Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Plan wynikowy z języka polskiego dla kl VI szkoły specjalnej sem II

Data dodania: 2007-03-15 09:41:26
Proponuję plan wynikowy z języka polskiego dla klasy VI szkoły podstawowej specjalnej. Plan został napisany w korelacji z podręcznikiem -Język Polski — Dziś i wczoraj Marii i Krzysztofa Pietracha.
PLAN WYNIKOWY Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLASY SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ SEMESTR II
Tematyka liczba godzin Wymagania podstawowe Uczeń: Wymagania ponadpodstawowe Uczeń: Środki dydaktyczne:
Jak spędziłem ferie 1g
  • Wypowiada się w kilku zdaniach n/t ferii
  • uzupełnia tekst n/t ferii
  • rysuje ilustrację
  • nadaje tytuł ilustracji
  • Komponuje wielozdaniową wypowiedź n/t ferii zimowych
  • redaguje samodzielną wypowiedź (opowiadanie)

Pan Astronom mówi o znakach zodiaku - 1g
  • Zapisuje swoją datę urodzin
  • wyszukuje swój znak zodiaku w Księdze znaków
  • czyta głośno wiadomości n/t swego znaku zodiaku
  • Wymienia planety Układu Słonecznego
  • porównuje własne cechy z opisanymi w Księdze znaków
Podr str188 Księga znaków
Z historii Polski. Mieszko I -1g
  • Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
  • odnajduje wskazany fragment w tekście
  • redaguje opis woja ( z pomocą gotowych wyrazów)
  • Wyszukuje w encyklopedii wskazane fragmenty
  • komponuje kilkuzdaniowy opis woja
Podr str 253 Encyklopedia Historyczna dla młodzieży


Bolesław Chrobry – pierwszy król polski - 1g
  • Czyta głośno fragmenty tekstu
  • opowiada zdarzenia z czytanki
  • redaguje streszczenie opowiadania
  • prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „ó”wymiennym
  • Podaje zasady pisowni „ó” ” wymienne
  • wylicza cechy dobrego króla
Podr str 254 ćw str 70
Król Kazimierz Wielki Akademia Krakowska – 1g
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu
  • uzupełnia zdania wiadomościami z czytanki
  • rozwiązuje krzyżówkę n/t Akademii
  • prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „ó
  • Komponuje kilkuzdaniową wypowiedź n/t Akademii Krakowskiej
  • prawidłowo stosuje pisownię z „ó” niewymiennym
Podr str 263 – 267 ćw str 71


Ewaluacja
    Formy i narzędzia ewaluacji: Uwagi:pisemna: test n/t wiadomości o królach, opis wojaustna: opowiadanie



Wielcy odkrywcy: Mikołaj Kopernik - 1g
  • Czyta tekst ze zrozumieniem
  • pisze życiorys M. Kopernika
  • prawidłowo stosuje pisownię „ów; ówka


  • Odnajduje w encyklopedii wiadomości o M. Koperniku
  • wyjaśnia w kilku zdaniach odkrycie M. Kopernika
Podr str 277 cw str 72 Encyklpoedia
Krzysztof Kolumb - 1g
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu
  • odnajduje w tekscie wskazany fragment
  • pisze notatkę z podróży Kolumba
  • prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „ó” niewymiennym
  • Pokazuje Amerykę na mapie Świata
  • opowiada w kilku zdaniach opodróży K. Kolumba
Podr str 279 ćw str 73 Encyklopedia , mapa
Jan Gutenberg - 1g
  • Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
  • odnajduje w tekscie wskazany fragment
  • przepisuje wybrane fragmenty do zeszytu
  • zapisuje krótki tekst pieczątkami literowymi

  • Odnajduje w encyklopedii wiadomości o J. Gutenbergu
Podr str 275 pieczątki literowe encyklopedia
Wielcy Polacy: Jan Matejko - 1g
  • Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
  • ogląda zuwagą obrazy Matejki w albumie
  • opisuje w kilku zdaniach wybrany obraz
  • przepisuje opis do zeszytu


  • Odnajduje w encyklopedii wiadomości o J. Matejko
  • redaguje opis wybranego obrazu
Podr str 302 encyklopedia album
Henryk Sienkiewicz – 2 g
  • Słucha z uwagą opowiadania nauczyciela
  • zapisuje tytuły książek
  • ogląda fragment filmu „ W pustyni i w puszczy”
  • szereguje kolejność zdarzeń w filmie
  • rozwiązuje krzyżówkę n/t filmu
  • Odnajduje w encyklopedii wiadomości o H. Sienkiewiczu
  • opowiada w kilku zdaniach przygodę bohaterów
Encyklopedia, film




Ewaluacja
    Formy i narzędzia ewaluacji: Uwagi:pisemna: test niedokończonych zdań , dyktandoustna: opowiadanie, rozmowy
Lektura – 3 g





Piszę bez błędów - 1g
  • Prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „h” i „ch” - ćwiczenia


Ćw str 74 -77
Telewizor - 1g
  • Wymienia zasady oglądania tv
  • zapisuje zasady
  • wybiera z programu tv audycje i uzasadnia swój wybór
  • pisze krótkie streszczenie ulubionej audycji
  • Wyjaśnia dlaczego tv może być niebezpieczna dla dzieci i młodzieży
  • wymienia audycje telewizyjne przeznaczone dla młodzieży
Podr str 195, program telewizyjny
Czy artysta zmieni pędzel na komputer? 1g
  • Pracuje na komputerze w pracowni komputerowej




W marcu jak w garncu – 1g
  • Czyta głośno wiersze z odpowiednią intonacją
  • układa przysłowia z rozsypanek wyrazowych
  • wskazuje czasowniki w tekście
  • Wymienia inne przysłowia ludowe
  • podaje definicję czasownika
Podr str 191 karty pracy
Marzanna. Zwyczaje i tradycje. - 2g
  • Aktywnie uczestniczy w zabawie szkolnej
  • opisuje Marzannę
  • redaguje sprawozdanie z uroczystości
  • Samodzielnie układa i zapisuje sprawozdanie z uroczystości szkolnej
  • przygotowuje i prowadzi konkursy
Podr str 162





Teatr 1g
  • Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
  • omawia zasady zachowania sie w teatrze
  • podaje różnice między teatrem a kinem


  • Wyjaśnia zasady teatralnego „savoir- vivru”
  • odnajduje w encyklopedii hasła

Jak oglądać przedstawienie teatralne - 2g
  • Ogląda z uwagą przedstawienie teatralne
  • pisze streszczenie oglądanej sztuki
  • inscenizuje ruchem scenki dramowe

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !