Moja mama jest wspaniała! - Konspekt zajęć dla dzieci 4,5 - letnich

Data dodania: 2011-03-20 00:11:02
Autor: Eliza Piwowar

Konspekt zajęć przeznaczony dla dzieci 4, 5-letnich. Głównym celem jest wytworzenie i utrwalenie pozytywnego stosunku do swojej rodziny.


Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !


KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar

KONSPEKT ZAJĘĆ

«Moja mama jest wspaniała!» 

Cele ogólne:

— Kształtowanie pozytywnego stosunku do swojej rodziny 

— wspomaganie rozwoju mowy dziecka 

— kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

— doskonalenie sprawności narządów mowy

— doskonalenie motoryki małej

— wytworzenie stanu relaksu i odprężenia. 

Cele szczegółowe (operacyjne)

— Dziecko zna słowa piosenek powitalnych i aktywnie uczestniczy w ruchowej interpretacji. 

— Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie. 

— Dziecko rozpoznaje litery„m” i„a”, dokonują analizy i syntezy liter w wyrazie„mama”.

— Dziecko wie, jakie są formy zdrobniałe wyrazu„matka” i potrafi poprawnie podzielić je na sylaby. 

— Dziecko chętnie opowiada o rodzinie. 

— Dziecko argumentuje swoje wypowiedzi na temat uczuć. 

— Dziecko zna imię swojej mamy. 

— Dziecko zna zasady pantomimy i potrafi wcielić się w postać mamy. 

— Dziecko poprawnie wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy 

— Dziecko wykonuje„masażyk” relaksacyjny innemu dziecku. 

— Dziecko starannie wykonuje pracę plastyczną 

Metody: 

— słowna 

— zadań praktycznych stawianych dzieciom

— oglądowa 

— ruchowa

Środki dydaktyczne:

— plansza z napisem„mama” (litery pisane i drukowane),

— kartka z napisem„mama” dla każdego dziecka.

Kontrola osiągnięć uczniów:

— obserwacja, czy wszystkie dzieci znają słowa piosenek

— odpowiedzi uczniów na pytania

— obserwacja zaangażowania dzieci w zajęcia

— praca plastyczna

Przebieg zajęć:

1. Śpiew piosenki„Wszyscy są, witam Was”, ruchowa interpretacja piosenki. Przesłanie„iskierki przyjaźni”.

2. Przywitanie dzieci o imionach rozpoczynających się kolejnymi literami alfabetu — piosenka„Witaj” wg M. Bogdanowicz.

3. Prezentacja planszy z tematem zajęć– dzieci rozpoznają kolejne litery wyrazu„mama”.

4.„Jak możemy zwracać się do mamy?” Wyklaskiwanie sylab w wyrazach„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.

5. Za co kochamy swoją mamę?– pogadanka. Chętne dzieci kończą zdanie:„Kocham moją mamę za to, że...”. Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

6.„Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to (dziecko pokazuje ruchem czynność, którą lubi wykonywać mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności.

7. Ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia wg wskazówek:

a. Całuski dla mamy (wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają)

b. Obraz dla mamy (okrężne ruchy języka wokół warg– rysowanie słońca)

c. Szeroki uśmiech dla mamy (mocne rozciąganie warg na boki)

d. Minki mamy (dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie)

8. Masaż„List do mamy”

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę)

Narysujmy razem słonie (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko siedzące przed nami)

9. Wykonanie pracy plastycznej z elementem ćwiczeń grafomotorycznych. Dzieci otrzymują kartkę z napisem„mama”. Ich zadaniem jest poprawienie konturu napisu i ozdobienie pozostałej części kartki wg własnego pomysłu.

 

Opracowała: Eliza Piwowar






Powrót | Do góry