Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Opracowanie lektury zaczarowana zagroda.

Data dodania: 2004-05-21 12:15:00
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II.OPRACOWANIE LEKTURY -„ZACZAROWANA ZAGRODA” – A. CZ. CENTKIEWICZÓW


Ośrodek tematyczny: Zima w pełni.

Temat dnia: W krainie lodu.

(2 dni)
    Rozmowa o bohaterach lektury pt. „Zaczarowana zagroda”.
    Życie ludzi i zwierząt w lodowej krainie. Porządkowanie
    kolejności wydarzeń. Pojęcie czworokąta. Rozmowy pingwinów.
    Układanie opisu pingwina. Budowa ptaków- pingwina.
    Charakterystyka Antarktydy.
    Odejmowanie liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej
    z przekroczeniem progu dziesiątkowego metodą odliczania po 1.
    Rozwiązywanie zadań z treścią.
    Improwizacje ruchowe. Wykonanie makiety Stacji Polarnej
    im. Antoniego Dobrowolskiego.

Przewidywane osiągnięcia uczniów:

  • Układa dłuższą kilkuzdaniową wypowiedź na dany temat.
  • Analizuje treść książki. Potrafi wskazać bohatera lektury
    oraz określić miejsce wydarzeń.
  • Umie czytać cicho ze zrozumieniem.
  • Rozpoznaje na rysunkach i w otoczeniu poznane figury.
  • Odejmuje liczbę jednocyfrową od dwucyfrowej z przekroczeniem
    dziesiątkowego metodą odliczania po 1.
  • Rozwiązuje zadania tekstowe.
  • Potrafi dokonać opisu wyglądu zewnętrznego.
  • Zna charakterystyczne cechy ptaków.
  • Potrafi pracować w grupie.
  • Poznaje cechy materiałów potrzebnych do wykonania makiety.
  • Kształci umiejętność modelowania, lepienia z masy solnej i plasteliny,
    cięcia i klejenia elementów papierowych, łączenia ich w całość.
  • Dba o estetykę wykonania pracy.
  • Bezpiecznie posługuje się przyborami.


Formy pracy:
    - indywidualna, grupowa, zbiorowa.

Metody pracy:

    - pogadanka, pokaz, praca z tekstem, zajęcia praktyczne, metody
    podające i aktywizujące.

Środki dydaktyczne:

    - globus, mapa, ilustracje, zdjęcia, książka „Zaczarowana zagroda”,
    papierowy model pingwina, rozsypanka wyrazowa i sylabowa, plan
    wydarzeń, krzyżówka, plan rysunku z kodem, masa solna, plastelina,
    karton, tektura, pudełka, patyczki, klej, nożyczki.


Przebieg zajęć

    1. Swobodne wypowiedzi na temat lektury „Zaczarowana zagroda”

    2. Rozszyfrowanie plątaninki sylabowej i zapisanie jej rozwiązania.

    Alina i Czesław Centkiewiczowie to autorzy książki pt. „Zaczarowana zagroda”.

    3. Ustalenie miejsca wydarzeń. Układanie zdania z rozsypanki wyrazowej.


    Akcja toczy się na stacji naukowej imienia profesora Dobrowolskiego na Antarktydzie.


    4. Rozmowa o bohaterach lektury. Zajęcia naukowców - polarników.


    profesor,...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !