Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Scenariusz szkolnego programu rozrywkowego z okazji Dnia Nauczyciela

Data dodania: 2013-05-19 16:01:03
Autor: Anna Bitenc

Scenariusz szkolnego programu rozrywkowego z okazji Dnia Nauczyciela został zainspirowany telewizyjnym programem popularno-naukowym pt. «Clever — widzisz i wiesz». Postanowiłam zaadaptować tę formułę do szkolnych realiów mojego gimnazjum i, sadząc po aplauzie, jaki zdobyła jego realizacja, doskonale mi się to udało.
Zaleta tego scenariusza jest, bez wątpienia, jego otwarta forma, która da pole do popisu kreatywnym uczniom.
Myślę, ze zaproponowany materiał może po drobnych modyfikacjach posłużyć również do skonstruowania imprezy w szkole podstawowej.

Anna Bitenc

 

 

Scenariusz szkolnego programu rozrywkowego z okazji Święta KEN

wzorowany na programie pt. CLEVER – WIDZISZ I WIESZ

 

 

PROWADZĄCY1: Witamy Szanownych Państwa i  Was, Drodzy Uczniowie, na spotkaniu, które 14 października, czyli w dniu poświęconym Komisji Edukacji Narodowej zwanym też Dniem Nauczyciela, mamy zaszczyt poprowadzić w  naszej szkole.

 

PROWADZĄCY 2: Zanim przystąpimy do części rozrywkowej, czyli tej, na którą z  pewnością wszyscy najbardziej czekają, nastąpi krótki element informacyjny, gdyż, jak wiemy to w szkole być musi – mała porcja wiedzy do przełknięcia. Chcemy wszystkim Wam przypomnieć czym była Komisja Edukacji Narodowej?

Zapraszamy do nas .................

 …………., opowiedz nam o tej instytucji.

 

Wykład 1-2 minuty. Uczennica czyta bardzo szybko encyklopedyczną notatkę o KEN. Czytanie musi być na tyle szybkie, że słuchający mogą polegać prawie jedynie na swojej wiedzy o tej instytucji.

 

Prowadzący 1: A teraz szybki test. Sprawdzimy, jak u was z umiejętnością słuchania ze zrozumieniem. Mam tutaj kopertę, w której znajduje się kupon zwalniający z odpowiedzi, podpisany przez sama panią dyrektor. Otrzyma go ten, kto pierwszy odpowie na następujące pytanie:

(uczennica zadaje pytanie do przeczytanego tekstu)

 

Prowadzący 2: Gratulujemy zwycięzcy. Oto nagroda.

 

A teraz przechodzimy do najbardziej oczekiwanej części programu.

 

Zapraszamy na show!

 

ZWIASTUN MUZYCZNY

 

 Agata: Witam, witam szanowna publiczność zgromadzoną na forum! Zapraszamy na zmodyfikowaną dla potrzeb szkoły wersje programu CLEVER – WIDZISZ I WIESZ.

Witam was serdecznie ja –Agata Dorota Welman

Filip: I ja Filip Marcin Prokop.

Oczywiście nie mamy zamiaru przeprowadzać w naszych szkolnych murach...

Agata: ... a raczej boazeriach...

F: ....nie przerywaj mi! W naszych szkolnych murach eksperymentów z fizyki czy chemii, ale  chcemy sprawdzić waszą znajomość zasad funkcjonowania szkolnej machiny zwanej ZSO i zgłębić właściwości tej ciekawej.......

A: ......ale jakże niebezpiecznej...

F: ........ i wybuchowej materii, jaką jest nasze ciało pedagogiczne. Na zwycięzców konkursu czekają te oto statuetki Bystrzaka 2012

( wskazuje na figurki)

A: Zapraszamy do nas gwiazdy szkolnych klas i  szkolnych korytarzy, tytanów pracy i syzyfów edukacji,

F: … tych którzy uczą i tych, którzy są nauczani, czyli ...

 

F: Panią ………………..  oraz…………. (wybrani wcześniej przez nauczyciela uczniowie), czyli grupę …………(żartobliwa nazwa grupy)

A; Pana ........................... z ................................

F: I pana/panią .............................. z .............................................

 

Prosimy o zajęcie miejsc.

Punkty będą zapisywały dwie urocze liczarki w strojach historycznych. Zapraszamy!

(Wychodzą liczarki, strój – mundurek szkolny)

 

PYTANIE PIERWSZE

A: A przed nami pierwsza konkurencja!

Wiemy, że każdy uczeń musi słuchać nauczyciela i w mig wykonywać jego polecenia.

 

F: Wiemy także, ze każdy nauczyciel musi  jak najszybciej wykonywać polecenie pani wicedyrektor.

A: Ta z kolei niezwłocznie powinna zrobić to, o co prosi dyrektor szkoły – pan …...

F :Kto jest zatem zwierzchnikiem  dyrektora? (pyta kilka osób, aż do otrzymania właściwej odp.) ....... Dziękujemy, ale to nie było pytanie konkursowe. Tak, otóż pan dyrektor realizuje między innymi zamysły kuratora.

 

A: Pytanie nasze jest z tym związane i brzmi:

 

Ile czasu zajmie panu dyrektorowi jak najszybsze przedostanie się z sali nr 58, w której uczy licealistów geografii, do sekretariatu, w którym dzwonią właśnie w ważnej sprawie z kuratorium. Odpowiedź najbardziej zbliżona do właściwej zostanie najwyżej nagrodzona.

 

ODPOWIEDZI i uzasadnienia

 

A: Sprawdźmy w takim razie. Nasz kolega Grzegorz stoi właśnie pod sala 58 gotowy do startu. Musi pokonać drogę odpowiednim krokiem, czyli nie bieg, nie trucht, lecz krok dyrektorsko przyspieszony. Mamy z nim łączność telefoniczną. Halo Grzesiek, czy nas słyszysz? Gotowy do startu. Start. Prosimy o doping!

 

Po dojściu Grzesiek flamastrem pisze czas na dużej kartce i pokazuje z balkonu

 

Rozwiązanie.

 

A;  Dziękujemy Grzegorzowi. Zatem zwyciężyła drużyna ........, następnie............, a jeden punkt otrzymują ........  Prosimy liczarki o zapisanie...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !