Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Gry i zabawy integracyjne i przeciw agresji na lekcji wychowania fizycznego

Data dodania: 2011-05-29 22:37:28
Autor: Dorota Janikowska

Przedstawiam scenariusz lekcji wychowania fizycznego opartej na grach i zabawach integracyjnych i przeciw agresji, ktorej celem jest eliminowanie niepożadanych zachowań i napięć. Wyzwolenie atmosfery radości, poczucie bezpieczeństwa sprzyja integracji klasy a charakter zabaw ułatwia współpracę i współdziałanie w zespole.

Publikacja jest elementem realizacji planu rozwoju zawodowego.

SCENARIUSZ LEKCJI  WYCHOWANIA  FIZYCZNEGO

opartej na zabawach integracyjnych i przeciw agresji

klasa IV

Zadania – integracja grupy, eliminowanie agresywnych zachowań.

Cel – współpraca w zespole, pokonywanie barier, wyzwalanie pożądanych zachowań, przezwyciężanie napięć, zabawa.

Forma –  ścisła, zabawowa, wyścigi drużynowe.

Przybory – dwa materace, szarfa.

  • Zabawa ożywiająca

NAJSŁABSZA MYSZ – uczestnicy zabawy są myszami – przeciw nim występuje łowca (kot), którego rolę odgrywa jedna osoba z grupy. Na początku zabawy myszy ustalają między sobą, która z nich jest najsłabsza.

Zadanie myszy: zrobić wszystko, by najsłabsza mysz została złapana na końcu.

Zadanie łowcy; jak najszybciej odnaleźć i złapać najsłabszą mysz.

Zabawę należy przeprowadzać kilka razy pod rząd. Może być w formie berka, gdzie dotknięta przez łowcę niewłaściwa mysz wykonuje jakieś zadanie np. 10 „brzuszków” w zwisie na drabince.

Role łowcy i najsłabszej myszy są odgrywane przez różne osoby. Nauczyciel zachęca do wypróbowywania różnych wariantów postępowania podczas zabawy.

SZPITAL (forma berka) - po dwóch przeciwnych stronach forum leżą materace – „szpitale”. Osoba dotknięta przez berka leży  tyłem na podłodze, czeka na transport do „szpitala”. Najmniej dwie osoby wspólnie zmawiają się i przenoszą „rannego” do najbliższego „szpitala”.

Nauczyciel zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas biegania,  i demonstruje jak w sposób właściwy (prosty kręgosłup) przenieść „rannego”.

Warianty przenoszenia „rannego”: trzymając go za nogi i ręce , „krzesełko”, wsparcie na ramionach sanitariuszy.

  • Rozgrzewka poprowadzona wspólnie przez kolejno wyznaczane przez nauczyciela dzieci – nauczyciel pomaga.

NAJSŁABSZA MYSZ – uczestnicy zabawy są myszami – przeciw nim występuje łowca (kot), którego rolę odgrywa jedna osoba z grupy. Na początku zabawy myszy ustalają między sobą, która z nich jest najsłabsza.

Zadanie myszy: zrobić wszystko, by najsłabsza mysz została złapana na końcu.

Zadanie łowcy; jak najszybciej odnaleźć i złapać najsłabszą mysz.

Zabawę należy przeprowadzać...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !