
Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy
Dziecko z dysleksją w sytuacji, gdy pozbawiamy je odpowiedniego wsparcia, funkcjonuje poniżej swoich możliwości intelektualnych, przejawia również wiele trudności, które występują niemal na wszystkich płaszczyznach życia. Aby nie przekreślać jego możliwości i wyrównać szanse, konieczne jest więc tworzenie środowiska, które sprzyja kompleksowemu rozwojowi takiego ucznia.
Dzieci z dysleksją często mają problem z orientacją przestrzenną, koncentracją uwagi i koordynacją wzrokowo-ruchową. Choć dysleksja jest wyzwaniem to istnieje wiele metod i technik, które wspierają dziecko w procesie nauki i rozwoju.
Sięgnij po ćwiczenia do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Prostota ćwiczeń i kart pracy połączona z wysokim poziomem merytorycznym proponowanego materiału sprawia, że zeszyty te stanowią profesjonalną pomoc dla terapeuty oraz rodzica/opiekuna pracującego z uczniem.
Pakiet książek
Dysleksja. Ćwiczenia do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Promocja
Teraz pakiet książek ze zniżką 30 zł + wysyłka za 1,23 zł
Seria pierwsza książek „Terapia dysleksji” prezentuje materiał do pracy korekcyjno-kompensacyjnej z obszaru funkcji: orientacja przestrzenna, koordynacja wzrokowo-ruchowa, koncentracja uwagi.
Zestaw obejmuje 3 książki:
Terapia dysleksji. Orientacja przestrzenna Ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Autorzy skupiają swoją uwagę na rozwijaniu i prawidłowym kształtowaniu szeroko rozumianej orientacji przestrzennej. Zadania i karty pracy, których jest łącznie ponad 50, uwzględniają procesy przetwarzania sensorycznego, znanego jako terapia SI. Na czym polega wyjątkowość opracowania? Każde z zadań oznaczone jest poziomem trudności, dzięki czemu łatwiej dostosować poszczególne zadania do indywidualnego ucznia. Proste i przejrzyste polecenia sprawiają, że z opracowania mogą korzystać nie tylko terapeuci, ale także rodzice, co ułatwia rozwijanie orientacji przestrzennej w różnych okolicznościach. Ćwiczenia mają scharakteryzowane polecenie, cel i ewentualne trudności, dzięki czemu łatwiej kontrolować cały przebieg dydaktyczny.

Terapia dysleksji. Koordynacja wzrokowo-ruchowa. Ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Kolejna odsłona ćwiczeń z serii Terapia dysleksji. Ma ona na celu pomoc terapeutyczną uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Niniejsze opracowanie zawiera proste ćwiczenia (blisko 100) dla dzieci oraz wskazówki i zajęcia z zakresu koordynacji wzrokowo-ruchowej, uwzględniając procesy przetwarzania sensorycznego, czyli terapię SI. . Łatwy przekaz i bogaty „asortyment” ćwiczeń motywuje dziecko do pracy i zachęca do współpracy z terapeutą. Każde z ćwiczeń/poleceń oznaczone jest symbolem trudności w postaci kropek, dzięki czemu terapeucie łatwo dostosować poziom zadania do umiejętności i możliwości ucznia.
Całe opracowanie zawiera liczne gry i zabawy, uwzględniające ćwiczenia ruchowe (indywidualne oraz w parach) oraz ćwiczenia manualno-artystyczne jak: kolorowanie, wycinanie, łączenie, wyklejanie. Dzięki temu cały program edukacyjno-terapeutyczny nie jest monotonny i łatwo go dostosować do indywidualnych jednostek.

Terapia dysleksji. Koncentracja uwagi. Ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Książka zawiera niezbędne treści do wykorzystania w treningu zaburzeń koncentracji uwagi uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z dysleksją rozwojową.
Mimo że same zadania, których jest ponad 60, uwzględniają problemy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, trzeba przyznać, że chyba niemal każde dziecko ma często problemy z koncentracją i skupieniem się. Są to niezwykle ważne umiejętności, które pomogą w dostrzeganiu zależności przyczynowo-skutkowych, prawidłowej analizy czy dedukcji.

Trzy poziomy trudności w książkach oznaczono jedną, dwiema lub trzema kropkami. Odpowiadają one potrzebom dzieci, które nie uzyskały jeszcze gotowości szkolnej (jedna kropka), tym, które mają nasilone trudności w uczeniu się czytania i pisania (dwie kropki), oraz tym, u których trudności te utrzymują się (trzy kropki). Oczywiście podział ten jest podziałem symbolicznym i zawsze o wyborze odpowiedniego ćwiczenia powinien decydować specjalista prowadzący terapię dziecka.