Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela-bibliotekarza i wychowawcy świetlicy na nauczyciela dyplomowanego

Data dodania: 2012-03-27 21:33:02

Jestem nauczycielem szkoły podstawowej, który w swojej pracy łączy dwie dziedziny: nauczyciel-bibliotekarz i wychowawca świetlicy. Niniejsza publikacja przedstawia mój plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.

 

 

      PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA -BIBLIOTEKARZA

I WYCHOWAWCY ŚWIETLICY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 10 IM.ŚW.STANISŁAWA KOSTKI W CZĘSTOCHOWIE

 

 

 

Termin rozpoczęcia stażu - 01.09.2009r.

Termin zakończenia stażu - 31.05.2012r.

 

 

 

 

   mgr Anna Kwec

 

  

UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ,WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY.

&8 UST.2 PKT.1

LP.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

1.

Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego

-analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego

-opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

-opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego

IX.2009

2.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

-gromadzenie dokumentacji,świadectw,dyplomów,scenariuszy,konspektów,planów

i innych dokumentów

-opracowanie zgromadzonej dokumentacji

-analiza osiągniętych wyników

-sformułowanie wniosków

-poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne

cały okres stażu

 

 

 

VI.2012

3.

Doskonalenie własnej wiedzy,umiejętności i warsztatu pracy

w związku z planowanym rozwojem zawodowym

-udział w szkoleniach,kursach,warsztatach,w szczególności dotyczących zagadnień związanych z:

*bibliotekoznawstwem

*umiejętnościemi wychowawczymi

*pedagogiką zabawy

*papieroplastyką

*obsługą komputera

-wykorzystywanie zdobytej wiedzy i umiejętności w swojej pracy

-samokształcenie

-studiowanie literatury fachowej

-gromadzenie materiałów związanych z wykonywana pracą

-odwiedzanie stron internetowych związanych z wykonywaną pracą

cały okres stażu

4.

Sprawowanie pieczy i prowadzenie zajęć w bibliotece szkolnej w ramach Klubu Przyjaciół Książki

-prowadzenie zajęć

-przygotowanie imprez bibliotecznych

-przygotowanie uczniów do pracy samokształceniowej

cały okres stażu

5.

Współudział w przygotowaniu

i wdrożeniu konkursów międzyszkolnych

-współudział w opracowywaniu regulaminu konkursu,przeprowadzaniu konkursu,ocena i wyłanianie zwycięzców

cały okres stażu

6.

Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów świetlicowych,czytelniczych,wystaw książkowych

-opracowywanie regulaminów konkursów,przeprowadzanie konkursów,ocena i wyłanianie zwycięzców

-organizacja wystaw książkowych

cały okres stażu

7.

Cykliczna obserwacja i analiza poziomu czytelnictwa uczniów i pracowników szkoły

-analiza stanu wypożyczeń wśród uczniów i pracowników szkoły

-pogadanki propagujące czytelnictwo

cały okres stażu

8.

Diagnozowanie zainteresowań i potrzeb czytelniczych użytkowników biblioteki

-opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej preferencji czytelniczych uczniów

IV.2010

IV.2011

IV.2012

9.

Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym

-uczestniczenie w szkoleniowych zebraniach Rady Pedagogicznej,kursach i warsztatach w ramach WDN

cały okres stażu

10.

Koordynowanie ścieżki "Edukacja czytelnicza i medialna"

-współpraca z nauczycielami realizującymi w ramach zajęć edukacyjnych ścieżkę "Edukacja czytelnicza i medialna"

-opracowywanie odpowiednich scenariuszy i materiałów dydaktycznych

cały okres stażu

 

 

 

 

 

WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ

&8 UST.2 PKT.2

...

LP.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

1.

Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych,encyklopedii multimedialnych,edytora tekstu,Internetu

-tworzenie narzędzi badawczych do diagnozy i pomiaru jakości pracy biblioteki

-opracowanie wyników badań diagnostycznych w postaci graficznej,tabelarycznej,opisowej

cały okres stażu

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !