Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Scenariusz na Dzień Europejczyka

Data dodania: 2016-06-17 18:18:45
Autor: Małgorzata Tomasiewicz

Wielokrotnie korzystałam z gotowych scenariuszy przygotowując apele na Dzień Europejczyka. Dziś zamieszczam swój własny scenariusz — jest to krótki quiz i współczesna wersja Romeo i Julii.

 

Hymn UE

Prowadzący 1:

Europa to kontynent charakteryzujący się bogactwem językowym. Jej obywatele mówią 225 językami rodzimymi. Europejczykom coraz bardziej potrzebna jest znajomość języków obcych. Praca za granicą, studia, wywiady zagraniczne- mamy to w zasięgu ręki- wystarczy uczyć się języków. O próbkę swoich umiejętności prosimy uczniów klasy IV

Wybrane osoby recytują rymowanki:

LUIZA:  "Mr Tiger, how are you?" "It's so boring in the zoo!" "Would you like to be released? "Sure, I'd eat you up, at least!"

JULKA: "Ladies and gentelmen May I introduce Mr. Bison, just in front of you" "Try to be polite! Smile! Oh, yes! That's just right!"

MONIKA:  "My dear little parrot, whisper something in my ear". "I don't trust you my dear" "I promise to keep it safe And not to give it away." 

LUIZA: "Boys and girls Meet a bear He has lots of fluffy fur Ask him to touch you His paw is pretty He doesn't want to? What a pitty!"

 Prowadzący 2:

Wyjazdy zagraniczne to także kontakt z kulturą i poznawanie zwyczajów jakie panują w innych krajach. My postaramy się dziś przybliżyć wam niektóre z nich, a pomogą nam w tym drużyny z kilku krajów europejskich.

Następuje prezentacja uczestników:

  • Z  dalekiej Francji pachnącej bagietkami i croissantami przybyła do nas rodzina Dubois
  • Swoją obecnością zaszczyciła nas rodzina Muller z sąsiednich Niemiec
  • Z gorącej Italii przybywają do nas producenci wyśmienitej pizzy znanej w całej Europie pod nazwą Tutti Quanti
  • Swoje owce i wrzosowiska opuścił na chwilę klan Andersonów ze Szkocji

 Prowadzący 1:

Na dzisiejszy dzień przygotowaliśmy 5 rund konkursowych. Nad przebiegiem konkursu i przyznawaniem punktów czuwa jury w składzie:…..

 Prowadzący 2:  

I runda to sprawdzenie wiedzy ogólnej o krajach europejskich.( pytania oddzielny załącznik) Każda drużyna losuje po 3 pytania, następnie czyta kolejno po 1 pytaniu na głos i udziela odpowiedzi , za poprawną odpowiedz uzyskuje 1 pkt.

(Po konkursie  prosisz jury o przedstawienie wyników i poprawnych odpowiedzi)

 Prowadzący 1:

Runda II to skojarzenia. Należy określić z jakiego kraju pochodzi wylosowany przedmiot, członkowie drużyny mogą się naradzać. Za poprawną odpowiedz drużyna otrzymuje punkt. ( Przedmioty: tulipan- Holandia, krzywa wieża- Włochy, matrioszka- Rosja, żaba- Francja, marmolada- Anglia)

(Po konkursie  prosisz jury o przedstawienie wyników i poprawnych odpowiedzi)

Prowadzący 2

Runda III  to łamaniec językowy, w którym należy poprawnie przeliterować po angielsku wylosowany wyraz. Każda drużyna losuje po 2 wyrazy. (wyrazy: favourite, fashionable, disappointed, moody, easygoing, experience, cottage, income) poprawność zadania ocenia jury. Za poprawne przeliterowanie drużyna otrzymuje punkt.

 (Po konkursie  prosisz jury o przedstawienie wyników)

Prowadzący 1

Runda IV to puzzle. Zadaniem każdej drużyny będzie ułożyć puzzle , znajdujące się w wylosowanej kopercie. Układankę należy przykleić na załączoną kartkę, podpisać jaki  to zabytek oraz z jakiego kraju może pochodzić. Za poprawne wykonanie zadania każda drużyna uzyskuje po 3 pkt.

( Uczestnicy układają puzzle i podpisują, muzyka w tle, po 2-3 minutach prosisz przedstawiciela drużyn  o zaprezentowanie efektów. Następnie  prosisz jury o przedstawienie wyników)

Prowadzący 2

Przed nami ostatnia konkurencja- zadanie sprawnościowe -  ułożenie linii z ugotowanego makaronu spaghetti od wyznaczonego punktu na starcie do punktu na mecie,  drużyny zaczynają po słowie start, w ułożonej linii nie może być luk, jury przyznaje punkty od 1 do 3 biorąc pod uwagę sposób wykonania zadania, współpracę w zespole. Na zadanie drużyny mają po 2 minuty. Najpierw zapraszamy drużynę klasy IA i IB.

( po wykonaniu zadania prosisz  jury o przejście i ocenę pracy, następnie drużyny klasy II i III wykonują to samo zadanie, po zakończeniu tego etapu prosisz jury o ocenę i podanie punktacji)

Prowadzący 1

 To już koniec naszych zmagań, prosimy jury o podsumowanie punktacji, ogłoszenie zwycięzców.

Prowadzący 2

W tym roku przypada 400 rocznica śmierci jednego z najbardziej znanych dramaturgów na świecie- Williama Shakespeara. Można więc powiedzieć, że świat w 2016 roku Szekspirem stoi. Zatem  i my zapraszamy na  krótkie spotkanie z Romeo i Julią. Uczniowie naszej szkoły przedstawią współczesną wersję Romea  i Julii czyli …..Jak to z Romualdem i Dżuliettą było?

SCENARIUSZ

Obsada : narrator, administrator osiedla, ojciec Kapuściński, ojciec  Monczyński, Romuald,...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !