Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Zajęcia lekcyjne — Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Data dodania: 2013-05-30 19:54:40
Autor: Joanna Gajowska

Przedstawiam wybrane scenariusze zajęć prowadzonych Metodą Weroniki Sherborne.

ZAJĘCIA I

METODA WERONIKI SHERBORNE

 

Prowadząca: Joanna Gajowska

Czas: 45 min.

Zajęcia prowadzone z uczniami z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym.

 

Cele:

  • kształtowanie świadomości własnego ciała,

  • kształtowanie orientacji w przestrzeni,

  • nauka kontaktu emocjonalnego i koncentracji wzroku,

  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa,

  • rozwijanie poczucia własnej wartości,

  • nauka współdziałania w grupie,

  • wyzwalanie zachowań twórczych.

 

Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa.

 

Pomoce: dywaniki, koc, magnetofon, płyty.

 

 

Tok zajęć:

 

     

  1. Powitanie – śpiewanie „Witaj..., witaj..., jak się masz? Wszyscy cię lubimy, wszyscy cię lubimy, bądź wśród nas'' (na melodię „ Panie Janie”).

  2. Powitanie różnymi częściami ciała – dłońmi, kolanami, łokciami, brzuchem, plecami itp.

  3. Poczucie własnego ciała:

    - leżenie na plecach i jazda po podłodze,

    - leżenie na brzuchu i jazda po podłodze,

    - jazda po podłodze na pośladkach.

  4. Wyczuwanie nóg w ruchu:

    - chodzenie, bieganie na sztywnych nogach,

    - chodzenie, bieganie na miękkich( gumowych ) nogach.

  5. Wyczuwanie twarzy – siedzenie w kole:

    - wytrzeszczanie oczu ( oczy duże ), mrużenie oczu,

    - zabawne miny.

  6. Ćwiczenia w parach:

    - „ kangury”- jedno dziecko jest matką i tuli w ramionach swoje dziecko,

    - „ wycieczka” - ciąganie leżącego partnera za nogi po podłodze,

    - „ rolowanie dywanu” - jedno dziecko leży na podłodze, drugie go turla,

    - „ kołyska” - uczestnicy siedzą na podłodze, jeden obejmuje ramionami, nogami, tułowiem siedzącego przed nim, delikatne bujanie z boku na bok,

    - „ lustro” - dzieci wykonują dowolne ruchy, gesty wykorzystując mimikę twarzy ( siedzą na przeciwko siebie ),

    - „ przepychanka” - siad prosty, oparci o siebie plecami; przepychanie się wzajemne plecami,

    - „ prowadzenie ślepca'' – jedno dziecko zamyka oczy, a drugie prowadzi je bezpiecznie po sali – zamiana ról.

  7. Ćwiczenia w grupie:

    - „ dywanik '' - dzieci kładą się ciasno na podłodze jedno obok drugiego, pierwsze dziecko kładzie się na dywanik i kula się po nim, następnie kolejne dziecko itd.

  8. Ćwiczenia twórcze:...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !