Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Sprawozdanie z realizacji projektu «Duże sprawy w małych głowach»

Data dodania: 2018-07-04 22:05:10
Autor: Grażyna Janik

W projekcie na podstawie książki Agnieszki Kossowskiej «Duże sprawy w małych głowach» Przedszkole Niepubliczne «Motylek» z oddziałem integracyjnym w Mysłowicach brało udział od 15.02 do 30.06.2017r. Zajęcia zostały przeprowadzone ze wszystkich tematów proponowanych w książce. Brały w nich udział 4,5,6 — latki z grupy «Motylki», Pszczółki« oraz „Biedronki“. Tematy dotyczyły: autyzmu, niepełnosprawności sensorycznej, ruchowej i intelektualnej oraz wcześniactwa i epilepsji.

Sprawozdanie z realizacji projektu

„Duże sprawy w małych głowach”

 

            W projekcie na podstawie książki Agnieszki Kossowskiej „Duże sprawy w małych głowach” Przedszkole Niepubliczne „Motylek” z oddziałem integracyjnym w Mysłowicach brało udział od 15.02 do 30.06.2017r.  Zajęcia zostały przeprowadzone ze wszystkich tematów proponowanych w książce. Brały w nich udział 4,5,6 - latki z grupy „Motylki”, Pszczółki” oraz „Biedronki”.     

            Pierwszy temat, dotyczący autyzmu, wzbudził wśród dzieci wielkie zaciekawienie. Dowiedziały się, co to znaczy komunikować się z innymi, oraz przekonały, że piktogramy pomagają ludziom niemówiącym i ułatwiają kontakt z otoczeniem. Dzieci z autyzmem mają trudności w budowaniu relacji z innymi dziećmi i  często są nadwrażliwe na dźwięk i światło, mają też problem w wyrażaniu emocji. Dzieci były zdziwione, że główny bohater Franio nie lubi niespodzianek… Rozmawialiśmy o tym, że każdy człowiek jest inny, coś lubi a czegoś nie lubi lub czegoś się boi. To dobrze, że każdy jest inny, bo wtedy nie jest nudno. Uczyliśmy się o zmysłach: wzroku, słuchu, dotyku i smaku -  i o tym, jak trudno jest dzieciom radzić sobie w codziennych czynnościach. Dzieci z autyzmem rozumieją mowę dosłownie, inaczej odczuwają albo po prostu inaczej rozumieją świat. Zostały przeprowadzone różne ćwiczenia, by dzieci dowiedziały się, jak mogą odczuwać osoby z autyzmem.

            Na kolejnych zajęciach dzieci dowiedziały się o utalentowanej Ani, która nie widziała, a jednak zdobywała nagrody w konkursach pianistycznych. Dowiedziały się, jak można pomóc osobie niewidomej, że należy ją zapytać czy potrzebuje pomocy, a nie od razu ją dotykać. Trzeba też np. powiedzieć, że się skończyło rozmowę. Dzieci zapoznały się z alfabetem Braille'a oraz dowiedziały się, jak w codziennym życiu radzą sobie ludzie niewidzący. Ważne jest, by nie...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !