Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Konspekt zajęcia z gimnastyki korekcyjnej

Data dodania: 2010-03-02 19:08:17
Autor: Agnieszka Stuchała

Temat: Ćwiczenia chwytne– aktywizujące zginacze podeszwowe palców stóp.

Cele główne: Wzmocnienie mięśni wysklepiajacych stopy. Wzmocnienie mięśni brzucha.

Umiejętności: Wykonywanie ćwiczeń chwytnych z różnymi przyborami.

Cele wychowawcze: Autokorekcja wykonywanych ćwiczeń.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania: 30 minut

Przybory i przyrządy: woreczki, szarfy, ławeczki, laski, obręcze

Rodzaje zadań

Opis ćwiczenia lub zabawy

Czas, powt.

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1

2

3

4

Część wstępna

Czynności organizacyjno – porządkowe.

Zbiórka, powitanie, podanie zadań zajęcia. Zachęcenie dzieci do aktywnego udziału w zajęciach. Podkreślenie ich wartości.

2 min                                           

Rozmowa aktywizująca.

Zabawa ożywiająca.

Zabawa „Zdobądź brakujący woreczek” – uczestnicy zabawy biegają po Sali we wspięciu na palcach. W tym czasie prowadzący rozrzuca woreczki. Na sygnał dzieci starają się zdobyć woreczek i schować go pod stopami.

3 min

Dzieci ćwiczą boso.

Część główna

Wzmocnienie mm wysklepiających stopy.

 

 

 

 

 

 

 

Wzmacnianie mm wysklepiających stopy. Wzmacnianie mm brzucha.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzmacnianie mm wysklepiających stopy.

 

1.Pw. – siad ugięty. Dłonie oparte z tyłu na podłodze. Stopy zgięte podeszwowo, palce stóp oparte na woreczkach, pięty uniesione nad podłogę.

Ruch – prostowanie NN z maksymalnym wysuwaniem woreczków w przód, bez dotykania piętami do podłogi.

2.Pw. – siad ugięty. Dłonie oparte na podłodze z tyłu. Przed stopami na podłodze leży woreczek. Ruch – chwyt woreczka palcami jednej stopy i przełożenie go przez kolano drugiej stopy. To samo ćwiczenie  drugą stopą.

3. Pw. – stanie przed ławeczką w postawie skorygowanej. Przed stopami leżą dwie szarfy. Ruch – chwyt szarfy palcami jednej stopy i przeniesienie jej na ławeczkę. To samo drugą stopą.

4.Pw. – stanie na ławeczce. Palce stóp zawinięte obejmują krawędź ławeczki. Ruch – przesuwanie się wzdłuż ławeczki z...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !