Cele:
- integracja zespołu klasowego,
- wdrażanie do zdrowej, sportowej rywalizacji,
- utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi.
Uczestnicy: uczniowie klas IIa i IIb.
Dwa tygodnie przed planowanym konkursem uczniowie otrzymali zestaw wyrazów z trudnościami ortograficznymi, które później zostały wykorzystane w zawodach.
ZAPAMIĘTAJ !
,,h” hak, huśtawka, hamak, hulajnoga, bohater, harcerz, herbata, herbatnik, Helena, Henryk, Hania, hymn, hałas,
,,ch” chleb, ucho, choinka, duch, chmura, chór, chłód, samochód, schody, chwila, groch, suchy,
,,ó” dół, ogródek, ogórek, mróz, stół, wóz, miód, żółty, róża, nóżka, król, wiewiórka, żółw, wróbel, jaskółka, pokój, północ, góra, pióro, mrówka, krótki, kłótnia, sójka, córka, mówić, mój, ósmy, który, źródło, bójka,
,,u” pietruszka, burak, buty, kruk, duży, dziupla, rysunek, budyń, ludzie, krokus, tulipan, zwiastun
,,rz” warzywa, morze, rzeka, orzeł, lekarz, grzyb, drzwi, jarzębina, burza, rzepa, korzeń, krzew, rycerz, kalendarz, twarz, grządki, porzeczka, porządek, zwierzęta, rzodkiewka, nietoperz, wierzba, kurz,
,,ż” książka, łyżka, ryż, żyrafa, żaba, dyżurny, wieża, wąż, każdy, koleżanka, żonkil, dróżka, ciężar, śnieżyca, żuraw, strażak, także.
PRZEBIEG ZAWODÓW
I. Powitanie uczestników.
II. Podanie zasad, które będą obowiązywały w trakcie trwania konkurencji.
- Wszyscy uważnie słuchamy poleceń.
- Stoimy równo w rzędach, nie wybiegamy przed czasem.
- Godnie ...