Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

SCENARIUSZ MIĘDZYKLASOWEGO KONKURSU EKOLOGICZNEGO

Data dodania: 2011-01-22 09:19:16
Autor: Jolanta Sadowska

SCENARIUSZ MIĘDZYKLASOWEGO KONKURSU EKOLOGICZNEGO 

Miejsce:  szkoła

Uczestnicy: uczniowie kl.0- III 

Cel główny: Wykorzystanie wiedzy ekologicznej dzieci podczas konkursu międzyklasowego,

Cele operacyjne:
dziecko:
- rozumie potrzebę dbania o środowisko naturalne człowieka,
- rozwija logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie zagadek,
- potrafi segregować odpady,
- doskonali spostrzegawczość wzrokową,
- udziela przemyślanych odpowiedzi,
- czerpie radość ze wspólnej zabawy,
- utrwala wiedzę o środowisku, w którym żyjemy, prawach w nim rządzących, zależnościach i skutkach ingerencji człowieka,
- rozumie poczucie odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi,

Pomoce: identyfikatory w 4 kolorach do oznakowania zespołów, eksponaty roślin, zwierząt w celu wykonania makiety miasta Ekolandii, dla każdego zespołu komplet lizaków z cyframi 1-2-3, kosze, śmieci, „nieużytki”, magnetofon, nagranie odgłosów zwierząt, liście i owoce drzew

Nagrody: dyplomy dla przedstawicieli z kl.0-III

Przebieg konkursu:


1. Powitanie uczestników spotkania.

2. Przydzielenie miejsc drużynom.

- oznakowanie zespołów 4 symbolami (grzybki, owoce, zwierzęta, warzywa).

3. Rozpoczęcie konkursu piosenką „Ziemia-zielona wyspa” w wykonaniu dzieci z kl. 0.

4. „Zawody mądrej głowy” – rozwiązywanie zadań przez przedstawicieli grup.

Pomyśl – odpowiedz.
I Zestaw
*Jak nazywa się ptak, który leczy drzewa? /dzięcioł/
*Co kojarzy się z wiosną?
*Udziel prawidłowej odpowiedzi: Jeżeli zobaczysz w lesie porzuconą butelkę - co robisz?
a/ idziesz spokojnie dalej
b/ przenosisz ją w inne miejsce
c/ wyrzucasz ją do kosza

II Zestaw
*Jak nazywa się ptak o długich czerwonych nogach, czerwonym dziobie, lubiący jeść żaby? /bocian/
*Co kojarzy się z jesienią?
*Udziel poprawnej odpowiedzi: Podczas grzybobrania z rodzicami, znajdujesz dorodny okaz muchomora - co robisz?
a/ oglądasz go z daleka
b/ bierzesz go do ręki i wrzucasz do koszyka
c/ niszczysz go przez nadepnięcie

III Zestaw
*Jak nazywa się ptak, który podrzuca innym ptakom do wysiadywania jajka i woła: ku ku? /kukułka/
*Co kojarzy się z zimą?
*Udziel poprawnej odpowiedzi: Gdy zobaczysz w lesie ogień - co robisz?
a/ uciekasz z miejsca zdarzenia
b/ powiadamiasz osobę dorosłą lub dzwonisz do straży pożarnej
c/ nie robisz nic.

IV Zestaw
*Wymień 3 wiosenne kwiaty. /np. przebiśnieg, krokus, pierwiosnek/
*Co kojarzy się z latem?
*Udziel poprawnej odpowiedzi: Podczas wiosennego spaceru zauważasz pierwsze wiosenne kwiaty - co robisz?
a/ zrywasz je niosąc bukiecik do domu
b/ przyglądasz się kwiatkom wiedząc, że nie wolno ich zrywać
c/ bawisz się wesoło nie zwracając uwagi na to, że podczas zabawy możesz podeptać kwiaty.

5. Wiersz w wykonaniu dzieci z kl....

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !