Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Karta obserwacji dziecka 5-letniego

Data dodania: 2008-02-13 08:52:41
Witam. Istnieje wiele kart i arkuszy obserwacji dzieci w wieku przedszkolnym. Mimo to każda nauczycielka stara się dostosować je do własnych potrzeb. Wspólnie z koleżanką opracowałyśmy kartę obserwacji, która nam najbardziej odpowiada. Być może jest zbyt obszerna, ale zawsze można ją zmodyfikować. Mamy nadzieję, że przyda się ona także naszym koleżankom"po fachu"
Katarzyna Gardocka, Alicja Zawłocka


KARTA OBSERWACJI DZIECKA PIĘCIOLETNIEGO
Imię i nazwisko dziecka: ...................................................
Wiek: ...............
Grupa: .............

Skala: tak + nie -

  ZAGADNIENIE SEMESTR
     I   UWAGI   II   UWAGI
  I. SAMODZIELNOŚĆ
  Kulturalnie zachowuje się przy stole.        
  Prawidłowo posługuje się nożem i widelcem.        
  Porządkuje swoje miejsce pracy i zabawy.        
  Samodzielnie ubiera się i rozbiera.        
  Potrafi wiązać buty.        
  Zna swój adres.        
  II. EDUKACJA ZDROWOTNA
  Potrafi sprawnie biegać, skakać, stać na jednej nodze.        
  Utrzymuje równowagę przechodząc po ławeczce.        
  Pewnie chodzi bokiem i tyłem.        
  Sprawnie ustawia się w rzędzie, dwurzędzie, kole.        
  Sprawnie pokonuje przeszkody, wspina się.        
  Trafia do określonego celu.        
  Umiejętnie chwyta i odrzuca piłkę.        
  Posługuje się umiarkowanym głosem- unika hałasu.        
  Dba o higienę osobistą.        
  III. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA
  Przestrzega ustalonych reguł.        
  Zgodnie współdziała z rówieśnikami w zabawie.        
  Chętnie uczestniczy w zabawach zespołowych.        
  Dzieli się zabawkami z kolegami.        
  Używa form grzecznościowych.        
  Reaguje na uwagi i polecenia nauczyciela.        
  Panuje nad swoimi emocjami.        
  Zawiera przyjaźnie.        
  Doprowadza rozpoczęte prace do końca.        
  Podejmuje próby samooceny.        
  Szanuje wytwory pracy innych.        
  Podejmuje próby łagodzenia konfliktów.        
  Wskazuje pozytywne i negatywne zachowania własne i innych dzieci.        
  Pokonuje trudności, nie wycofuje się w sytuacji niepowodzenia.        
  Wie, na czym polega praca zawodowa rodziców.        
  Zna barwy narodowe, godło, herb swojego miasta.        
  IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA
  Zna wybrane zwierzęta, opisuje ich wygląd i warunki życia.        
  Rozróżnia i nazywa wybrane owoce i warzywa.        
  Nazywa części roślin: korzeń, łodyga, liście, kwiaty, owoce.        
  Zna nazwy wybranych roślin.        
  Zna pory roku i podaje ich charakterystykę.        
  Określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku.        
  V. EDUKACJA MUZYCZNA I PLASTYCZNA
  Rozróżnia charakterystyczne dźwięki z otoczenia.        
  Odróżnia dźwięki: niskie-wysokie, ciche-głośne        
  Rozpoznaje i nazywa podstawowe instrumenty muzyczne.        
  Śpiewa indywidualnie piosenki.        
  Zna i nazywa kolory.        
  Potrafi tworzyć rysunki tematyczne        
  Rysowana postać ludzka jest na poziomie:
  - bazgroty        
  - głowonoga        
  - schematu uproszczonego        
  - schematu wzbogaconego        
  VI. EDUKACJA TECHNICZNA I KOMUNIKACYJNA
  Rozróżnia urządzenia ułatwiające ludziom pracę.        
  Nazywa środki lokomocji z podziałem na lądowe, wodne i powietrzne.        
  Rozpoznaje i nazywa odgłosy wydawane przez różne pojazdy.        
  Zna zasady zachowania się pieszego na drodze.        
  Zna barwy sygnalizatora świetlnego, rozumie ich znaczenie        
  Zna wybrane znaki drogowe        
  VII. EDUKACJA W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA DO CZYTANIA I PISANIA
  Słucha opowiadań, wierszy i innych tekstów i rozumie je.        
  Wyodrębnia głoskę w nagłosie.        
  Wyodrębnia głoskę w wygłosie.        
  Dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów.        
  Dokonuje analizy i syntezy głoskowej prostych wyrazów.        
  Dobiera obrazki, których nazwy rozpoczynają się na wskazaną głoskę.        
  Wodzi palcem po labiryncie.        
  Składa obrazek z elementów.        
  Identyfikuje różnice i podobieństwa na obrazkach.        
  Odczytuje globalnie swoje imię.      

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !