Z pewnością każdy z nas ma w domowej biblioteczce swoją ulubioną książkę, po którą niejednokrotnie chętnie sięga.
''Napisać własne teksty i je wydać!?''. Ta myśl przyświecała mi, gdy przejmowałam uczniów klasy pierwszej.
Moim zadaniem i celem było nauczyć dzieci pisać i czytać oraz doskonalić w nich te umiejętności, aby w rezultacie doprowadziły do ''wydania na świat'' własnych bajek, wierszy, opowiadań. Cel ten osiągnęliśmy-uczniowie i ja-na zakończenie klasy trzeciej ( 2017 r.) dając książki jako prezenty dla Rodziców.
Cele projektu:
1. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formach pisemnych.
2. Propagowanie czytelnictwa wśród uczniów i rozbudzanie motywacji czytania i pisania.
3.Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
4. Ćwiczenie umiejętności pracy w zespole.
Metody : podające, aktywizujące, oparte na praktycznym działaniu
Formy pracy: indywidualne, grupowe
Cele projektu realizowane były przez etapy wstępne, a mianowicie:
I. Organizowanie:
1. systematycznie konkursów Czytania, Ortografii, Pięknego Pisania (przez cały okres 3 lat)
2. lekcji bibliotecznych w Gminnej Bibliotece, które dotyczyły m.in. etapów
powstawania książki, sposobów ich użytkowania, stopnia znajomości
utworów znanych pisarzy i poetów dziecięcych
3. prezentacji multimedialnych - praca drukarza, introligatora
4. wystaw książek( na różne tematy)-projektowanie okładek, wykonywanie
Ilustracji
Etap główny realizacji projektu nastąpił w klasie trzeciej, kiedy to uczniowie mieli za zadanie pisać na lekcjach wypracowania na podane tematy .Oto one:
1. Kim są dla mnie moi Rodzice?
2. Pół żartem, pół serio, czyli kilka słów o mnie
3. Przez różowe okulary ,czyli koktajl optymizmu
4. Przez chwilę potrafiłem(potrafiłam) latać lub Moja wymarzona rola (temat...