Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

PSO z konstrukcji budowlanych.

Data dodania: 2004-10-05 14:00:00
Przedmiotowy system oceniania z konstrukcji pubowlanych w technikum Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w SłupskuPrzedmiotowy system oceniania z konstrukcji pubowlanych w technikum Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Słupsku

KLASA III TECHNIKUM

rok szkolny 2004/2005
  1. Ocenianiu podlegać będą :
    • wypowiedzi ustne ( przynajmniej raz w semestrze, pod kątem rzeczowości oraz stosowania języka technicznego ) ;
    • sprawdziany pisemne – przeprowadzane na zakończenie każdego działu, zapowiadane co najmniej tydzień wcześniej ; sprawdziany mogą zawierać dodatkowe pytania (zadania) na ocenę celującą ;
    • kartkówki obejmujące materiał z ostatniego tematu, nie muszą być zapowiadane.
    • prace domowe – ćwiczenia projektowe – przynajmniej jedna w ciągu semestru ;
    • aktywność na lekcji ( uczeń gromadzi plusy , które w trakcie semestru zostają zamieniane na oceny . według klucza 5 plusów to ocena bardzo dobra ) ;
    • prace dodatkowe , w tym zadania będące inspiracją ucznia wzbogacające wyposażenie dydaktyczne z zakresu budownictwa ;
  2. Przy ocenie sprawdzianów i kartkówek przyjmuje się skalę punktową przeliczaną na oceny według kryteriów :
    100 % - 95% - ocena bardzo dobra
    94% - 75% - ocena dobra
    74% - 51% - ocena dostateczna
    50% - 30% - ocena dopuszczająca
    29% - 0% - ocena niedostateczna
  3. Ocenę celującą uczeń uzyskuje w przypadku, gdy osiągnie 100% punktów oraz rozwiąże zadanie dodatkowe . Nauczyciel oddaje sprawdzone prace pisemne w terminie dwóch tygodni .
  4. Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną i dopuszczającą ze sprawdzianów w ciągu dwóch tygodni po oddaniu sprawdzianu. Dla wszystkich chętnych ustala się jeden termin poprawy . W przypadku , gdy uczeń zgłosi chęć uzupełnienia braków z przedmiotu, nauczyciel chętnie udzieli mu pomocy , zwłaszcza korzystając z planowych cotygodniowych godzin konsultacji .
SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA
Uczeń powinien umieć :
  • określić sposób ochrony antykorozyjnej konstrukcji stalowych,
  • na podstawie normy ustalić wytrzymałość wybranego gatunku stali,
  • rozróżnić wyroby stalowe,
  • odszukać w tablicach dowolny profil walcowany, odczytać wymiary i charakterystyczne wielkości przekroju,
  • określić klasę przekroju elementu ściskanego i zginanego,
  • obliczyć nośność stalowych elementów konstrukcyjnych: belka, słup jednogałęziowy,
  • obliczyć połączenie spawane, na śruby w węźle kratownicy,
  • szkicować przykładowe przekroje słupów, belek, połączeń, prętów kratownicy,
  • sporządzić rysunek konstrukcyjny wybranego elementu konstrukcji stalowej,
  • odczytać z normy wytrzymałość obliczeniową stali i betonu,
  • dobrać klasę betonu i stali do określonego elementu konstrukcyjnego,
  • zaprojektować belkę żelbetową , obliczyć metodą uproszczoną i dobrać zbrojenie, rozmieścić je w przekroju, sporządzić rysunek konstrukcyjny oraz wykaz stali zbrojeniowej,
  • obliczyć zbrojenie płyty, naszkicować zbrojenie,
  • sprawdzić warunki normowe stanu granicznego użytkowania belek i płyt
  • zaprojektować strop płytowy jednokierunkowo zbrojony, sporządzić rysunki konstrukcyjne,
  • zaprojektować strop Akermana,
  • zaprojektować strop...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !