«Dusiołek» — sen czy koszmarna jawa?
22 maj 2017
Ocena: brak

Konspekt lekcji języka polskiego w gimnazjum

Czytaj dalej
Rozmowa mistrza Polikarpa i mistrza Mirone ze śmiercią
18 czerwiec 2009
Ocena: brak

Scenariusz jest propozycją zajęć koła polonistycznego dla uczniów gimnazjum.

Czytaj dalej
U źródeł kultury europejskiej ( grackiej) - Program interdyscyplinarny dla uczn
25 luty 2007
Ocena: brak

Program powstał w oparciu o „Podstawę programową” do programu „ słowa jak klucze” , a szczególnie jeden z jej celów, który mówi o potrzebie „uczenia istnienia w kulturze, zwłaszcza w jej wymiarze symbolicznym i aksjologicznym, tak by stawała się wewnętrzną i osobistą własnością młodego człowieka”.

Czytaj dalej
Program zespołu wyrównawczedo dla uczniów dyslektycznych
26 wrzesień 2005
Ocena: 2

Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. Spowodowana jest nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego a w szczególności zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych, motorycznych i ich integracji. Są to najczęściej zaburzenia: funkcji językowych, funkcji percepcyjno – motorycznych, motoryki, pamięci, lateralizacji. Uwarunkowania tych zaburzeń są wielorakie i wynikają z: dziedziczności, nieprawidłowej struktury i funkcjonowania centralnego układu nerwowego oraz zaburzeń hormonalnych.

Czytaj dalej