Cele przedsięwzięcia:
- zmniejszenie dystansu do matematyki jako przedmiotu ścisłego poprzez uatrakcyjnienie formy przekazu połączonej z rywalizacja sportową
- podsumowanie pracy pozalekcyjnej uczniów (plakaty)
- pobudzenie do aktywności uczniów słabych w matematyce (wykonanie przez nich plakatów)
- integracja młodzieży klas technikum
- ukazanie różnorodnych zastosowań matematyki i jej powiązań z innymi przedmiotami.
Uczestnicy aktywni:
- wszyscy chętni uczniowie klas I - IV (wykonawcy plakatów)
- pięcioosobowe drużyny z każdej klasy I i II
bierni:
- wszyscy uczniowie klas I- II wraz z opiekunami ( kibice w konkursie międzyklasowym )
Pomoce:
- plakaty
- tablica do zapisywania wyników
- kartki, długopisy, mazaki
- tangramy
- zestaw do uni-hokeja
- testy
- materace
- zestawy do tenisa stołowego
Zasady konkursu:
- Turniej polega na rywalizacji drużyn pięcioosobowych z poszczególnych klas
- Drużyny te rozwiązują zadania matematyczne i pokonują konkurencje sportowe
- Za każde wykonanie zadanie otrzymują punkty
- Zwycięzca zostaje ta drużyna, która otrzyma największą liczbę punktów
- Zwycięzcy otrzymują nagrody, pozostali dyplomy i nagrody pocieszenia.
Zasady konkursu na plakat matematyczny:
- Uczniowie wcześniej sporządzają plakaty na zadany temat
- Plakaty zostają wywieszone na sali gimnastycznej i ponumerowane
- Każdy uczeń z publiczności oddaje głos na wybrany przez siebie plakat
- Ogłoszenie wyników głosowania pod koniec konkursu „Super piątka”
- Rozdanie nagród.
Przebieg konkursu międzyklasowego: „Super piątka”:
Miejsce: sala gimnastyczna
Uczestnicy: 3 drużyny 5-osobowe reprezentujące klasy: I i II technikum,
Jury komplementarne (uczniowie starszych klas) wykonujący pomiary i rozstrzygający o kolejności miejsc w danych konkurencjach oraz kibice (pozostali uczniowie klas).
Lp. | KONKURENCJA | POMOCE | UWAGI / PUNKTACJA |
1. | Ułóż ze słowa TRYGONOMETRIA jak najwięcej innych słów – rzeczowników liczby pojedynczej (litery mogą się powtarzać tylko tyle razy, ile razy występują w wyjściowym słowie) – liczy się ilość słów i ich długość. Czas 5 minut. | -kartki papieru, mazaki, | Za każde hasło tyle punktów, ile liter. Sumowanie punktów (kto najwięcej) I msc. 3pkt. II msc. 2pkt. III msc 1pkt. |
2. | Skok w dal z miejsca (skaczą wszyscy członkowie drużyny). | -kreda, | I msc. 3pkt. II msc. 2pkt. III msc 1pkt. |
3. | Test matematyczny[1]. Czas pracy 8 minut. | -test, długopis | Za każdą dobrą odpowiedź 1punkt. I msc. 3pkt. II msc. 2pkt. III msc 1pkt. |
4. | Konkurs publiczności. Uczniowie odpowiadają na pytania,... |