Ortografia na sportowo - scenariusz konkursu międzyklasowego dla klas drugich

Data dodania: 2007-05-14 07:08:32
Z roku na rok coraz trudniejprzychodzi uczniom opanowanie prawideł polskiej ortografii. Trudno znaleźćpisemną pracę uczniowską całkowicie wolną od błędów. Postanowiłyśmy więcprzeprowadzić nietypowe sprawdziany wiedzy ortograficznej, które odbywały się wsali gimnastycznej. Okazało się, że taka forma pracy niezmiernie mobilizujeuczniów do pracy.

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !


ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu
ORTOGRAFIA NASPORTOWO– SCENARIUSZ KONKURSU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS DRUGICH

Cele:
  • integracja zespołuklasowego,
  • wdrażanie do zdrowej, sportowejrywalizacji,
  • utrwalenie pisowni wyrazów ztrudnościami ortograficznymi.
Miejsce konkursu: salagimnastyczna.

Uczestnicy: uczniowie klas IIa iIIb.

Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestawwyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane wzawodach.

ZAPAMIĘTAJ!
,, h”hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk,Hania, hymn, hałas,

,, ch”chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód,schody, chwila, groch, suchy,

,,ó”dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża,nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro,mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,

,, u”pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek,budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun

,, rz”warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi,jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki,porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,

,,ż”książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy,koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie uczestników.

II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcietrwania konkurencji.
  1. Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
  2. Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
  3. Godnie znosimy porażkę.
  4. Każda drużyna zdobywa punkty dla swojej klasy, a członkowie zwycięskiej drużyny otrzymują sprawność Mistrz ortografii.
  5. Punktacja (dla czterech drużyn): od 4 do 1 pkt. za każdą konkurencję, dodatkowo dolicza się 1 punkt za każde prawidłowo wykonane zadanie ortograficzne przez członka drużyny.
III. Rozgrzewka.

IV. Podziałklas na drużyny.

V. Udział w konkurencjach:
  1. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują skoki zawrotne przez ławeczkę (trzy skoki). W wyznaczonym miejscuzabierają jeden wyraz z luką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  2. Zawodnicy biegną kolejno do półmetka, po drodzewykonują bieg przez ławeczkę. W wyznaczonym miejscu zabierają jeden wyraz zluką i umieszczają go w szarfie czerwonej– ó lub niebieskiej– u .
  3. Część I
          Pięciu uczniów siada w rzędzie w siadzie skrzyżnym, pozostali biorąudział w konkurencji. Po sygnale aktywna piątka biegnie do półmetka, gdzie leżąprzemieszane puzzle (jeden wyraz pocięty na kilka części plus jedna częśćdodatkowa związana z trudnością ortograficzną ż / rz ). Po ułożeniuwyrazu drużyna wraca na linię startu.

    Część II
    Zmiana w drużynach– konkurencja przebiegaanalogicznie do części I (inne puzzle).
  4. Reprezentanci każdej drużyny na czworakach poruszająsię w kierunku półmetka. Po drodze zabierają z pudełka wyraz z ż i umieszczają go w wyznaczonym miejscu. Z powrotem bieg. (W pudełku sąwymieszane wyrazy z ż i rz z lukami)
  5. Zawodnicykozłują piłkę. Na półmetku wybierają jeden kartonik z wyrazem i wpisują wmiejsce kropek h lub ch . Z powrotem bieg z piłką. Dziecibiegają tak długo, aż nie skończą się kartki.
  6. Każda klasa tworzy koło. Zawodnicy rzucając do siebiepiłkę wypowiadają jeden wyraz z rz. . za każdy poprawny wyrazotrzymują 1 pkt., za pomyłkę odejmujemy 1 pkt. (czas na wykonanie zadania– 1minuta).
Uwaga! Po każdej konkurencji sędzia głośnouzasadnia przyznane punkty dla każdej z drużyn.

VI. Zakończenie: podliczenie punktów,podziękowanie za wspólną zabawę,. przyznanie zwycięzcom tytułu Mistrzów ortografii.

EMOCJE GWARANTOWANE!

Opracowanie: MagdalenaSkopek i Janina Walczak
Szkoła Podstawowa wZaniemyślu





Powrót | Do góry