Konspekt lekcji
Temat lekcji: Nauka skoku kucznego przez cztery czesci skrzyni.
Data: 15.03.2004 r.
Klasa: VI (chlopcy).
Miejsce cwiczen : sala gimnastyczna.
Czas trwania : 45 minut.
Ilosc cwiczacych : okolo 20 uczniów.
Plec: chlopcy.
Przybory i przyrzady : 4 czesci skrzyni, 2 odskocznie gimnastyczne,
2 materace gimnastyczne, stojaki z planszami
przedstawiajacymi i opisujacymi cwiczenia
na poszczególnych stacjach.
Cele lekcji :
- Ksztalcacy- ksztaltowanie skocznosci i koordynacji ruchowej.
- Poznawczy- poznanie wlasciwego wykonania skoku kucznego
- Wychowawczy- wspólpraca w grupie, przestrzeganie zalecanych zasad bezpieczenstwa.
Metody:
- Realizacji zadan ruchowych- nasladowczo-scisla.
- Przekazywania wiedzy- pokaz i objasnienie.
- Wychowawcze- dzialanie przykladem osobistym, wyrazanie aprobaty i dezaprobaty, wyróznienie dobrej postawy cwiczacego.
Opracowanie i prowadzenie: mgr Stanislaw Mitrosz
Organizacyjno- - metodyczne | |||
Czesc I Wstepna -moment organizacyjno- -porzadkowy.
-zabawa ozywiajaca.
- cwiczenia ksztaltujace
|
1. Zbiórka, meldunek, podanie zadan lekcji.
2. „Berek w parach”- na sygnal: „pierwszy” lub „drugi” szereg goni, uczniowie w parach w zaleznosci od hasla rozbiegaja sie po sali. Po dotknieciu „ przeciwnika” z pary nastepuje zmiana ról.
3. C wiczenia: ramion, nóg i tulowia. - krazenie ramion: w przód, w tyl, - wymachy ramion: w bok, w góre, - podskoki i wymachy ramion w góre - przysiad (raz ), wspiecie na palce z jednoczesnym wznosem RR w góre ( dwa ) - przysiad podparty (raz ),wyskok w góre z jednoczesnym wymachem ramion w góre (dwa) - P.W.-przysiad podparty: jednoczesne i naprzemianstronne wyrzuty NN w tyl -P.W.-postawa: sklony w przód o nogach prostych - P.W.-przysiad podparty: przejscie do siadu prostego (raz ) powrót do przysiadu podpartego (dwa) -P.W.-postawa: podskoki w miejscu na sródstopiu. |
Ustawienie w dwuszeregu.
Boisko do siatkówki.
W biegu dookola sali.
Ustawienie na obwodzie kola
Ustawienie jak wyzej
Nie odrywamy dloni od podloza.
Kolana „proste”, lokcie ugiete. | |
Czesc II Glówna |
1. Podzial na 4... |