Bank scenariuszy

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Konspekt zajęć

Data dodania: 2017-07-05 10:20:08

Konspekt zajęć w grupie mieszanej — «Zwierzęta przygotowują się do zimy»

Konspekt zajęć w grupie mieszanej

 

Część metodyczna

1)      Grupa wiekowa: mieszana.

2)      Temat tygodnia: Zmiany w przyrodzie zachodzące późną jesienią.

3)      Temat dnia: Zwierzęta przygotowują się do zimy..

4)      Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, zespołowa.

5)      Metody pracy: samodzielnych doświadczeń, słowne: opowiadanie, rozmowa, ekspresyjne: zabawowo-naśladowcza, praktyczne: ćwiczenia.

6)      Pomoce dydaktyczne: ilustracje do opowiadania, ilustracje przedstawiające zwierzęta, mech, listki, słońce i księżyc, karty ksero z niedźwiedziem dla każdego dziecka, klej, kawa.

7)      Cel ogólny: poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku np. jeż, wiewiórka, niedźwiedź – nazwa, wygląd, przygotowania zwierząt do zimy.

8)      Cele poznawcze, dziecko:

-          nazywa: zwierzęta zasypiające na zimę,

-          opowiada w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy,

-          uważnie słucha opowiadania,

-          dzieli wyrazy ( nazwy zwierząt) na sylaby,

-          uczestniczy w zabawach ruchowych,

-          koloruje niedźwiedzia i wykleja kawą.

 

9)       Cele wychowawcze:

         - dziecko bierze aktywny udział w zajęciach,

         - dziecko wie jak należy zachować się w przedszkolu,

         - umie współdziałać w grupie rówieśniczej.

 

II. Część merytoryczna

 

Przebieg dnia:

 

Część I

  1. 1.      Schodzenie się dzieci i  powitanie:


- zabawy według zainteresowań dzieci          

  1. 1.      Ćwiczenia poranne wg. Wlaźnik ( zestaw VI)

 

I .        Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe: „ Nie płoszyć wiewiórki”. Dzieci podzielone na  dwie grupy; jedna grupa stoi w rozsypce w postawie zasadniczej – to drzewa w lesie, druga grupa chodzi i biega po lesie szukając wiewiórek. Na zawołanie nauczycielki „nie płoszyć wiewiórek” dzieci chowają się za najbliższe drzewa (kolegę, koleżankę stojąca najbliżej). Zmieniamy rolę dzieci i zabawa toczy się dalej.

 

II.        Ćwiczenia tułowia – skłony boczne. Dzieci staja w rozkroku, ręce opuszczone mają  wzdłuż ciała. Dzieci wykonują luźne skłony tułowia w lewo i w prawo – drzewami  kołysze wiatr. Powtórzyć 3 x.

 

            Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Lecą liście z drzew” – stojąc dzieci podnoszą ręce  do góry i potrząsają nimi – małe ruchy palców i dłoni. Dzieci opuszczają ramiona w dół i powoli przechodzą do przysiadu podpartego. Powtórzyć 3 x.

„Kołyszą się drzewa” – dzieci ustawiają się parami, tyłem do siebie, trzymając się za ręce  wzniesione w bok, wykonują skłony tułowia w prawą i w lewą stronę. Powtórzyć 3 x.

 

           Ćwiczenia rozwijające motoryczność: zabawa zespołowa. Dzieci ustawiają się w dwóch  rzędach przed wyznaczoną linią. Przed każdym rzędem leży duża piłka. Na sygnał pierwszy z każdego rzędu rozpoczyna czworakowanie popychając piłkę głową tak długo,  aż przejdzie ona linię mety. Następnie chwyta piłkę biegnie do swojego rzędu, kładzie ją  przed pierwszym zawodnikiem czekającym w przysiadzie podpartym i staje na końcu.  Wyścig...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !