Bank scenariuszy

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

«W cyrku» — scenariusz animacji dziecięcych

Data dodania: 2018-01-13 22:13:48

«W cyrku» – scenariusz animacji dziecięcych.
Autor: Joanna Balcerzak

Scenariusz animacji dziecięcych pt. «W cyrku» został stworzony na potrzeby corocznych imprez organizowanych przez Urząd Miasta i Gminy z cyklu «Niedziele dla Milusińskich». Cała impreza utrzymana jest w jednej tematyce, którą w poniższym scenariuszu jest cyrk. Postacią przewodnią imprezy jest klaun, który kolejno zaprasza dzieci do świata cyrkowych artystów, proponując im rozmaite zabawy ruchowe, zręcznościowe oraz muzyczno — ruchowe. Całość utrzymana jest w konwencji pedagogiki zabawy oraz pedagogiki cyrku.

1.Powitanie uczestników spotkania.

 

2.Rozpoczęcie imprezy. Piosenka Bebe Lilly „Cyrk” – na scenie pojawia się Klaun Sisi, śpiewa piosenkę (krótką, tylko refren).

 

3.Sisi: Ha, ha, ha! Witajcie, witajcie! Cóż to za wspaniałe spotkanie! Witam Was bardzo serdecznie w naszym cyrku! Już za chwileczkę, już za momencik rozpoczniemy wspaniałą zabawę. Ha, ha, ha! Ha… ha…. (orientuje się, że jest sam, drapie się po głowie) Zaraz, zaraz, gdzie są wszyscy? (rozgląda się) Dzieci, rozejrzyjcie się ze mną (zwraca się do dzieci i rozgląda wyciągając mocno szyję. Rozlegają się fanfary.)

 

4.Fanfary.Sisi wskazuje palcem na kulisy.

 

5.Benny Hill. (na scenie kolejno pojawiają się Klaunetki. Klaunetka 1 wbiega radośnie na scenę, podskakuje, cieszy się, macha do dzieci, posyła buziaczki, idzie na środek koło i tańczy taniec klaunów  cztery kroki robota w przód, cztery w tył. Wtedy orientuje się, że nie ma nikogo za nią. Spogląda w stronę kulis i wywołuje drugą Klaunetkę. Klaunetka 2 nieśmiało wystawia głowę, wstydzi się, powoli wchodzi na scenę, nieśmiało macha do dzieci, powoli idzie na środek sceny, dołącza do Klaunetki 1 i razem tańczą taniec Klaunów. Klaunetka 3 wybiega zza kulis wesoło, skacze, śmieje się i nagle zauważa, że Klaunetka 4 nie wyszła razem z nią. Cofa się po nią i wyciąga siłą na scenę. Klaunetka 4 nie chce iść, zapiera się. Wtedy wszystkie Klaunetki i Sisi idą po nią, wyciągają ją na scenę i na środku tańczą taniec Klaunów  cztery kroki robota w przód, cztery w tył, cztery przestawienia nóg w lewo, cztery ruchy kolanami. Następnie wszystkie Klaunetki i Sisi zapraszają dzieci do zabawy, zabierając je do jednego wspólnego pociągu i ustawiając na środku sceny).

 

6.Sisi: Ha, ha, ha! Są moje Klaunetki! Dzieciaki, witamy Was w naszym cyrku. Byliście kiedyś w cyrku? No to świetnie! A czy wiecie, kogo można spotkać w cyrku? (treserów, akrobatów, żonglerów, klaunów) Tak, tak, Kochani, dziś to Wy staniecie się cyrkowymi artystami, ale najpierw musimy się rozgrzać. Gotowi na rozgrzewkę?

 

7.„Feel the rush” – rozgrzewka i powitanie.

- bioderka, ręce na bioderkach

- ręce w górę i machamy 8x

- piąteczki 8x

- ręce w górę 8x

- piąteczki 8x

-Sisi:a teraz zobaczymy, czy są tu jakieś dziewczynki (patrzy przez „lornetkę”), dziewczynki, gdzie jesteście? O! Są dziewczynki! Cześć Dziewczyny! (macha do dziewczynek)

- refren: ręce 8x, piąteczki 8x, ręce 8x, piąteczki 8x

-Sisi:Wiem już, że są tutaj z nami dziewczynki, a czy są chłopcy? (rozgląda się) Są! Cześć chłopaki (macha do chłopców) Buziaki! (posyła buziaki) Ale, ale, kogo ja tam jeszcze widzę? Rodziców! Dzień dobry! (macha do Rodziców) Machamy do rodziców i buziaki! (posyła buziaki). I uwaga teraz refren tylko dziewczynki.

- ręce 8x i piąteczki 8x

-Sisi: A teraz chłopaki!

- ręce 8x i piąteczki 8x

-Sisi:A teraz wszyscy! Jesteście gotowi Rodzice? Dzieci? Uwaga!

- ręce 8x

- piąteczki 8x

- ręce 8x

- piąteczki 8x

 

8.Sisi: Świetnie! Jesteście rozgrzani? Macie rozgrzane ręce? Nogi? Brzuchy? Uszy? W takim razie teraz wszyscy zamienimy się w treserów dzikich zwierząt, wrrraaaauuuu…. Jakie Wy znacie zwierzęta, które występują w cyrku? Świetnie. A powiedzcie mi, gdzie mieszkają te wszystkie zwierzęta? Czy to bardzo daleko? Och, to w takim razie musimy pomyśleć, jak się tam dostać. Hmmm….. Klaunetko 1, jak myślisz?

Klaunetka 1: Na rowerze? (dzieci oceniają wypowiedź)

Klaunetka 2:Na łyżworolkach? (dzieci oceniają)

Klaunetka 3:Na nartach? (dzieci oceniają)

Klaunetka 4:Wiem, wiem, może jak wysoko podskoczymy to tam dolecimy? (dzieci oceniają)

Sisi:A ja mam taką propozycję. Aby dostać się do dżungli najpierw pojedziemy pociągiem, potem przepłyniemy może śródziemne a później pojedziemy na wielbłądzie. Chcecie? W takim razie szybciutko, ustawmy się w jeden długi pociąg. Iiiiiii….. Ruszamy!

 

9.„WhooHoo” – podróż do dżungli:

- pociąg

Sisi:Jedziemy, jedziemy! Jakie dźwięk wydaje ciuchcia? Uwaga, stop, stop. Przed nami morze śródziemne, słuchajcie, pamiętajcie, że musimy je przepłynąć. Będziemy płynąć kraulem. Dzieciaki, umiecie pływać? To świetnie! Uwaga, sprawdzimy, czy woda jest ciepła. Tak, ciepła, i wskakujemy!

- pływanie

Sisi:Morze śródziemne za nami, a przed nami pustynia. Uch, jak gorąco. Ale musimy dostać się do dżungli. Wsiadamy na wielbłądy. Gotowi? To ruszamy!

- jazda na wielbłądzie.

 

10.Sisi: Świetnie, jesteśmy w dżungli. Ale ja tu nie widzę żadnych zwierząt. Rozejrzyjmy się. (rozgląda się w jedną i drugą stronę), a może jesteśmy za głośno? Może trzeba iść na paluszkach? Chodźcie, podkradniemy się trochę… Ciiii… (idzie na paluszkach, dzieci z nim i rozglądają się) I nadal nic nie widzę....

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !