecydowanie można polecić je każdemu człowiekowi a zwłaszcza dziecku-uczniowi naszej szkoły.

Regularne uprawianie pływania kształtuje sylwetkę, hartuje organizm, pomaga wyrobić prawidłową postawę ciała, zapobiega powstawaniu wadom postawy oraz koryguje je .To tylko kilka przykładów na to, że warto nauczyć się pływać. Pływanie może być doskonałą rozrywką, zabawą, może dostarczyć wielu nowych, bardzo ciekawych wrażeń. Poprzez zrealizowanie tego programu  chcę zaprosić do aktywności dzieci mające problem z opanowaniem programu nauczania pływania w klasach II i III, dać i możliwość świetnej zabawy oraz bezpiecznego uprawiania ćwiczeń ruchowych w wodzie, a jednocześnie umożliwić uczniom poprawienie swoich umiejętności. Nauka pływania obejmie jedną grupę uczniów z klas II i III naszej szkoły nie umiejących pływać. Praca z tymi dziećmi będzie dostosowana do wieku i indywidualnych umiejętności dziecka. Zajęcia będą odbywały się raz w tygodniu i będą trwały jedną godzinę.

ADRESACI - wybrane dzieci z klas II i III

TERMIN - od 1 października 2008 do 30 maja 2009

FORMA - zajęcia pływackie i towarzyszące na szkolnym basenie

REALIZATOR - mgr ELŻBIETA KUŁAGA

CELE  GŁÓWNE:

1. Oswojenie ze środowiskiem wodnym.

2. Zaszczepienie od najmłodszych lat nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu.

3. Opanowanie podstawowych umiejętności w zakresie pływania.

4. Przygotowanie emocjonalne dziecka do pokonywania barier psychicznych.

CELE  SZCZEGÓŁOWE:

Uczniowie potrafią:

1. Wymienić prawidłowe nawyki higieniczne przed wejściem na basen i w trakcie zajęć.

2. Wyjaśnić dobry wpływ pływania na sylwetkę ich ciała.

3. Wymienić pozytywny wpływ pływania na rozwój ich organizmu.

4. Porównać swoje umiejętności pływania przed rozpoczęciem zajęć i po zrealizowaniu programu.

5. Wykonać skok do wody na nogi.

6. Nurkować.

Ponadto:

7. Uczniowie posiadają umiejętności pływackie umożliwiające im na uczestniczenie w grach i zabawach w wodzie.

METODY  NAUCZANIA:

1. Metody oparte na słowie:

  • nazwa i określenie czynności
  • objaśnienie czynności ruchowej

2. Metody oparte na pokazie:

  • pokaz na lądzie
  • pokaz w wodzie
  • wykorzystanie różnego rodzaju środków dydaktycznych (rysunek, prezentacja multimedialna z wykorzystaniem komputera, plansze itd.) oraz wykorzystanie demonstratora (nauczyciel, zawodnik, uczeń)

3. Metody oparte na działaniu praktycznym uczniów:

  • zabawy ruchowe
  • zadania ruchowe

TREŚCI  PROGRAMOWE:

W trakcie zdobywania odwagi i umiejętności przez...

Pliki do pobrania

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !