Dziecko z autyzmem

Autor Agnieszka Łucjanek, Anna Krauze, Joanna Czapla, Malwina Wilczyńska

Zamów Sprawdź
Pakiet książek

Gotowe pomysły na realizację atrakcyjnych zajęć wspierających terapię logopedyczną.

Zestawy ćwiczeń, zabaw oraz pracy z dziećmi zostały opracowane przez ekspertów – logopedów.

Pakiet książek „Dziecko z autyzmem” ułatwi dzieciom zarówno komunikowanie, jak i współpracę z rówieśnikami, dzięki kartom pracy, zadaniom i ćwiczeniom. Scenariusze zajęć będą pomocne w ćwiczeniu świadomości i poczucia bezpieczeństwa. Forma zabawy w przedszkolu, w domu i na zajęciach jest najlepszym rozwiązaniem wpływającym na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

menu_book „Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu i w domu”

W książce znajdziesz 70 stron praktycznych treści opracowanych pod kątem potrzeb nauczycieli, terapeutów behawioralnych, pedagogów i rodziców dzieci z autyzmem i ZA oraz ponad 30 zabaw i ćwiczeń do wykorzystania w domu i przedszkolu.

Pozycja w sposób precyzyjny opisuje podstawy pracy z takimi dziećmi, informuje, czego należy się wystrzegać, by osiągnąć sukces terapeutyczny oraz pokazuje, kiedy mogą pojawiać się sytuacje problemowe i jak możemy im zaradzić.

Dziś poznaliśmy już specyfikę spektrum na tyle, że możemy pomóc dziecku w jego rozwoju za pomocą znanych i zbadanych naukowo metod, takich jak stosowana analiza zachowania. Ta książka może być pomocna szczególnie na początku pracy, gdy gubimy się w gąszczu wskazówek i porad. Pomaga je usystematyzować i sprawia, że potrafimy pomóc dziecku, z którym pracujemy.

Spis treści:

Dziecko z całościowymi zaburzeniami rozwoju - autyzm:

  1. Wstęp
  2. Praca na pozytywach - czyli jak motywować do pracy?
    1. Rodzaje nagród
    2. Stosowanie nagród
    3. Systemy żetonowe
  3. Pierwsze dni w przedszkolu
  4. Posiłki
  5. Metody radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
    1. Praca z zachowaniami autosymulacyjnymi
  6. Technika time outu - wytyczne do stosowania i charakterystyka procedury
  7. Nauka komunikacji
    1. Jak wprowadzać system pecs?
  8. Trening toaletowy
  9. Nauka czynności samoobsługowych
  10. Nauka zabawy
  11. Zajęcia indywidualne - ich przebieg i forma
  12. Zajęcia grupowe
  13. Praca z zachowaniami schematycznymi i rutynami
    1. Technika odwrażliwiania
  14. Specyfika uczenia się dzieci z autyzmem
    1. Generalizacja
    2. Utrzymywanie posiadanych umiejętności
  15. Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola
  16. Propozycje zabaw dla grupy, w której jest dziecko z zaburzeniami rozwoju
    1. Zabawa - Listonosz/Dostawca/Pralnia
    2. Zabawa naśladowcza - Na podłodze siedzi jeż
    3. Zabawa - Niech wstaną wszyscy
    4. Zabawa - Gra w magiczny worek
    5. Zabawa - ruchowa Samochody
    6. Zabawa - Kto ma…?
    7. Zabawa ruchowa - Stonoga

Dziecko z całościowymi zaburzeniami rozwoju - Zespół Aspergera

  1. Wstęp
  2. Mały indywidualista, czyli przedszkolak z diagnozą zespołu Aspergera
    1. Jakościowe nieprawidłowości w zakresie interakcji społecznych
    2. Komunikacja pozawerbalna
    3. Relacje społeczne
    4. Jakościowe nieprawidłowości w zakresie wzorców porozumiewania się
    5. Ograniczony, stereotypowy, powtarzający się repertuar zainteresowań i aktywności
    6. Funkcjonowanie poznawcze
  3. Strukturyzacja, wizualizacja, motywacja. Kilka praktycznych wskazówek dla nauczycieli i rodziców
    1. Strukturyzacja czasu, miejsca, osób i działania
    2. Kilka słów o motywacji
      • Kiedy nagroda nie działa?
      • Czy możemy wykorzystywać stereotypowe zainteresowania dziecka do motywacji?
      • Co zrobić, jeśli nagroda nie ma jasnych ram czasowych?
      • Jak długo nagradzać pozytywne zachowania dziecka?
      • Jakie komunikaty powinny towarzyszyć nagradzaniu dziecka?
      • Reakcje pozostałych przedszkolaków
      • Jak odraczać nagrody?
    3. Dodatkowe wskazówki
  4. Pomysły na zajęcia grupowe
    1. Rozpoznaję stany emocjonalne
      • Ćwiczenie - Znajdź wesołka i smutasa. Kto się boi, a kto w złości połamałby wszystkie kości
      • Ćwiczenie - Zgaduj zgadula
      • Ćwiczenie - Raz i dwa minkę wyrzucę ja
      • Ćwiczenie - Kolorowanki
      • Ćwiczenie - Stop w bajeczce czas na zagadeczkę
      • Ćwiczenie - Co tu się dzieje zaraz wymyślę, potem podzielę się swoim pomysłem
      • Ćwiczenie - Moje ciało dobrze wie, jak ja dzisiaj czuję się
    2. Poszerzam wiedzę o własnych emocjach
      • Ćwiczenie - Tik tak tik tak. Jaki nastrój dzisiaj mam
      • Ćwiczenie - Kamyczkowe minki
      • Ćwiczenie - Jestem wyjątkowy
      • Ćwiczenie - Kronika naszych nastrojów
      • Ćwiczenie - Buźki
    3. Pracuję w zespole
      • Ćwiczenie - Mój kącik spokoju
      • Ćwiczenie - Skrzynia mocy i sejf na zmartwienia
      • Ćwiczenia - Porusz główką, moja grupko
      • Ćwiczenie - Niewidzialne kółko
      • Ćwiczenie - Hej kółeczko, powiedz mi, jak otworzyć twoje drzwi?
      • Zabawa - Przewodniku prowadź
    4. Co mówi moje ciało?
      • Ćwiczenie - Kalambury
      • Ćwiczenie - Mój głos dobrze o tym wie, jak ja właśnie czuję się
      • Ćwiczenie - Raz, dwa, trzy minkę robisz ty!
      • Ćwiczenie - Posągi
      • Ćwiczenie - Kiedy patrzeć innym w oczy
    5. Jak się zachować w różnych sytuacjach?
      • Ćwiczenie - Dziś w teatrze zagram ja, jak poradzić sobie mam
      • Ćwiczenie - Historyjki społeczne
    6. Poszerzam wiedzę na temat innych
      • Ćwiczenie - Mniami mniami mniami mniami, dziś jesteśmy łasuchami
      • Ćwiczenie - Pomyśl moje słonko, jaki lubię jedzonko
      • Ćwiczenie - Kłębuszkowa pajęczyna
      • Ćwiczenie - Magiczna linia
    7. Narracja i pułapki językowe
      • Zabawa - Od kosteczki do kosteczki opowieści różnej treści
      • Zadanie - Czy owoc granat może wybuchnąć?
    8. Rozwijam wyobraźnię
      • Ćwiczenie - Kiedy główką dziś poruszę, wiadro zrobię kapeluszem
      • Zabawa - Ta myszka jest noskiem koteczka dużego. Nie widzę jej teraz, bo patrzę na kota całego
    9. Każdy z nas jest inny - warsztat na temat inności
      • Ćwiczenie - Przewodniku, prowadź
      • Ćwiczenie - Widzę tylko trochę
      • Ćwiczenie - Nie słyszę
      • Ćwiczenie - Przyjemne w dotyku

menu_book „Autyzm. Ćwiczenia logopedyczne do pracy z dziećmi”

W książce znajdziesz 10 scenariuszy i ponad 70 stron do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem w przedziale wiekowym 3-5 lat. Scenariusze są dostosowane dla dzieci z cechami spektrum autyzmu oraz z autyzmem.

Książka to opracowane przez ekspertów - logopedów zestawy ćwiczeń do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, to gotowe pomysły na realizację atrakcyjnych zajęć wspierających terapię logopedyczną podopiecznych z autyzmem.

Celem nadrzędnym jest rozwijanie mowy oraz usprawnianie kompetencji komunikacyjnych dziecka, rozwijanie samoświadomości i świadomości przestrzeni, stymulowanie wczesnego języka recepcyjnego i ekspresyjnego, budowanie poczucia bezpieczeństwa, motywowanie do podejmowania współdziałania, komunikowania się, motywowanie o realizacji spontanicznych wypowiedzi.

Spis treści:

  1. Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
    Temat: Zwierzęta
  2. Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
    Temat: Osoby i czynności
  3. Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
    Temat: Przedmioty wokół nas
  4. Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
    Temat: Miejsca i podróże
  5. Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
    Temat: Przyroda i pory roku
  6. Scenariusz dla dziecka w wieku 3 lat z cechami spektrum autyzmu
    Temat: Razem się bawimy
  7. Scenariusz dla dziecka w wieku 4 lat z cechami spektrum autyzmu z niepełnosprawnością intelektualną
    Temat: Ja i wszystko dookoła
  8. Scenariusz dla dziecka w wieku 5-6 lat z cechami spektrum autyzmu z sygmatyzmem interdentalnym
    Temat: Zabawki i różne dźwięki
  9. Scenariusz dla dziecka w wieku 6 lat z cechami spektrum autyzmu z niepełnosprawnością intelektualną
    Temat: My i to, co nas otacza
  10. Scenariusz dla dziecka z cechami spektrum autyzmu, klasa II-III szkoły podstawowej
    Temat: Doskonalenie artykulacji głosek szeregu szumiącego

Pobierz fragment i sprawdź

 

Dziecko z całościowymi zaburzeniami rozwoju - autyzm

„Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu i w domu”

  Pobierz fragment

Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem

„Autyzm. Ćwiczenia logopedyczne do pracy z dziećmi”

  Pobierz fragment

Dziecko z autyzmem

crop_portrait

Format książek: A4

web_stories

Liczba stron: 88, 72

perm_identity

Dla kogo: nauczyciel, rodzic, terapeuta

accessibility

Grupa wiekowa: dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

Cena standard:

109,80 zł brutto

Cena w pakiecie:

69 zł brutto