Program pracy z uczniem słabym
20 sierpień 2011
Ocena: brak

Przedstawiam Państwu mój program pracy z uczniem słabym.

Czytaj dalej
Drama na lekcjach języka polskiego
31 styczeń 2010
Ocena: brak

"Zemsta" Aleksandra Fredry nie jest najchętniej czytana w gimnazjum. Co zrobić, aby zachęcić uczniów do jej poznania? Tu zawsze skutkuje drama! Drama to metoda, która pozwala wyzwolić w uczniu aktywność. Można ją stosować na różnych przedmiotach, ale na lekcjach języka polskiego w szczególności. Chciałabym przedstawić w tym artykule, co to jest drama i jak prowadzę lekcje tą metodą.

Czytaj dalej
Proces nauczania języka niemieckiego w trudnej klasie
18 listopad 2009
Ocena: brak

Jeśli masz problem z motywacją i dyscyplina w Twojej klasie, zachęcam do zapoznania się z moją analizą przypadku, dotyczącą nauczania języka niemieckiego w pewnej trudnej klasie.

Czytaj dalej
Opis i analiza rozpoznania i rozwiązania problemu wychowawczego dotyczącego przyciwdziałania uzależnieniom wśród młodzieży gimnazjalnej
11 wrzesień 2009
Ocena: brak

Problem sięgania przez młodzież po substancje odurzające jest ciągle aktualny. Mam nadzieję, że opisany przeze mnie przypadek okaże się pomocny pedagogom, wychowawcom w rozwiązywaniu podobnych problemów.

Czytaj dalej
Jak nauczyć dysortografa tabliczki mnożenia
02 czerwiec 2008
Ocena: brak

Zaintrygował mnie fakt, że inteligentny uczeń klasy III gimnazjum, dobry humanista, nie może nauczyć się tabliczki mnożenia. Próbował tego sam od szkoły podstawowej, pomagali rodzice i pani psycholog z poradni- bez efektu. Postanowiłam zmierzyć się z tym problemem i udało się. Mam nadzieję, że analiza tego przypadku może się przyczynić do pomocy innym uczniom i nauczycielom, gdyż tego rodzaje kłopoty stają się coraz częstsze.

Czytaj dalej