Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Przemiany gazowe

Data dodania: 2009-06-25 15:28:18
Autor: Mirosława Bąkowska

Scenariusz lekcji z fizyki dla liceum z zastosowaniem metody aktywizującej.

Metoda aktywizująca wykorzystana  na zajęciach – dyskusja wielokrotna.

Dyskusja wielokrotna polega na pracy w grupach, w których uczniowie dyskutują nad innymi aspektami danego tematu. Po określeniu problemu głównego i problemów szczegółowych następuje podział na trzy grupy (odpowiadające problemom szczegółowym). Podziału na grupy można dokonać wcześniej tak, aby uczniowie mieli czas na przygotowanie prezentacji multimedialnych w domu.

Grupy przygotowują zagadnienia dotyczące przemian:

  • Grupa I – omawia przemianę izobaryczną,
  • Grupa II – omawia przemianę izochoryczną,
  • Grupa III – omawia przemianę izotermiczną.

Każda z grup wybiera lidera, który prezentuje przygotowane treści na forum klasy.

Następnie rozdane zostają zadania rachunkowe dla poszczególnych grup tak, aby ich treść nie pokrywała się z przygotowywanym wcześniej zagadnieniem. Grupy zapoznają się ze szczegółami przydzielonych zadań. Analiza źródeł informacji, dyskusja...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !