Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

Data dodania: 2012-04-01 16:21:46
Autor: Aneta Podlaska

Scenariusz lekcji w klasie czwartej. Uczniom bardzo się spodobała gra dydaktyczna


Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !


 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Radomiu

Aneta Podlaska

 

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV  szkoły podstawowej

 

Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu

 

Cele lekcji:

• mnożyć pisemnie przez liczby zakończone zerami

• rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia pisemnego

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie

 

Metody:

  • ćwiczeniowa,
  • pogadanka.
  • gra dydaktyczna «Domino»

 

Formy pracy:

  • praca indywidualna,
  • praca grupowa,
  • praca zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • podręcznik (załącznik nr 1)
  • karty do gry w «Domino» (załącznik nr 2)
  • zeszyt ćwiczeń (załącznik nr 3)

 

Przebieg lekcji

 

  1. 1.     Omówienie pracy domowej

Praca domowa polegała na przypomnieniu sobie przez uczniów, w jaki sposób wykonujemy mnożenie liczb z zerami na końcu. W tym celu rozwiązali ćwiczenie ze strony 87 (podręcznik).

Nauczyciel przy tablicy omawia z pomocą uczniów zasadę mnożenia.

 

  1. 2.     Zapisanie tematu lekcji: «Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu»

 

  1. 3.     Praca z podręcznikiem str. 87 (załącznik nr 1). Uczniowie czytają tekst o mnożeniu pisemnym przez liczby z zerami na końcu. Następnie wyjaśniają zasadę – czytanie ze zrozumieniem.

 

  1. 4.     Zadanie 1 str. 87 (d, e, f podręcznik) – wykorzystanie wiedzy w praktyce

Uczniowie kolejno rozwiązują wybrane przykłady na tablicy

 

  1. 5.     Praca w grupach (każda grupa o podobnym poziomie umiejętności)

Gra w «DOMINO»(załącznik nr 2)

Klasa podzielona została na czteroosobowe grupy. Każda otrzymuje karty do gry w domino, na każdej połówce jest działanie, bądź zadanie tekstowe do rozwiązania. Zadaniem uczniów jest rozwiązanie działań i zadań, zapisanie ich na odwrotnych stronach kartek. W ten sposób powstaną karty o podobnych połówkach. Następnie uczniowie układają domino, czyli przykładają do siebie połówki z tymi samymi odpowiedziami. Zwycięża grupa, która jak najszybciej i bezbłędnie wykona zadanie. Karty powinny utworzyć prostokąt.

Uczniowie muszą podzielić się kartkami, dostosować działania i zadania do swoich umiejętności.

 

  1. 6.     Podsumowanie lekcji
  • Co warto zapamiętać z lekcji?
  • Ocena aktywności uczniów
  • Zadanie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń str. 63 (załącznik nr 3)

 

  1. 7.     Ewaluacja lekcji

Nauczyciel rozdaje karteczki w dwóch kolorach: niebieskie i żółte. Poprzez podnoszenie karteczek – żółte na «tak», niebieskie na «nie» odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące lekcji:

 

  1. Czy lekcja była dla Was interesująca?
  2. Czy polecenia do zadań były zrozumiałe?
  3. Czy wszyscy staraliście się pracować na miarę swoich możliwości?
  4. Czy przy rozwiązywaniu zadań potrzebowaliście pomocy kolegi  lub koleżanki?
  5. Czy podobała wam się gra w domino?

 

GRA W DOMINO

 

100 godzin.

Ile to minut?

700 • 150

20 metrów materiału po 300 zł za metr. Ile kosztuje ten materiał?

200 • 30

15 rzędów, po 700 miejsc na stadionie.

Ile to miejsc?

34000 • 800

80000 • 340

450 banknotów po 200 zł. Jaka to kwota?

120 banknotów pięćdziesięciozłotowych. Jaka to kwota?

980 • 500

( 300 )2

Ile minut mają

2 doby?

( 700 )2

Jedna kopa to 60 sztuk.

Ile sztuk jaj jest w 180 kopach?

480 • 6

100 • 108

 






Powrót | Do góry