Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Regulamin konkusru czytelniczego

Data dodania: 2007-10-02 09:06:31
Wspólczesne dzieci dorastają w ubogim językowo środowisku, rodzice coraz mniej z nimi rozmawiają i mało im czytają. Program ma na celu rozbudzanie zainteresowań czytelniczych uczniów.REGULAMIN KONKURSU CZYTELNICZEGO




I.Cele ogólne:
-Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych.
-Kształtowanie zdrowej rywalizacji.
-Zachęcanie uczniów do korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej.
-Uwrażliwianie uczniów na piękno literatury.
-Pobudzanie wyobraźni uczniów poprzez słowo i obraz.

II.Organizator.
Organizatorem konkursu jest Piłat Wioletta nauczycielka nauczania zintegrowanego.

III.Adresaci.
Uczestnikami konkursu są uczniowie klas I- III Szkoły Filialnej w Łaziskach.

IV.Założenia programowe.
1.Konkurs będzie się składał z dwóch etapów.

I etap- konkurs plastyczny.
Każda klasa przygotuje na dużym brystolu ilustrację do wybranej baśni H. Ch. Andersena. Wykonanie prac dowolną techniką. Termin składania prac 19.06.2006r.

II etap-konkurs literacki.
W konkursie literackim wezmą udział przedstawiciele klas I-III- cztery osoby z klasy. W tej części konkursu należy wykazać się znajomością treści utworów H. Ch. Andersena.

2.Należy przeczytać następujące baśnie H. Ch. Andersena: Dziewczynka z zapałkami, Nowa szata cesarza, Świniopas, Stokrotka, Krasnoludek.

V.Kryteria oceny.
Oceniać będzie jury w składzie nauczycieli uczących w kl. I-III.

W I etapie oceniane będzie:
-wybór techniki plastycznej,
-ujęcie tematu,
-rozplanowanie pracy,
-estetyka pracy
W II etapie oceniana będzie poprawność wykonania zadania.

VI.Nagrody.
Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrody książkowe i słodycze ufundowane przez Spółdzielnię Zaopatrzenia i Zbytu „S Ch” w Opolu Lubelskim.





ZESTAW ZADAŃ DLA UCZNIÓW
ZADANIE 1
KTO WYPOWIEDZIAŁ TE SŁOWA.........



ZESTAW I

Kto wypowiedział te słowa :

„Cóż by to była za cudowna szata! — pomyślał— gdybym miał taką suknię, łatwo mógłbym się przekonać, którzy ludzie w moim państwie nie nadają się do pełnienia urzędów, piastowanych przez siebie. Mógłbym odróżnić mądrego od głupiego! Tak, muszę sobie natychmiast kazać utkać taki materiał!"



ZESTAW II

Kto wypowiedział te słowa :

„Jakie one są bogate i piękne! Tak, do nich ten cudowny ptak na pewno przylatuje w odwiedziny! Dzięki Bogu, że rosnę tak blisko nich, więc mogę się tym wspaniałościom przyglądać".


ZESTAW III

Kto wypowiedział te słowa :

„ O babciu, weź mnie z sobą! — zawołała. — O, weź mnie, babciu! Ja wiem, że ty znikniesz, skoro za­pałka zgaśnie, jak zniknął piec ciepły, gęś i choinka. O, nie znikaj, babciu!”



ZADANIE 2PODAJ TYTUŁ BAŚNI
ZESTAW I
Podaj tytuł baśni, z której pochodzi ten fragment.

Zimno było, śnieg padał, ściemniało się coraz bardziej, wieczór się zbliżał. Dobiegał końca ostatni dzień roku.
Zima. Przez ulice zasypane śniegiem, w zmroku idzie dziewczynka, bosa, z gołą głową i coś niesie w fartuszku. Dlaczego bosa? To cała historia. Rano miała pantofle stare i zniszczone, za duże na nią, stare pantofle matki, ale je zgubiła.


ZESTAW II

Podaj tytuł baśni, z której pochodzi ten fragment.

Pewnego ranka rozwinęły się zupełnie jej świecące, białe płatki, które niby promienie otaczały znajdujące się wewnątrz żółte słońce. Stokrotka nawet nie pomyślała, że nikt z ludzi nie zauważy jej tam w trawie i że jest niepo­zornym, wzgardzonym kwiatkiem. O nie, była bardzo we­soła, zwracała się prosto ku gorącemu słońcu, spoglądała w jego blask i słuchała skowronka, który śpiewał w prze­stworzach.

ZESTAW III

Podaj tytuł baśni, z której pochodzi ten fragment.

Przed wielu laty żył cesarz, który przywiązywał tak wielką wagę do pięknych, nowych szat, że wydawał wszystkie pieniądze, byle tylko być zawsze pięknie wy­strojonym. Nie troszczył się o swoich żołnierzy, nie dbał o teatr ani polowanie, chyba że szło o sposobność do poka­zania nowych strojów. Na każdą godzinę dnia miał spe­cjalną szatę, a gdy o innych władcach mówiono: „Król znajduje się na radzie", tak o nim powiadano: „Cesarz jest w ubieralni!"


ZADANIE 3
Z JAKĄ BAŚNIĄ KOJARZĄ SIĘ WAM WYRAZY

ZESTAW I

Z jaką baśnią kojarzą się wam podane wyrazy:

Cesarz,...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !