TEMAT : Higiena okresu dojrzewania dziewcząt.
CELE:
po zajęciach uczennica:
- wie, jak należy dbać o higienę osobistą i intymną,
- umie stosować przybory i środki kosmetyczne służące utrzymaniu higieny,
- rozumie znaczenie prowadzenia zdrowego trybu życia,
- postępuje według zasad higienicznego trybu życia.
- pogadanka z elementami pokazu,
- „ burza mózgów”,
- praca indywidualna.
- test,
- środki higieny, stosowane podczas miesiączki ( podpaski różnych firm, tampony, wkładki higieniczne,
- inne środki higieny: mydło siarkowe, tonik, mleczko kosmetyczne, płatki kosmetyczne, dezodoranty,
- herbatka ziołowa z bratka trójbarwnego.
PRZEBIEG LEKCJI:
- Wprowadzenie:
Okres dojrzewania to czas wielkich przemian. Przemiany te dotyczą zarówno naszego ciała jak i umysłu. Zmiana sposobu myślenia, inne spojrzenie na świat, jest wynikiem dorastania.
Jednak największym zmianom podlega nasze ciało a zmiany te powodują, że musimy szczególna uwagę zwrócić na higienę naszego ciała oraz zdrowy tryb życia. ( 5 min. ) - Uczennice testują swoją wiedzę o higienie okresu dojrzewania – wypełniając ankietę ( załącznik ). Następnie nauczyciel podaje prawidłowe odpowiedzi: 1b, 2a, 3b, 4b,5a. ( 10 min. )
- Pogadanka: O higienie podczas miesiączki.
Na poprzedniej lekcji dowiedziałyście się, co to jest miesiączka, jak powstaje, co ją wywołuje. Dziś odpowiemy sobie na pytania dotyczące zasad higieny, jakich należy przestrzegać podczas miesiączki. Miesiączka wymaga stosowania odpowiednich środków higieny, należą do nich:- podpaski ( demonstracja rodzajów podpasek, ze szczególnym zwróceniem uwagi na materiał z którego są wykonane. Ostrzeżenie dziewcząt, że reklama ma na celu przyciągnięcie klientów a nie zdrowie młodej kobiety; zły materiał może wywołać...