Imię i nazwisko nauczyciela:Renata Warych
Miejsce pracy:Publiczna Szkoła Podstawowa w Przepiórowie
Nauczany przedmiot:nauczanie zintegrowane, plastyka
Posiadane kwalifikacje:wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
Studia magisterskie WSP Kielce kierunek Pedagogika, specjalność nauczanie początkowe
Studia podyplomowe: Edukacja artystyczna w zakresie muzyki i plastyki
Wyższa Szkoła Humanistyczno – Przyrodnicza w Sandomierzu
Terminarz:
- Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2002 r.
- Data zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego: .16. 09. 2002r..........................
- Data złożenia sprawozdania z dorobku zawodowego za okres stażu: ..09. 06. 2005r..................
- Data złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: .27. 06. 2005r.....................
- Data posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej: ..11. 07. 2005r............................
- Data nadania stopnia nauczyciela dyplomowanego: ................................
- Data zakończenia stażu:31 maja 2005 r.
Cel główny:- uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Cele szczegółowe:
- podniesienie jakości pracy szkoły
- podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych
- własny rozwój zawodowy i nabywanie nowych kompetencji
- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
- wspieranie rozwoju szkoły
Zadania | Forma realizacji | Sposób dokumentowania | Termin realizacji | Uwagi | |
I. Poznanie procedury awansu zawodowego | 1. Poznanie i analiza procedury awansu zawodowego. | Analiza przepisów praw oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Rozporządzenie MEN z dn.03.08.2000r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego). Uczestniczenie w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego nauczyciela. | Sierpień – wrzesień 2002r. | ||
2. Samodzielne rozwijanie wiedzy na temat prawa oświatowego, reformy oświaty. | Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty. Lektura publikacji w Internecie : w serwisach edukacyjnych oraz na stronie Ministerstwa Oświaty. | Na bieżąco | |||
II. Opracowanie i wdrożenie programów, dokumentów na rzecz podniesienia jakości swojej pracy obejmujących całokształt lub fragment działalności dydaktycznej bądź wychowawczej | 1. Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych. | Zajęcia popołudniowe dla dzieci klas 0 – III. | Opracowany program. | W okresie stażu | |
2. Opracowanie programu zajęć dodatkowych z komputerem dla klasy 0. | Zajęcia z komputerem w Oddziale Przedszkolnym. | Opracowany program | W okresie stażu | ||
3. Opracowanie planu współpracy z rodzicami. | Przygotowanie zasad i form współpracy. | W okresie stażu | |||
4. Opracowanie planu pracy zespołu nauczania zintegrowanego. | Przygotowanie problematyki wynikającej ze specyfiki nauczania zintegrowanego. | Opracowany plan | W okresie stażu | ||
III. Analiza zasad funkcjonowania szkoły w tym podwyższanie jakości pracy szkoły.
| 1. Opracowanie narzędzi badawczych do wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły. | Zapoznanie się z pełną i rzetelną informacją o mocnych i słabych stronach w danym obszarze. | W okresie stażu | ||
2. Współpraca wewnątrzszkolna w ramach WDN. | Zadania wykonywane w ramach WDN oraz uczestniczenie w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli bloku nauczania zintegrowanego | Na bieżąco | |||
3.Opracowywanie, wdrażanie programów i dokumentów szkoły z działalności dydaktycznej bądź wychowawczej. | Opracowanie i wdrożenie Programu Rozwoju Szkoły Program Edukacji Prozdrowotnej. | W okresie stażu | |||
4. Organizowanie lub udział w wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych konkursach promujących szkołę w środowisku.
| Konkursy plastyczne. Konkurs ortograficzny. Konkurs antyalkoholowy. Konkurs Przeciwpożarowy. Inne wynikłe w czasie trwania stażu.
| Na bieżąco | |||
5. Współpraca z rodzicami.
| Lekcje otwarte dla rodziców. Prelekcje dla rodziców. | W okresie stażu | |||
6.Opieka nad klasą Oddziału Przedszkolnego. | Odnowienie i dokończenie aranżacji klasy, zgromadzenie potrzebnych do wykorzystania na zajęciach pomocy dydaktycznych.
| Na bieżąco | |||
7.Doskonalenie własnego warsztatu pracy, pogłębianie własnej wiedzy i umiejętności oraz wykorzystanie ich w pracy dydaktycznej. | Dokumentowanie efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań (analizy, ewaluacje). Udoskonalanie i opracowywanie nowych metod pracy z uczniem – przygotowywanie na zajęcia zestawów ćwiczeń dla uczniów. Opracowanie własnych narzędzi pomiaru dydaktycznego – kart badających kompetencje uczniów sześcioletnich kończących naukę w Oddziale Przedszkolnym. Literatura, publikacje, współpraca z innymi nauczycielami. Studiowanie publikacji dotyczących nauczania zintegrowanego na stronach WWW. | Tworzenie testów, scenariuszy lekcji, pomocy dydaktycznych. Korzystanie z encyklopedii i programów multimedialnych. Wyszukiwanie informacji ze stron WWW. Opracowane zestawy ćwiczeń, analizy wyników. Opracowane narzędzia badań wyników nauczania. Wykaz studiowanej literatury dotyczącej wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego. | |||
8.Podejmowanie różnych form doskonalenia zawodowego mających na celu podwyższenie jakości pracy szkoły.
| Kursy, warsztaty, szkolenia. Udział w radach szkoleniowych. | W okresie stażu | |||
IV. Wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. | 1. Wykonywanie prac zleconych przez dyrekcję szkoły.
| Tworzenie dyplomów okolicznościowych, zaproszeń na uroczystości szkolne, projektowanie i wykonywanie kart świątecznych. Przepisywanie dokumentów wewnątrzszkolnych.
| W okresie stażu | ||
2. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy dydaktyczno – wychowawczej. | Korzystanie z materiałów dydaktycznych zamieszczonych w Internecie, udostępnienie swoich pomocy innym nauczycielom. Tworzenie pomocy dydaktycznych. | W okresie stażu | |||
3.Samodzielne opracowanie, przygotowanie i napisanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym. | Przygotowanie dokumentacji potwierdzającej spełnienie wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego. | Opracowany materiał. | Potwierdzenie dyrektora szkoly | ||
4. Prace związane z wystrojem szkoły. | Gazetka ścienna. | Opracowane materiały. | Potwierdzenie dyrektora szkoły |
§ 5 ust. 2 pkt. 2
Zadania | Forma realizacji | Sposób dokumentowania | Termin realizacji | Uwagi | |
I. Dzielenie się własną wiedzą i doświadczeniem. | 1.Udostępnienie scenariuszy zajęć innym nauczycielom poprzez umieszczenie ich w bibliotece szkolnej. | Scenariusze zajęć, imprez i uroczystości szkolnych. | Potwierdzenie dyrekcji i nauczyciela bibliotekarza. | Na bieżąco | |
2. Dzielenie się własną wiedzą i pomoc innym nauczycielom. | Udzielanie porad i wskazówek koleżankom w zakresie wykonywania dyplomów dla uczniów, listów gratulacyjnych, udostępnienie samodzielnie wykonanych prac z różnych przedmiotów, pomoc nauczycielom przy wyszukiwaniu informacji w Internecie itp. | Potwierdzenie dyrekcji, pisemne potwierdzenia innych nauczycieli o udzielonych konsultacjach. | Na bieżąco | ||
3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. | Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć dla innych nauczycieli z zastosowaniem... |