Utrzymanie dyscypliny w klasie nie zawsze jest proste. Buntownicze zachowanie, wulgarny język, stosowanie przemocy czy niedostosowanie społeczne to tylko niektóre z wyzwań wychowawczych, z jakimi muszą radzić sobie nauczyciele.
Książki zostały przegotowane z myślą o nich, aby pomóc im wywiązać się ze swojej roli jak najlepiej i sprostać wyzwaniom. Prócz ogólnych wskazówek, opracowania zawierają scenariusze zajęć oraz scenariusze spotkań z problematycznym uczniem. Mają one na celu zdefiniować główny problem wychowanka oraz wskazać mu prawidłowe wzorce zachowań.
Opracowania zawierają arkusze pracy z uczniem, uwzględniając ankiety, scenariusze i kontrakty. Każdy z nich jest szczegółowo rozbudowany i skupia się na poszczególnych elementach nieprawidłowego zachowania tj. wagarowania, wulgarnej mowy, niesubordynacji i wielu innych.
Książki zawierają również materiały dla uczestników, takie jak: postępowanie wobec różnych form agresji i przemocy, dzienniczek wychowawcy klasy, arkusz obserwacji ucznia-sprawcy przemocy, arkusz obserwacji ucznia-ofiary przemocy, kontrakt dla ucznia-sprawcy przemocy i jego rodziców oraz działania interwencyjne i korekcyjne wobec uczniów-sprawców, prowadzone przez instytucje pozaszkolne.
Z pakietu publikacji dowiesz się:
- Jak utrzymać dyscyplinę w klasie?
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami i kształtować kulturę osobistą uczniów?
- Jak zawierać kontrakty w klasie?
- Jakie sposoby praktykować na trudne zachowania uczniów?
- W jaki sposób wykorzystać scenariusze zajęć wychowawczych?
- W jaki sposób wykorzystać scenariusze spotkań indywidualnych z uczniami?
- W jaki sposób praktykować arkusze obserwacji i ankiety dla uczniów?
- W jaki sposób wykorzystać scenariusze zajęć warsztatowych i spotkań interwencyjnych?
- W jaki sposób wykorzystać narzędzia do autoanalizy?
- Jak praktykować wzory i przykłady kontraktów klasowych/indywidualnych?
- Jak przeciwdziałać przemocy w szkole?
- Jak zapobiegać zachowaniom agresywnym wśród Twoich uczniów, a także jak interweniować w sytuacjach kryzysowych?
- Co zrobić, gdy już doszło do aktu przemocy?
- Jak pracować ze sprawcą, ofiarą i świadkiem zdarzenia?
- Jak obronić się przed agresją ze strony uczniów?
- W jaki sposób radzić sobie z agresją podczas zajęć lekcyjnych?
- Jakie są typy ofiar i świadków przemocy?