Konspekt do zajęć prowadzonych w internacie w szkole specjalnej, z wykorzystaniem metody aktywnego słuchania muzyki Battii Strauss
Konspekt do zajęć prowadzonych w Internacie
Prowadząca: mgr Edyta Goc
Temat: Nadejście wiosny - zabawa rytmiczna do utworu Johannesa Brahmsa „Taniec węgierski”
Cel główny: Zapoznanie uczestników z metodą aktywnego słuchania muzyki Battii Strauss
Cele szczegółowe:
Wychowankowie:
- słuchanie muzyki klasycznej
- rozwijanie ekspresji muzyczno- ruchowej
- zabawa muzyką
- rozwijanie wyobraźni
Cele rewalidacyjne:
- przezywanie współtworzenia zespołowego aktywności ruchowo- muzycznej
- integracja wychowanków
- aktywizacja dzieci nieśmiałych
Metody pracy:
- słuchanie utworu muzycznego Johannesa Brahmsa- Taniec węgierski
- Wykonanie ekspresji muzyczno ruchowej
Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:
Płyta CD z utworem Johannesa Brahms, kolorowe peleryny, kolorowe chusteczki
Przebieg zajęć
Część wstępna
1. Czynności organizacyjne, powitanie wszystkich uczestników zajęć
2. Przedstawienie tematu zajęć
Część główna:
- Wysłuchanie utworu muzycznego Johannesa Brahmsa pt.” Taniec węgierski”, przeprowadzenie rozmowy na jego temat: uczestnicy określają tempo utworu, nastrój, jakie mieli odczucia...