Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Praca domowa ucznia szkoły muzycznej

Data dodania: 2006-11-10 09:15:58
Nie sposób uniknąć pracy domowej podczas nauki gry na instrumencie, nawet w nauczaniu początkowym. Dla kształtowania nawyków– a na tym polega techniczna strona gry– konieczny jest codzienny kontakt ucznia z instrumentem. Dobre wyniki i szybkie postępy w grze w dużej mierze zależą od tego, jak uczeń przygotowuje się do lekcji w domu. A więc właściwa praca domowa ucznia jest niezbędnym warunkiem powodzenia.
PRACA DOMOWA UCZNIA SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZNIU GRY NA INSTRUMENCIE

     Nie sposób uniknąć pracy domowej podczas nauki gry na instrumencie, nawet w nauczaniu początkowym. Dla kształtowania nawyków – a na tym polega techniczna strona gry – konieczny jest codzienny kontakt ucznia z instrumentem. Dobre wyniki i szybkie postępy w grze w dużej mierze zależą od tego, jak uczeń przygotowuje się do lekcji w domu. A więc właściwa praca domowa ucznia jest niezbędnym warunkiem powodzenia.

      Dobra praca domowa ucznia polega na tym, że uczeń :
  1. wykorzystuje umiejętności i nawyki, które zdobył na lekcji.
  2. pracuje intensywnie w wyznaczonym czasie i nie odrywa się co chwilę do innych zajęć. Nie można być jednak w pełni skupionym dłużej niż przez 30 – 35 minut, chociaż niektóre osoby potrafią ćwiczyć godzinę i dłużej bez konieczności przerywania ćwiczenia. Zaleca się jednak częste „oddechy”, które pozwalają odprężyć się grającemu tak, że po krótkiej chwili czuje się znów wypoczęty i gotowy do następnej porcji ćwiczeń. Umiejętność skupienia uwagi zależy oczywiście od charakteru dziecka, jego temperamentu oraz wieku. Np. w klasie pierwszej efektywne ćwiczenie będzie trwało 5 – 10 minut.
  3. pamięta wskazówki nauczyciela, które odświeża sobie w pamięci czytając notatki z zeszytu i stosuje się do nich, a gdy pracuje sam, a zwłaszcza ćwiczy w zaleconym tempie, powtarza wybrane trudniejsze fragmenty utworów.
  4. coraz bardziej świadomie i skutecznie...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !