Rysowanie osi symetrii niektórych figur geometrycznych w kl. VI
29 maj 2013
Ocena: brak

Konspekt tej lekcji stworzyłam wówczas gdy dowiedziałam się, że moje zajęcia przyjdzie obserwować przedstawiciel kuratorium. Głównym celem obserwacji była praca w grupach i praca indywidualna oraz wzajemna pomoc uczeń — uczeń, które miały być zrealizowane w trakcie jednostki lekcyjnej.

Czytaj dalej
Wyrażenia algebraiczne
20 maj 2013
Ocena: brak

W klasie 6 wyrażenia algebraiczne sprawiają uczniom trudność, ponieważ są to dla nich pierwsze abstrakcyjne tematy z algebry. Należy jednak pamiętać, że dobre zrozumienie wyrażeń algebraicznych jest wstępem do rozwiązywania równań.

Czytaj dalej
Jak rysować ostrosłupy i graniastosłupy?
20 maj 2013
Ocena: brak

Uczniowie często mają problem z prawidłowym rysowaniem figur przestrzennych. Trudno im wyobrazić sobie figurę przestrzenną na płaszczyźnie. Aby ułatwić im to zadanie wyjdźmy z nimi na boisko szkolne w słoneczny dzień i pozwólmy wybrać cień, który najlepiej przedstawi wybraną bryłę.

Czytaj dalej
Pole powierzchni graniastosłupa prostego
14 kwiecień 2013
Ocena: brak

Konspekt lekcji dotyczący pola powierzchni graniastosłupa prostego w kl. 6. Do podrecznika Matematyka z plusem. GWO, 2007.

Czytaj dalej
Kto szybciej, kto lepiej? — wyścigi matematyczne
29 maj 2012
Ocena: 5

W taki sposób przeprowadziłam kilka lekcji powtórzeniowych (zmieniając tylko zestawy zadań), na których zaangażowanie uczniów (nawet tych średnio zainteresowanych matematyką) było duże.

Czytaj dalej