Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

Data dodania: 2012-04-01 16:21:46
Autor: Aneta Podlaska

Scenariusz lekcji w klasie czwartej. Uczniom bardzo się spodobała gra dydaktyczna

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna „Domino”

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w „Domino” (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: „Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu”

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d,e,f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w „DOMINO”(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !