Bank scenariuszy

scenariusz zajęć otwartych z ekologi

Data dodania: 2010-10-16 22:05:45
Autor: Anita Mańka

Poniżej przedstawiam scenariusz zajęć otwartych dla rodziców- EKOLOGIA


Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !


 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka

 

ZAJĘCIA OTWARTE

DLA RODZICÓW

Cele ogólne:

 

— rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej
— kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z środowiskiem i całą przyrodą

 

 

Cele szczegółowe:

 

— wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę

— chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach

— starannie wykonuje prace plastyczną

— dba o jej estetyczny wygląd

 

Formy:

 

— praca indywidualna i grupowa

 

Środki dydaktyczne:

 

— kolorowy papier, szyszki, bibuła, krzyżówka, płyta Cd„Radosne Przedszkolaki” część I

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

 

 

1.     Przywitanie dzieci, rodziców, gości.

2.     Przedstawienie tematu zajęć

3.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem: Ekologia ( hasło oznaczone innym kolorem

4.     Wyjaśnienie pojęcia ekologia na podstawie wiersza„Co to jest ekologia?” D. Klimkiewicz, W. Drabika

 

Ekologia– mądre słowo

A co znaczy- powiedz sowo?

Sowa chwile pomyślała

I odpowiedź taka dała:

„To nauka o zwierzątkach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa…

 

5.     Rozwiązanie krzyżówki z hasłem„Ekologia”.

18. Na skórze łuska w wodzie się pluska

 

 

H

E

J

N

A

Ł

 

S

 

R

O

K

A

 

 

W

O

D

A

 

 

 

L

I

S

 

 

O

S

A

 

 

G

A

Z

E

T

A

 

I

G

Ł

A

 

 

 

K

A

P

U

S

T

A













 

 

   

 

1.Grany co godzinę z wieży Mariackiej?

/ cebula/

 

2.Po drzewach się kręci, skrzeczy. Ładne, błyszczące nęcą je rzeczy.  / sroka/

 

3.Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia. / woda/

 

4.Rudy chytrus z niego, nocą do kurnika się skrada.  / lis /

 

5.  Złośliwa pasiasta panienka, leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

                                                       / osa/

 

6.  Kolorowa, czarno-biała, do czytania doskonała,  / gazeta /

 

7. Do jej ucha nić się wkłada, kiedy uszyć coś się chce.  /igła  /

 

8. Okrągła głowa zielona, liści złożona.  / kapusta /

 

 

6.     Zabawa ruchowa

 

 

„Zawody z piórkiem”


Każdy zawodnik- otrzymuje niewielkie ptasie piórko i na sygnał dmuchaniem starają się jak najdłużej utrzymać swoje piórko w powietrzu. Wygrywa dziecko, którego piórko wirowało najdłużej.

 

 

7.     Wspólne śpiewanie piosenki„Ekologia” D. Siekierska

 

 

Wszystko to co nas otacza

Drzewa, kwiaty, ziemia, woda

I powietrze i zwierzęta

To się właśnie zwie przyroda

 

Ref. /x2

Oczywiście świat ze śmieci

Tak wam radzą mądre dzieci.

 

Dzielcie papier, szkło, plastiki

Segregujcie swoje śmieci

Są osobne pojemniki

Wiedzą to najmłodsze dzieci.

 

Ref./x2

 

Oszczędzanie też jest ważne!

Gdy wieczorem zęby myjesz

Zakręć kurek mój kolego

Wtedy wody mniej zużyjesz.

 

Ref./x2

 

   8. Wspólne wykonanie pracy plastycznej„Ekologiczny motyl”

          z   wykorzystaniem szyszek, papieru i różnego rodzaju ozdób.

 

 

 

9. Wspólna deklamacja ekologicznego motta naszej grupy:

 

 

Ziemia nie należy do nas,

My należymy do Ziemi.

Cokolwiek czynimy Ziemi–

Czynimy sobie.”

 

 

    10. Jestem strażnikiem przyrody- każde dziecko otrzymuje dyplom.

 

   11. Na koniec zajęć wszyscy goście otrzymują drobną przekąskę-

     „Dar zdrowej Ziemi”– jabłko.

 

   12. Podziękowanie rodzicom za udział w zajęciach.

 

Dane autora: Anita Mańka






Powrót | Do góry

Pliki do pobrania