Wiosenne zabawy - konspekt zajęć integracyjnych

Data dodania: 2010-07-03 22:43:20
Autor: Joanna

KONSPEKT ZAJĘĆ


Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !


Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska

Gr.I

25.03.2010

TEMAT: WIOSENNE ZABAWY– zabawy integracyjne dzieci z grupy I i IV.

CELE:

— integracja dzieci poprzez wspólną zabawę

— rozwijanie koordynacji i ogólnej sprawności ruchowej

— rozbudzanie wiary we własne możliwości

— przełamywanie nieśmiałości

— kształtowanie pozytywnych postaw koleżeńskich, opiekuńczych, postawy otwartości na współdziałanie

METODY:

— słowne, oglądowe, praktycznego działania

— aktywizujące– improwizacja do muzyki i tekstu, wprawki dramowe

— metoda Klanzy

FORMY:

— zbiorowa, zespołowa.

POMOCE:

— płyta CD, gitara, woreczki, obręcze, tunel, piłki, laski, ilustracja wiosenna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

— „Wiosenny spacer”– zabawa z elementami opowieści ruchowej do akompaniamentu gitary:

Tak przedszkolak spaceruje

Dookoła maszeruje...

Teraz zróbmy kroki duże

Przechodzimy przez kałuże...

Tera trochę gimnastyki

Poskaczemy pajacyki...

No a teraz dla zachęty-

Głowa ramiona kolana pięty .....

— Zabawa organizująca ze  śpiewem–„Chodźcie do koła”

— Zabawa integracyjna z użyciem piłki–„Mam na imię...”

— „Ciekawe co robić będziemy”– piosenka wprowadzająca w tematykę zajęć;

— Przeczytanie listu od wiosny, pokaz ukrytych zadań i ukrytego obrazka  

Koty

— zamiaucz jak kotek

— umyj się, koci grzbiet, pije mleczko, czyści wąsy itp.

— Zabawa ruchowa w kole do piosenki„Mały kotek”  

Żaby

— pokaz jak skaczą żaby w grupach

— zabawa z woreczkami„Żaby łapią muchy”- podrzucanie i łapanie

— piosenka ilustrowana ruchem„My są żabki”

Bociany

— zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa do piosenki„Kle kle boćku”- naśladowanie lotu bociana, powrót do gniazda–obręczy

— Bociany łapią żaby– zabawa zręcznościowa- przenoszenie zielonych woreczków za pomocą dwóch lasek

Improwizacja ruchowa do piosenki„Żaby aby”– podział na role bociany i żaby, naśladowanie charakterystycznego sposobu poruszania się i odgłosów zwierząt

Krety

— przejście maluchów przez tunel pod nogami starszaków

— przeprowadzenie piłek w tunelu między nogami– gr IV

Kwiaty — zabawa relaksacyjna

— masażyki na plecach kolegi w parach do opowiadania nauczyciela oraz naśladowanie rosnącego kwiata: grabimy ziemię, wsadzamy nasionka, zasypujemy, pada deszcz, grzeje słońce, kwiat wyrasta z ziemi, podlewamy, wąchamy

Dziecięce zabawy w kole, w parach przy akompaniamencie gitary i muzyce z płyty CD

— Chodźcie do koła

— Karuzela

— Dwóm tańczyć się zachciało

 

Opracowała: Joanna Kowalska






Powrót | Do góry