Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Pożegnanie z Gimnazjum

Data dodania: 2011-05-30 21:55:53
Autor: Katrzyna Gostyńska Dorota Szczerbetka

Scenariusz uroczystego zakończenia klas trzecich gimnazjum przygotowany przez trzecioklasistów.

„Pożegnanie z Gimnazjum”

Scenariusz uroczystości zakończenia klas trzecich

Zespół Szkół Publiczne Gimnazjum w Raciążku

Po przemówieniu pana dyrektora i uroczystej przysiędze absolwentów nastąpiła część artystyczna przygotowana przez trzecioklasistów. Tę część rozpoczął grą na akordeonie jeden z naszych uczniów. Następnie:

Uczeń 1: Na dzisiejszej specjalnej akademii witamy dyrekcję szkoły, grono pedagogiczne, pracowników szkoły, rodziców, przybyłych gości, wszystkich uczniów a szczególnie koleżanki i kolegów, dla których dzisiejsze spotkanie jest ostatnią uroczystością w naszej szkole.

Dzisiejsza akademia choć jest jedną z wielu jakie mamy w ciągu roku, ma wyjątkowy charakter. Dziś bowiem po raz ostatni przyszliśmy do tej szkoły, ostatni dzwonek, ostatnie spotkanie z przyjaciółmi.

Tu przeżywaliśmy radość z sukcesów i gorycz porażek. Tu znaleźliśmy swoich przyjaciół, wspólnie poznawaliśmy otaczający nas świat.

Uczeń 2: W tym tak uroczystym dla nas dniu nasze myśli i serca kierujemy ku tym, którzy wytrwale i cierpliwie prowadzili nas po labiryncie szkolnego życia. „ W podzięce za dar najpiękniejszy, za wiedzę i serce” panu dyrektorowi, paniom wychowawczyniom, Radzie Pedagogicznej, wszystkim pracownikom szkoły, rodzicom, i gościom dedykujemy nasz program artystyczny. Do obejrzenia zapraszamy też naszych młodszych kolegów i koleżanki

Uczeń 1: Właśnie nadeszła chwila rozstania, a więc nadszedł czas refleksji, wspomnień, podsumowań, podziękowań i życzeń. Ponieważ jak mówi poeta, czas obecny ucieka jak strzała, spróbujmy go na m0oment zatrzymać

(stawia zegar na stole i zatrzymuje wskazówki na jakiejś godzinie)

Uczeń 2: Zakończenie szkoły to ważny moment w naszym uczniowskim życiu. Zamykają się za nami drzwi jednej szkoły, a otwierają drugiej. Od pewnego czasu zastanawialiśmy się w jaki sposób pożegnać się ze szkołą – ze smutkiem czy na wesoło?

Stawiamy na humor!

Wchodzą uczniowie na scenę i siadają we wcześniej ustawionych ławkach. Z tyłu stoi mapa Polski oraz tablica z planem lekcji, na której wchodzący „nauczyciele” zawieszają kartkę z nazwą lekcji, która za chwilę będzie miała miejsce.

Lekcja geografii

N - l: No proszę, jest Grześ Zapominalski. Wyjątkowo nie zapomniał przyjść na lekcję. Jakże się cieszę. Wykorzystamy ten fakt i porozmawiamy sobie trochę. Proszę, choć do odpowiedzi.

Grześ podchodzi do mapy

N - l:Wymień regiony Polski.

Grześ: Noooo... yyyy...

N - l:Grzesiu lubisz kiełbasę śląską?

Grześ:Tak, proszę pani. Najbardziej na ciepło i z musztardą.

N - l: Pomyśl skąd wzięła się nazwa twojej ulubionej kiełbaski?

Grześ: Od Śląska!

N - l:A jadłeś kiedyś krakowską?

Grześ: Bo to raz?1

N - l: popatrz, tu leży wyżyna ...?

Grześ: Wyżyna Krakowska?

N - l: Znakomicie. Co jeszcz lubisz?

Grześ: Wątrobiankę, proszę pani.

 

Dzwonek

Uczniowie wybuchają śmiechem. A pani załamana wychodzi z klasy.

 

Lekcja plastyki

nauczyciel wchodząc trzyma w ręku pustą kartkę papieru

N – l:Gosiu chyba się pomyliłaś i oddałaś mi złą kartkę.

Gosia: Ależ skądże, proszę pani.

N - l: Sama zobacz, twoja kartka jest pusta.

Gosia: Bo proszę pani ja namalowałam łąkę, a potem kozy naszej sąsiadki....

N - l: Ależ Gosiu, sama widzisz, że na tej kartce nic nie ma.

Gosia: Wiem. Te kozy były bardzo głodne, łąka była mała i wszystko zjadły. Jak miałam namalować trawę, której już nie było?

N - l: Ale kóz też tutaj nie ma!

Gosia: nawet kozy nie są takie głupie, żeby siedzieć na pustej łące, poszły sobie gdzieś indziej. 

 

Dzwonek

 

 

Lekcja matematyki

N - l: Kaziu Ułamek do tablicy! Ze sprawdzianu jedynka. Nie rozwiązałeś nawet najprostszego zadania.

Kaziu:Bo, proszę pana, ja nic nie rozumiem. Czy mógłby mi pan jeszcze raz wyjaśnić, o co chodzi?

N - l: No dobrze. Spróbujmy inaczej. Wyobraź sobie tort. Kroję go na 20 równych części i każdemu daję jeden kawałek. Jak nazwiesz to co zrobiłem?

Kaziu: Skąpstwem proszę pana, bo ja zjadłbym więcej.

 

Uczeń wychodzi na środek sceny i mówi zwracając się do kolegów

 

Nie bądź osłem do kwadratu,

do sześcianu mędrcem bądź.

Wiedza to jest silny atut,

staraj się go w rękę wziąć.

Nie twierdź więc ni w pięć ni w dziewięć,

że cię prześladuje pech.

Nie mów nigdy „ ja tam nie wiem”,

kiedy zliczysz choć do trzech!

Tam, gdzie trzeba, ruszaj głową

swych komórek szarych treść!

wysoko głowę nieś,

oceniając na różowo

I ty możesz być Einsteinem,

jeśli bardzo tego chcesz!

A zdolności nadzwyczajne

mogą w tobie drzemać też!

Tak więc zawsze mierz wysoko,

tam gdzie szklanej góry grzbiet.

Nie rób nic”pi razy oko”

bo do zera spadniesz wnet!

Nie wierz w żadne dni feralne,

życie – to otwarta gra.

I ty możesz być Einsteinem,

gdy energię w sobie masz!

 

Dzwonek

 

Lekcja języka polskiego

N - l: Aniu, powiedź mi jakieś zdanie w trybie oznajmującym.

Ania:Koń ciągnie wóz.

N - l: Dobrze. A teraz zmień to zdanie tak, by było w trybie rozkazującym.

Ania: Wio!

N - l: Ale wymyśliłaś. Dostaniesz drugą szansę. Jak się myję, ty się myjesz, on się myje, my się myjemy, wy się myjecie, oni się myją. Jaki to czas?

Ania: Sobota wieczór, proszę pani.

N - l:Mam pytanie do młodszych kolegów i koleżanek. Czy znacie odmianę przez przypadki?

Widzowie odpowiadają Tak

N - l:Wymięcie je proszę.

Widzowie próbują wymieniać

N - l:Już. Dziękuję. Marcin przypomnij proszę nam wszystkim odmianę przez przypadki.

Marcin:

Przezywnik: kto? Kogo?

Rozbijacz: kogo? Kiedy?

Podpowiadacz: komu? Co?

Wykrętnik: kim? Czym?

Ściągacz: kiedy? Od kogo?

Gadulec: o ki? O czym?

Ziewacz: ooo!

 

Dzwonek

 

Lekcja historii.

N - l: W którym roku była bitwa pod Grunwaldem?

Zośka:........................milczy

N - l:Jak ty Zośka możesz nie wiedzieć w którym roku Jagiełło pobił Krzyżaków, skoro w książce jest wyraźnie napisane: Władysław Jagiełło – 1410.

Zośka: Ja to wiedziałam, ale myślałam, że to numer telefonu Jagiełły.

N - l: To może mi powiesz kim został Kazimierz Wielki po śmierci Władysława Łokietka?

Zośka: Sierotą?

N - l: Oj Zośka, Zośka. Dam ci jeszcze jedną szansę. Co zrobił Kazimierz Wielki po wstąpieniu na tron?

Zośka:Chyba usiadł, proszę pani.

N – l: Ty też możesz usiąść.

 

Dzwonek

 

Lekcja biologii

N - l: Karolu po czym poznasz drzewo kasztanowca?

Karol: po rosnących na nim kasztanach.

N - l:A wiosną kiedy kasztanów jeszcze nie ma?

Karol: To ja postoję, poczekam na kasztany proszę pani.

N - l: A może potrafisz wymienić jakieś choroby zakaźne?

Karol: O cholera , nic mi nie przychodzi do głowy.

N - l: Świetnie. Cholera to groźna choroba zakaźna. A może ktoś opowie mi o porach roku?

Do odpowiedzi zgłasza się Karol

Karol: Zimą pada...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !