Obecny czas: Nie Cze 20, 2021 12:31 am




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Opinia PPP - co to jest dostosowanie...? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Kwi 30, 2006 12:00 am
Posty: 66
Post Opinia PPP - co to jest dostosowanie...?
MOze ktoś znalazł jakś umysłową lub inną ścieżkę i pomoże mi zrozumiec co znaczy :dostosować do mozliwości ucznia???
Uczeń np. NIE PISZE. 99% czystej dysgrafii oraz głębokiej, rozwojowej dysleksji. Czy uczeń gimnazjum musi umieć pisać? Wedle opinii nalezy tak mu dostosować wymagania, zeby się mógł wykazać na innych polach. I ugorach. Trochę się tu wyzłośliwiam, ale zaczynam tracić przyczepnosć do rzeczywistosci. Co robicie z opiniami tzn. jak zamieszczone tam zapisy wprowadzacie w życie?
Jak pracować w klasie, gdzie 50% uczniow ma opinie! Dodam, ze opinia to nie orzeczenie i w kwestii egzaminu nie daje nic.


Śro Sty 02, 2008 7:51 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Maj 10, 2006 12:00 am
Posty: 374
Post Re: Opinia PPP - co to jest dostosowanie...?
Dostosować to.. dostosować :-) do jego możliwości i umiejętności w zależności od tego co jest w opinii z PPP (choć z reguły opinie są bardzo lakoniczne). Pisać musi i należy to równiez kształtować ale np. częściej oceniać za wypowiedzi ustne, oceniać za treść tego co napisał a nie błędy, itp... To łatwe nie jest a szczególnie wtedy gdy w klasie jest takich uczniów więcej.


Śro Sty 02, 2008 7:59 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Wrz 19, 2004 12:00 am
Posty: 142
Miejscowość: kujawsko-pomorskie
Post 
Opinia ma dla szkoły wartość opiniotwórczą. To znaczy, że decyzję w danej sprawie podejmuje dyrektor szkoły /np. w przypadku odroczenia dziecka od obowiązku szkolnego lub wcześniejszego przyjęcia dziecka do klasy pierwszej/ lub rada pedagogiczna /np. w sprawie pozostawienia ucznia klasy I – III na drugi rok w tej samej klasie/.
Poradnia, po przeprowadzeniu specjalistycznych badań, sprawy te tylko opiniuje. Oznacza to, że opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej może być wzięta pod uwagę przy podejmowaniu decyzji lub nie.

Natomiast orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej to dokument zawierający w sprawie dziecka decyzję zespołu orzekającego działającego przy poradni. Orzeczenie ma wartość decyzyjną a wykonanie tej decyzji jest dla dyrektora szkoły obligatoryjne

Nauczyciele nie mogą od poradni oczekiwać, że w opiniach będzie określone, do jakiego poziomu należy obniżyć wymagania w stosunku do tych dzieci. To nauczyciele są specjalistami w zakresie nauczania poszczególnych przedmiotów. Przy kryteriach doboru treści nie można zejść poniżej podstawy programowej, a zakres wiedzy i umiejętności powinien dać szansę na sprostanie wymaganiom ogólno dostępnej szkoły.

Wymagania co do formy mogą obejmować między innymi:
- omawianie niewielkich partii materiału i o mniejszym stopniu trudności,
- pozostawiania więcej czasu na jego utrwalenie
- podawanie poleceń w prostszej formie,
- unikanie trudnych, czy bardzo abstrakcyjnych pojęć
- częste odwoływanie się do konkretu, przykładu
- unikanie pytań problemowych, przekrojowych
- wolniejsze tempo pracy
- szerokie stosowanie zasady poglądowości
- odrębne instruowanie dzieci
- zadawanie do domu tyle, ile dziecko jest w stanie wykonać samodzielnie.

Dostosowywanie wymagań to zastosowanie do sformułowanych wymagań edukacyjnych, takich kryteriów, które uwzględniają możliwości i ograniczenia, a więc dysfunkcje oraz mocne strony rozwoju i funkcjonowania dziecka
Najprościej mówiąc - uwzględnienie przy formułowaniu wymagań edukacyjnych możliwości i ograniczeń w funkcjonowaniu dziecka
Przede wszystkim zapoznać się z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej i przeanalizować dane zawarte w opinii.

- Kolejnym krokiem jest zdobycie informacji na temat specyficznych trudności czy zaburzeń, jakie występują u danego ucznia. Nauczyciel powinien więc zdać sobie sprawę z tego, w jaki sposób te zaburzenia będą utrudniały uczniowi naukę i nabywanie umiejętności na jego przedmiocie czyli co uczeń jest w stanie zrobić a czego nie jest w stanie wykonać.

Następnie nauczyciel formułuje wymagania edukacyjne np. na dwóch poziomach dla ogółu uczniów klasy a ponadto formułuje wymagania specyficzne dla pojedynczego ucznia lub grupy uczniów. Według tych wymagań uczy i ocenia osiągnięcia ucznia na bieżąco.
Formułując ocenę śródroczną i roczną dla takiego ucznia odnosi się do wymagań, które sformułował dla klasy na poszczególne oceny klasyfikacyjne, uwzględniając jednak wymagania specyficzne stawiane temu uczniowi.

Rozważając kwestie formułowania wymagań nie można pominąć ich znaczenia w planowaniu pracy nauczyciela. Nowoczesne tendencje w planowaniu dydaktycznym to planowanie wynikowe, które polega na określeniu i ustopniowaniu (hierarchii) wymagań. Według nich nauczyciel planuje zajęcia, ocenia osiągnięcia uczniów i skuteczność własnej pracy (B.Niemierko).


Przy opiniach jak wcześniej napisałam dużo zależy od dyrektoras. Mam klasę I gimnazjum, gdzie na 31 uczniów 14 ma opinię a 2 orzeczenie. Tragedia. Musiałam robić ogólny system oceniania, 6 różnych dla tych z opiniami i 2 osobne dla tych z orzeczeniami. W innych klasach jest mniej takich przpadków, bo ta jest specyficzna.


Śro Sty 02, 2008 10:38 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Kwi 30, 2006 12:00 am
Posty: 66
Post 
Za wyczerpującą odpowiedż - wielkie dzieki. Wiem czym rózni się opinia od orzeczenia - ale dobrze napisana opinię, z której jako nauczyciel mogę skorzystać widziałam jeden raz na oczy .JEDEN RAZ. POzostałe opisuja deficyty nie dając żadnych wskazówek do pracy. Odmawiam oceniania w 10 róznych systemach, a raczej na 10 róznych poziomach. Nie jestem w stanie tego robić.
W pzrypadku opinii jest jeszce jedna bolaczka. Ja przez 3 lata dostosowuje, formułuje wymagania - a uczeń egzamin pisze taki sam jakpozostali i osiaga bardzo niski wynik. Na miarę własnych mozliwości ale 15 punktów to za mało...
Cały czas głowię się jak powinno być żeby to co robimy było adekwatne do sytuacji.


Śro Sty 02, 2008 11:06 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Lut 09, 2005 1:00 am
Posty: 693
Miejscowość: Lublin
Post 
http://portal.adhd.org.pl/phpbb/viewforum.php?f=20

_________________
"Człowiek, który porusza się w tłumie, nie dojdzie dalej niż inni. Ten, który chodzi samotnie, może znaleźć się tam, gdzie nikogo przed nim nie było." — Alan Ashiley – Pitt


Sob Sty 05, 2008 10:12 am
Profil E-mail
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Kwi 30, 2006 12:00 am
Posty: 66
Post 
Wirtualne centrum wiedzy o ADHD i to prezentowanej przez fachowców. Dziekuję.


Sob Sty 05, 2008 10:54 pm
Profil
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 12:00 am
Posty: 5
Post Opinie i orzeczenia
Bardzo ładnie ujęte w teorii (i według litery prawa!), ale niestety niewykonalne w praktyce.
W klasie 30-osobowej o której piszesz (jak również znacznie mniejszej), taki podział na różne grupy można wprowadzić. Uważam jednak, że żaden scenariusz czy metoda prowadzenia zajęć, nie zapewni nauczycielowi osiągnięcia założonych przed zajęciami efektów dydaktycznych obejmujących cały tak mocno przecież zróżnicowany zespół. Przydziały indywidualne czynności na zajęciach (uwzględniajace dysfunkcje, indywidualne możliwości ucznia, itd.) nie sprawdzają się w praktyce, bo się też sprawdzić nie mogą. Myślę że istniej tutaj cały szereg wenetrznych sprzeczności. Np. uczeń ma wykonać korektę przydzielonych mu wcześniej czynności, w jaki sposób nauczyciel ma realizować odpowiadający jej scenariusz, skoro przydzielił wcześniej dla ośmiu grup zupełnie różne zadania. Działanie jest niewykonalne!
Należy uwzględniać różne możliwosci różnych uczniów, ale nie można tego sprowadzić do indywidualnego traktowana każdego ucznia, czy nawet grup uczniów.
Problem o którym tu wspomniano łatwo ująć w ramach interpretacji obowiązującego prawa. Niestety, trudniejsze wdrożenie tego do prktyki.


Wto Lip 08, 2008 2:40 pm
Profil

Dołączenie: Wto Sty 26, 2021 10:16 am
Posty: 93288
Post Re: Opinia PPP - co to jest dostosowanie...?
кошк347BettCHAPКопаВиноКантAnnaIvanCowaфотоПопоBoleMargNX04ЗинюKonaTescРомаSharфарфукраDeko
КараСергFyodимпеКазаАндрPierНОВИLadyJohnчитатетрSomeсобсAlanсертпром0001DaviEnciMediсертXVII
СолоChoiJuanNighWoveJeweFranEarlФердКузнРабианглAwakPrimErvitortAdioЧертQuikQuikТравLawrTras
НекрСолоСульстарJaakXVIIЛибеRondКузнJuleSwarРоссШериXIIIJuliразгВасеподоCharMORGModoZoneWill
допоZoneШильClinIrviGirlNHNCМориZoneСлонКлячJudiEkmaФальПрокЧернчистстатцеркXVIIзакаБрумLive
ZoneJohnбутыCARDСанкElecMielGallForznewlFlawИтал1840сертOlmeSummFlipTexaDaviTwinсостceroEthn
КитапроеThesDiviВысонабоWindWindjavaПропавтоMoulPhilбрюкWhisпублМаксOpenndexЛитРHideВейдГорш
ЛитРЛитРГладКедрАсфаОсгуEmilуслолитеИллюТарапостRobeобщебанеавтоИндоSkelКорсLoveСтарналиЗайц
худоOZONСемаКазаMicrТодоЗимиРезнкласЗакрДовжPixiписьМистзаылThatкафеJameКорнГораМихаCARDCARD
CARDвыруБеревремIntrБлисМигуВолообра1988ПушкБелоPinktuchkasГольБряз


Pią Sty 29, 2021 4:38 am
Profil E-mail

Dołączenie: Pon Lut 01, 2021 6:51 am
Posty: 89
Post sukamin90
A very interesting topic that I have been looking at, I think this is one of the most important pieces of information for me. And I'm glad to read your article. Thanks for sharing! atari breakout


Pon Lut 01, 2021 6:55 am
Profil E-mail

Dołączenie: Wto Sty 26, 2021 10:16 am
Posty: 93288
Post Re: Opinia PPP - co to jest dostosowanie...?
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru


Śro Mar 03, 2021 2:44 pm
Profil E-mail
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
aktualizacja stron internetowych