Bestseller

Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu i w domu

Promocja!

Cena: 59,90 zł

W książce znajdziesz 70 stron praktycznych treści opracowanych pod kątem potrzeb nauczycieli, terapeutów behawioralnych, pedagogów i rodziców dzieci z autyzmem i ZA oraz ponad 30 zabaw i ćwiczeń do wykorzystania w domu i przedszkolu.

Pozycja w sposób precyzyjny opisuje podstawy pracy z takimi dziećmi, informuje, czego należy się wystrzegać, by osiągnąć sukces terapeutyczny oraz pokazuje, kiedy mogą pojawiać się sytuacje problemowe i jak możemy im zaradzić.

Dziś poznaliśmy już specyfikę spektrum na tyle, że możemy pomóc dziecku w jego rozwoju za pomocą znanych i zbadanych naukowo metod, takich jak stosowana analiza zachowania. Ta książka może być pomocna szczególnie na początku pracy, gdy gubimy się w gąszczu wskazówek i porad. Pomaga je usystematyzować i sprawia, że potrafimy pomóc dziecku, z którym pracujemy.

Patroni

Z publikacji dowiesz się:

  • Jak wzbudzić u dziecka pozytywną motywację do działania?
  • Pierwsze dni w przedszkolu - jak wprowadzić plan aktywności?
  • Jakich błędów unikać, jak wprowadzić trening jedzenia i co robić w przypadku dzieci m.in. z wybiórczością pokarmową?
  • Jakie są metody radzenia sobie z zachowaniami trudnymi na 3 przykładach z podpowiedziami i które zachowania eliminować jako pierwsze?
  • Na czym polega technika time outu oraz jakie są fakty i mity na jego temat?
  • Jak wprowadzić system pecs w nauce komunikacji?
  • Co rzeczywiście się sprawdza w treningu toaletowym w oparciu o technikę małych kroków?
  • W jaki sposób nauczyć czynności samoobsługowych m.in. na przykładzie robienia kanapki oraz nauka zabawy i organizowania sobie czasu wolnego?
  • W jaki sposób wykorzystać stereotypowe zainteresowanie dziecka do motywacji?
  • Jakie komunikaty powinny towarzyszyć nagradzaniu dziecka i kiedy nagroda nie działa
  • Jak długo nagradzać pozytywne zachowania i jak odraczać nagrody?
  • W jaki sposób zmniejszyć lęk dziecka przed nieznanym?

W książce znajdziesz również omówienie Stosowanej Analizy Zachowania, specyfiki zachowania się dziecka w grupie i podczas nauki oraz zabawy, jakie możemy zastosować.