Obecny czas: Sob Sie 15, 2020 8:50 pm




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Muzycy...plastycy..2008/09 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Lis 16, 2006 1:00 am
Posty: 7
Post 
Fajnie będzie do Was dołączyć. Od 25 lat uczę plastyki, muzyki od kilku w szkole podstawowej i gimnazjum. Chętnie pomogę. Pozdrawiam wszystkich!!! :D


Śro Wrz 03, 2008 3:47 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Lis 16, 2006 1:00 am
Posty: 7
Post 
Fajnie będzie do Was dołączyć. Od 25 lat uczę plastyki, muzyki od kilku w szkole podstawowej i gimnazjum. Chętnie pomogę. Pozdrawiam wszystkich!!! :D


Śro Wrz 03, 2008 3:48 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sie 31, 2008 12:00 am
Posty: 5
Post 
Witaj Szafranek, fajnie, że jesteś:) Sempredipiu, Grzesiek chyba mial racje.. dopiero dwa dni za mną, a już cierpię na notoryczny ból głowy. Mam jeszcze nadzieję,że jak zorientuję się w zasadach funkcjonowania "instytucji" i zgromadzę jakieś sensowne materiały, to będzie lepiej. Póki co, nie jest lekko.:cry: Powiedzcie,czy ktoś z Was uczy z podręcznika wyd. Operon? Pozdrawiam


Śro Wrz 03, 2008 10:34 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Sie 26, 2008 12:00 am
Posty: 21
Post 
Szafranku to ja baaardzo chetnie skorzystam z pomocy! :D
Uczę drugi rok i w sumie co nieco wiem, ale jednak jest to mało :roll:
Mam np.taki elementarny problem.Mam rozkład materiału (Wachowiak "Słuchanie muzyki") i są tam różne treści-wiadomo. Główny temat na wrzesień, to muzyka chorałowa. W percepcji mam słuchanie anonimów itd. w dziale ekspresja:tworzenie organum , śpiewanie [ppiosenek wakacyjnych i wiedza o muzyce: cechy choralu ,muzyka organum . I teraz nie wiem, czy pisząc w dzienniku temat piszę we wrzesniu, na jednej lekcji np. Cechy chorału gregor. i w podtemacie np.śpiewanie piosenek. Ale to jest jedna lekcja, a na nastepnej jeśli nie mam wyposzczególnionych tematów co mohgę wpisać?Nadal Muzyka choorałowa i w podtematach kolejne treści realizować?Np.tworzenie organum itd.? echhhh człowiek się całe życie uczy :roll:

annvici początki sa naprawdę trudne.Wiem coś o tym!
Ja jestem muzykiem z krwi i kości, a miałam duże "problemy" z ogarnięciem tego wszystkiego...to czego uczą na studiach jest niczym w porównaniu z tym, co wynika w praktyce..niestety :roll:
Owszem umiejętności są bardzo ważne, wiadomości z literatury i historii muzyki, ale jednak metodyka...no właśnie :lol: A metodyka, to praktyka no i koło sie zamyka!
Ale poradzisz sobie, nic sie nie martw! :mrgreen:
A po czym jesteś, jeśli mogę zapytać?

Ach no i ogromnie się cieszę, że trafiłam tu do Was!
Ja chetnie służę pomocą i materiałami (narazie skromnymi), w miarę możliwości :D


Śro Wrz 03, 2008 10:44 pm
Profil YIM
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sie 31, 2008 12:00 am
Posty: 5
Post 
Jestem po akademii muzycznej, wydz.wokalno-aktorski i instrumentalny flet. A schody zaczynaja sie juz na wstepie bo np. 3 klasa gimnazjum nie miala do tej pory muzyki i ja nie mam zielonego pojęcia w jaki sposob mam okroic im material, przeznaczony przecież na cykl 3letni. Dodam,ze nie wiedza NIC! Zero znajomosci nut, na pytanie o znanych im kompozytorów chórem odpowiadają Rubik itp. itd. Oszaleje.....


Śro Wrz 03, 2008 11:06 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sie 27, 2008 12:00 am
Posty: 11
Miejscowość: Sosnowiec
Post 
annvici napisał(a):
Jestem po akademii muzycznej, wydz.wokalno-aktorski i instrumentalny flet. A schody zaczynaja sie juz na wstepie bo np. 3 klasa gimnazjum nie miala do tej pory muzyki i ja nie mam zielonego pojęcia w jaki sposob mam okroic im material, przeznaczony przecież na cykl 3letni. Dodam,ze nie wiedza NIC! Zero znajomosci nut, na pytanie o znanych im kompozytorów chórem odpowiadają Rubik itp. itd. Oszaleje.....


Ucz 3cią klasę materiału z 1. Moje odczucia (5 rok uczę, jestem po kompozycji w Katowicach), że ten program wynikowy do gimnazjum jest mało atrakcyjny i okrojony. Działam na "Świat muzyki" i tam jest tylko historia muzyki!!! A teoria,nuty, rytm, gra? Dlatego trzeba moim zdaniem ubogacać ten program ile się da. Dla mnie jest nudny, co dopiero dla gimnazjum. Fajny program jest natomiast do SP. A, że rubika znają tylko, smutne to - z telewizornią nie wygrasz....

_________________
www.grzegorzseweryn.com


Śro Wrz 03, 2008 11:47 pm
Profil E-mail WWW
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Sie 26, 2008 12:00 am
Posty: 21
Post 
Ja jestem po IV wydziale w filii AM Krakowskiej (jestem pianistką :mrgreen: ) i cholera uważam dokładnie tak jak Wy :roll:
Ja lecę Wachowiakiem i w sumie ma podzielony materiał na 3 lata edukacji w gimnazjum...W sumie średnio jestem zadowolona, ale przynajmniej wiem co mam realizować w klasie, w której uczę.
ale plan wynikowy jest jedną wielką kiszką (pisałam tam wyżej) i też mam schodów mnóstwo...
Wczoraj na pierwszej lekcji chciałam dzieci bliżej poznać (wiadomo) i pytam o zainteresowania ...i co mną wstrząsnęło 8O Tylko, około, 5 uczniów na 24 potrafiło jasno powiedzieć czym się interesuje 8O
Reszta: no nie wiem prze pani... :roll: :lol: Zero osobowości, komputer i tv :roll:

Grzegorz czy Ty tworzysz konspekty?albo czy masz jakieś?
Robię staz i potrzebowałabym pomysłów doświadczonych kolegów :mrgreen: Pomóż plissss!
Acha i w jaki sposób realizujesz treści?Np.temat główny i w podte,macie piszesz np.ekspresja-spiewanie jakiehjś tam piosenki?Żeby były 2 treści zrealizowane?


Czw Wrz 04, 2008 12:09 pm
Profil YIM
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sie 27, 2008 12:00 am
Posty: 11
Miejscowość: Sosnowiec
Post 
sempredipiu napisał(a):
Ja jestem po IV wydziale w filii AM Krakowskiej (jestem pianistką :mrgreen: ) i cholera uważam dokładnie tak jak Wy :roll:
Ja lecę Wachowiakiem i w sumie ma podzielony materiał na 3 lata edukacji w gimnazjum...W sumie średnio jestem zadowolona, ale przynajmniej wiem co mam realizować w klasie, w której uczę.
ale plan wynikowy jest jedną wielką kiszką (pisałam tam wyżej) i też mamschodów mnóstwo...
Wczoraj na pierwszej lekcji chciałam dzieci bliżej poznać (wiadomo) i pytam o zainteresowania ...i co mną wstrząsnęło 8O Tylko, około, 5 uczniów na 24 potrafiło jasno powiedzieć czym się interesuje 8O
Reszta: no nie wiem prze pani... :roll: :lol: Zero osobowości, komputer i tv :roll:

Grzegorz czy Ty tworzysz konspekty?albo czy masz jakieś?
Robię staz i potrzebowałabym pomysłów doświadczonych kolegów :mrgreen: Pomóż plissss!
Acha i w jaki sposób realizujesz treści?Np.temat główny i w podte,macie piszesz np.ekspresja-spiewanie jakiehjś tam piosenki?Żeby były 2 treści zrealizowane?


Mam gotowy plan wynikowy, ale WSIPU do gimnazjum, średnio mi sie podoba więc dokonuję nieco poprawek. Co do tematu daję:temat + podtemat i to wpisuję do dziennika np. Alfabet dźwięków (dział). Wartości rytmiczne (podtemat).
Co do zainteresowań dzieci (młodzieży) szkoda pisać, już mnie to nie obchodzi.
Pytasz o konspekty? podam Ci przykład:

Konspekt lekcji muzyki w klasie VI
Nauczyciel: .............
Temat: Alfabet dźwięków –bemole i krzyżyki

1. Zadania edukacyjne:
- zapoznanie z piosenką "Eko, eko, ekologia”
- zapoznanie się z pieśnią „ Prząśniczka"
- zwrócenie uwagi na prawidłowy śpiew
- poznanie różnic dotyczących bemoli i krzyżyków
- kształcenie umiejętności śpiewu w grupie
2. Formy i metody pracy:
Formy:
- zapis nutowy bemoli i krzyżyków
- słuchanie utworu „Eko, eko, ekologia”
- śpiew i Quiz muzyczny
Metody:
-śpiewanie piosenek
- gra na pianinie
- pogadanka
- słuchanie muzyki
3. Przewidywane osiągnięcia ucznia:
- umie odróżnić bemol od krzyżyka
- zna pieśń „Prząśniczka"
- potrafi wskazać na pianinie znaki chromatyczne
- aktywnie słucha muzyki.
4. Środki dydaktyczne:
- Wieża Hi-Fi
- pianino, keyboard
- płyta CD z zagraniami muzycznymi
5. Tok lekcji:
Część wstępna:
a. Sprawy organizacyjne /lista obecności, przygotowanie do lekcji/
b. Zapoznanie uczniów z zakresu nazewnictwa bemoli i krzyżyków
Część właściwa:
Nauka piosenki „Prząśniczka”
- prezentacja piosenki – nauczyciel śpiewa i gra piosenkę
- śpiewanie piosenki „Eko, eko, ekologia”
- nauka nazewnictwa bemoli i krzyżyków
- wspólne zgadywanie zagadek muzycznych

6. Podsumowanie
- ocena najaktywniejszych uczniów
- zapytanie uczniów: czego się nauczyli?

7.Praca domowa:

Nauczyć się nazewnictwa bemoli i krzyżyków

_________________
www.grzegorzseweryn.com


Czw Wrz 04, 2008 11:32 pm
Profil E-mail WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
aktualizacja stron internetowych