Gotowe pomysły na realizację atrakcyjnych zajęć wspierających terapię logopedyczną.
Zestawy ćwiczeń, zabaw oraz pracy z dziećmi zostały opracowane przez ekspertów – logopedów.
Pakiet książek „Dziecko z autyzmem” ułatwi dzieciom zarówno komunikowanie, jak i współpracę z rówieśnikami, dzięki kartom pracy, zadaniom i ćwiczeniom. Scenariusze zajęć będą pomocne w ćwiczeniu świadomości i poczucia bezpieczeństwa. Forma zabawy w przedszkolu, w domu i na zajęciach jest najlepszym rozwiązaniem wpływającym na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
„Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu i w domu”
W książce znajdziesz 70 stron praktycznych treści opracowanych pod kątem potrzeb nauczycieli, terapeutów behawioralnych, pedagogów i rodziców dzieci z autyzmem i ZA oraz ponad 30 zabaw i ćwiczeń do wykorzystania w domu i przedszkolu.
Pozycja w sposób precyzyjny opisuje podstawy pracy z takimi dziećmi, informuje, czego należy się wystrzegać, by osiągnąć sukces terapeutyczny oraz pokazuje, kiedy mogą pojawiać się sytuacje problemowe i jak możemy im zaradzić.
Dziś poznaliśmy już specyfikę spektrum na tyle, że możemy pomóc dziecku w jego rozwoju za pomocą znanych i zbadanych naukowo metod, takich jak stosowana analiza zachowania. Ta książka może być pomocna szczególnie na początku pracy, gdy gubimy się w gąszczu wskazówek i porad. Pomaga je usystematyzować i sprawia, że potrafimy pomóc dziecku, z którym pracujemy.
Spis treści:
Dziecko z całościowymi zaburzeniami rozwoju - autyzm:
- Wstęp
- Praca na pozytywach - czyli jak motywować do pracy?
- Rodzaje nagród
- Stosowanie nagród
- Systemy żetonowe
- Pierwsze dni w przedszkolu
- Posiłki
- Metody radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
- Praca z zachowaniami autosymulacyjnymi
- Technika time outu - wytyczne do stosowania i charakterystyka procedury
- Nauka komunikacji
- Jak wprowadzać system pecs?
- Trening toaletowy
- Nauka czynności samoobsługowych
- Nauka zabawy
- Zajęcia indywidualne - ich przebieg i forma
- Zajęcia grupowe
- Praca z zachowaniami schematycznymi i rutynami
- Technika odwrażliwiania
- Specyfika uczenia się dzieci z autyzmem
- Generalizacja
- Utrzymywanie posiadanych umiejętności
- Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola
- Propozycje zabaw dla grupy, w której jest dziecko z zaburzeniami rozwoju
- Zabawa - Listonosz/Dostawca/Pralnia
- Zabawa naśladowcza - Na podłodze siedzi jeż
- Zabawa - Niech wstaną wszyscy
- Zabawa - Gra w magiczny worek
- Zabawa - ruchowa Samochody
- Zabawa - Kto ma…?
- Zabawa ruchowa - Stonoga
Dziecko z całościowymi zaburzeniami rozwoju - Zespół Aspergera
- Wstęp
- Mały indywidualista, czyli przedszkolak z diagnozą zespołu Aspergera
- Jakościowe nieprawidłowości w zakresie interakcji społecznych
- Komunikacja pozawerbalna
- Relacje społeczne
- Jakościowe nieprawidłowości w zakresie wzorców porozumiewania się
- Ograniczony, stereotypowy, powtarzający się repertuar zainteresowań i aktywności
- Funkcjonowanie poznawcze
- Strukturyzacja, wizualizacja, motywacja. Kilka praktycznych wskazówek dla nauczycieli i rodziców
- Strukturyzacja czasu, miejsca, osób i działania
- Kilka słów o motywacji
- Kiedy nagroda nie działa?
- Czy możemy wykorzystywać stereotypowe zainteresowania dziecka do motywacji?
- Co zrobić, jeśli nagroda nie ma jasnych ram czasowych?
- Jak długo nagradzać pozytywne zachowania dziecka?
- Jakie komunikaty powinny towarzyszyć nagradzaniu dziecka?
- Reakcje pozostałych przedszkolaków
- Jak odraczać nagrody?
- Dodatkowe wskazówki
- Pomysły na zajęcia grupowe
- Rozpoznaję stany emocjonalne
- Ćwiczenie - Znajdź wesołka i smutasa. Kto się boi, a kto w złości połamałby wszystkie kości
- Ćwiczenie - Zgaduj zgadula
- Ćwiczenie - Raz i dwa minkę wyrzucę ja
- Ćwiczenie - Kolorowanki
- Ćwiczenie - Stop w bajeczce czas na zagadeczkę
- Ćwiczenie - Co tu się dzieje zaraz wymyślę, potem podzielę się swoim pomysłem
- Ćwiczenie - Moje ciało dobrze wie, jak ja dzisiaj czuję się
- Poszerzam wiedzę o własnych emocjach
- Ćwiczenie - Tik tak tik tak. Jaki nastrój dzisiaj mam
- Ćwiczenie - Kamyczkowe minki
- Ćwiczenie - Jestem wyjątkowy
- Ćwiczenie - Kronika naszych nastrojów
- Ćwiczenie - Buźki
- Pracuję w zespole
- Ćwiczenie - Mój kącik spokoju
- Ćwiczenie - Skrzynia mocy i sejf na zmartwienia
- Ćwiczenia - Porusz główką, moja grupko
- Ćwiczenie - Niewidzialne kółko
- Ćwiczenie - Hej kółeczko, powiedz mi, jak otworzyć twoje drzwi?
- Zabawa - Przewodniku prowadź
- Co mówi moje ciało?
- Ćwiczenie - Kalambury
- Ćwiczenie - Mój głos dobrze o tym wie, jak ja właśnie czuję się
- Ćwiczenie - Raz, dwa, trzy minkę robisz ty!
- Ćwiczenie - Posągi
- Ćwiczenie - Kiedy patrzeć innym w oczy
- Jak się zachować w różnych sytuacjach?
- Ćwiczenie - Dziś w teatrze zagram ja, jak poradzić sobie mam
- Ćwiczenie - Historyjki społeczne
- Poszerzam wiedzę na temat innych
- Ćwiczenie - Mniami mniami mniami mniami, dziś jesteśmy łasuchami
- Ćwiczenie - Pomyśl moje słonko, jaki lubię jedzonko
- Ćwiczenie - Kłębuszkowa pajęczyna
- Ćwiczenie - Magiczna linia
- Narracja i pułapki językowe
- Zabawa - Od kosteczki do kosteczki opowieści różnej treści
- Zadanie - Czy owoc granat może wybuchnąć?
- Rozwijam wyobraźnię
- Ćwiczenie - Kiedy główką dziś poruszę, wiadro zrobię kapeluszem
- Zabawa - Ta myszka jest noskiem koteczka dużego. Nie widzę jej teraz, bo patrzę na kota całego
- Każdy z nas jest inny - warsztat na temat inności
- Ćwiczenie - Przewodniku, prowadź
- Ćwiczenie - Widzę tylko trochę
- Ćwiczenie - Nie słyszę
- Ćwiczenie - Przyjemne w dotyku
- Rozpoznaję stany emocjonalne
„Autyzm. Ćwiczenia logopedyczne do pracy z dziećmi”
W książce znajdziesz 10 scenariuszy i ponad 70 stron do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem w przedziale wiekowym 3-5 lat. Scenariusze są dostosowane dla dzieci z cechami spektrum autyzmu oraz z autyzmem.
Książka to opracowane przez ekspertów - logopedów zestawy ćwiczeń do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, to gotowe pomysły na realizację atrakcyjnych zajęć wspierających terapię logopedyczną podopiecznych z autyzmem.
Celem nadrzędnym jest rozwijanie mowy oraz usprawnianie kompetencji komunikacyjnych dziecka, rozwijanie samoświadomości i świadomości przestrzeni, stymulowanie wczesnego języka recepcyjnego i ekspresyjnego, budowanie poczucia bezpieczeństwa, motywowanie do podejmowania współdziałania, komunikowania się, motywowanie o realizacji spontanicznych wypowiedzi.
Spis treści:
- Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
Temat: Zwierzęta - Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
Temat: Osoby i czynności - Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
Temat: Przedmioty wokół nas - Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
Temat: Miejsca i podróże - Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem, przedział wiekowy 3-5 lat
Temat: Przyroda i pory roku - Scenariusz dla dziecka w wieku 3 lat z cechami spektrum autyzmu
Temat: Razem się bawimy - Scenariusz dla dziecka w wieku 4 lat z cechami spektrum autyzmu z niepełnosprawnością intelektualną
Temat: Ja i wszystko dookoła - Scenariusz dla dziecka w wieku 5-6 lat z cechami spektrum autyzmu z sygmatyzmem interdentalnym
Temat: Zabawki i różne dźwięki - Scenariusz dla dziecka w wieku 6 lat z cechami spektrum autyzmu z niepełnosprawnością intelektualną
Temat: My i to, co nas otacza - Scenariusz dla dziecka z cechami spektrum autyzmu, klasa II-III szkoły podstawowej
Temat: Doskonalenie artykulacji głosek szeregu szumiącego
Pobierz fragment i sprawdź
Dziecko z całościowymi zaburzeniami rozwoju - autyzm
„Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu i w domu”

Scenariusz do terapii logopedycznej dziecka z autyzmem
„Autyzm. Ćwiczenia logopedyczne do pracy z dziećmi”

Dziecko z autyzmem
Format książek: A4
Liczba stron: 88, 72
Dla kogo: nauczyciel, rodzic, terapeuta
Grupa wiekowa: dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

Cena standard:
109,80 zł brutto
Cena w pakiecie:
69 zł brutto