PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 1
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 1)
Zadania do wykonania
|
Formy i sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Sposób dokumentowania
|
1. Poznanie procedury awansu zawodowego |
- Analiza dokumentów prawnych, śledzenie stron internetowych MEN - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
|
Okres stażu IX 2010
|
Wydruki
Wniosek
|
2. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje i umiejętności. |
- Udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego, kursach doskonalących, „Rozwój i awans zawodowy nauczyciela kontraktowego”, czytanie literatury pedagogicznej, śledzenie stron internetowych.
|
Okres stażu XI 2010
|
Zaświadczenia, potwierdzenia, notatki, sprawozdania
|
3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, systematyczna współpraca z opiekunem stażu. |
- Rozmowa, ustalenie zasad współpracy. - Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu - Konsultacje, analiza, ewaluacje
- Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli . - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora i innych nauczycieli. - Analiza i ocena działań z realizacji planu rozwoju zawodowego.
|
IX 2010 IX 2010 Okres stażu Okres stażu Okres stażu |
Kontrakt Scenariusze zajęć
Scenariusze zajęć Sprawozdania, podsumowania półroczne
|
4. Aktywne uczestnictwo w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. |
- Udział w szkoleniach i w warsztatach organizowanych przez MSCDN na temat: - „Kompetencje nauczyciela- wychowawcy- doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela”.
- Przeprowadzenie rady szkoleniowej na temat wynikający z harmonogramu posiedzeń Rady Pedagogicznej. - „Emisja głosu z elementami estetyki mowy”,
-„Kierownik wycieczek szkolnych”,
- „Efektywność pracy nauczyciela w realizacji Nowej Podstawy Programowej”
|
Na bieżąco W czasie trwania stażu |
Materiały i opracowania, Referat
Świadectwa ukończenia zrealizowanych kursów.
|
5. Tworzenie własnego warsztatu pracy. |
- Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych. |
Na bieżąco |
Materiały, pomoce, scenariusze zajęć, scenariusze przedstawień, notatki |
Zadania do wykonania
|
Formy i sposoby realizacji
|
Termin realizacji
|
Sposób dokumentowania
|
1. Poznanie środowiska dzieci i ich rodziców |
- Obserwacja rodziców zebrania z rodzicami, pedagogizacja rodziców, spotkania indywidualne wynikające z zainteresowania rodziców i potrzeb dzieci. |
Okres stażu |
Notatki, protokoły spotkań, referaty, ankiety
|
2. Obserwacja i analiza możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, przekazywanie informacji rodzicom, stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z dziećmi z uwzględnieniem różnic wiekowych, rozwojowych , rozwijanie zainteresowań dzieci |
- Obserwacja i diagnoza osiągnięć dzieci, rozmowy z rodzicami i dziećmi, organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy
- Prowadzenie ćwiczeń indywidualnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z dziećmi zdolnymi.
|
Na bieżąco |
Notatki, sprawozdania, Scenariusze,
Teczki dzieci zawierające dokumentację diagnostyczną
Arkusze obserwacji.
|
3. Współpraca
z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną |
-Korzystanie z wiedzy i doświadczenia... |