Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Korygowanie wad postawy - ćwiczenia grup mięśni

Data dodania: 2012-02-07 21:15:41
Autor: Ewa Antos

Pracuję z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w ZS nr4 im. J. Korczaka w Lublinie. W szkole uczą się dzieci na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum. Prowadzę z uczniami zajęcia z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (obecnie po nowelizacji ustawy nazwane: korygowanie wad postawy). Do mojej pracy wykorzystuję program pracy napisany przeze mnie, IPET-y, a także na podstawie «Atlasu ćwiczeń korekcyjnych» S.Owczarka, napisałam ogólny zestaw ćwiczeń grup mięśni, które są konieczne do korygowania poszczególnych wad postawy.

KORYGOWANIE  WAD POSTAWY UCZNIÓW ZS nr 4 w LUBLINIE

Ćwiczenia grup mięśni, które są  konieczne do korygowania danej wady postawy u  ucznia :

Plecy okrągłe:

1) ćwiczenia rozciągające mięśnie  piersiowe biernie i czynnie,

2) ćwiczenia wzmacniające mięśnie prostownika grzbietu odcinka piersiowego i mięśnie karku

3) ćwiczenia wzmacniające mięśnie ściągające łopatki,

4) ćwiczenia przyjmowania postawy skorygowanej i kształtujące nawyk postawy skorygowanej.            

Plecy wklęsłe:

1) ćwiczenia rozciągające mięśnie biodrowo-lędźwiowe i proste uda biernie i czynnie

2) ćwiczenia rozciągające mięśnie prostownika grzbietu odcinka lędźwiowego i czworoboczne lędźwi bierne i czynne,

3) ćwiczenia wzmacniające mięsnie brzucha,

4) ćwiczenia wzmacniające mięśnie pośladkowe i kulszowo-goleniowe,

5) ćwiczenia przyjmowania skorygowanej postawy i kształtujące nawyk prawidłowej postawy,                

Plecy wklęsło-okrągłe wymagają ćwiczeń równocześnie korygujących nadmierną kifozę piersiową i nadmierną lordozę lędźwiową,                       

Skoliozy: 

1) ćwiczenia elongacyjne bierne i czynne,

2) ćwiczenia wzmacniające mięśnie prostownika grzbietu,

3) ćwiczenia...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !