Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla gimnazjum

Data dodania: 2010-05-22 14:09:24
Autor: Iwona Nagrodzka

Co zrobić, gdy na języku angielskim grupa uczniów zdecydowanie odbiega poziomem wiedzy od reszty klasy? Być może czas wprowadzić zajęcia wyrównawcze. Sama znalazłam się w takiej sytuacji, dlatego przedstawiam program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego, jaki stworzyłam dla swoich uczniów.


Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !


PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GIMNAZJUM

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program ten został przygotowany dla uczniów gimnazjum, którzy nigdy nie uczyli się języka angielskiego lub mają bardzo duże problemy w nauce tego przedmiotu i przyswajaniu wiedzy niezbędnej do zdania części językowej egzaminu gimnazjalnego. Uczestnictwo w tego typu zajęciach pozwoli uczniom nadrobić zaległości powstałe w skutek niesystematycznej nauki, ale również solidnie powtórzyć materiał z bieżących lekcji.

Program przeznaczony jest do realizacji na lekcjach dodatkowych w wymiarze jednej godziny w  tygodniu, co daje około 35 godzin w roku szkolnym. Uczniowie są zobowiązani do prowadzenia zeszytów do zajęć wyrównawczych. Dodatkowe podręczniki nie są przewidywane, natomiast uczniowie biorący udział w zajęciach będą otrzymywać materiały przygotowane przez nauczyciela.

CZAS REALIZACJI PROGRAMU

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego.

CELE EDUKACYJNE PROGRAMU

Aby nauka języka obcego była efektywna, uczeń powinien rozwijać oraz w miarę możliwości integrować podstawowe sprawności językowe (language skills): receptywne– czytanie i słuchanie oraz produktywne– mówienie i pisania. W nauce języka obcego istotne jest również rozpoznawanie i prawidłowe stosowanie struktur gramatycznych oraz opanowanie i poszerzanie znajomości leksyki.

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

Uczeń potrafi:

  • prawidłowo używać zwrotów grzecznościowych, dopasowanych do różnych sytuacji i kontekstów,
  • formułować krótkie wypowiedzi na określone tematy,
  • wyszukać z tekstu (zarówno czytanego jak i słuchanego)  najważniejsze informacje,
  • przetwarzać informacje zawarte w tekście,
  • kształtować umiejętność ogólnego rozumienia wypowiedzi,
  • stosować struktury leksykalne i gramatyczne w różnego typu ćwiczeniach,
  • korzystać ze słowników językowych i innych materiałów językowych.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

  • systematyczne uczęszczanie na zajęcia wyrównawcze,
  • aktywny udział w zajęciach,
  • systematyczne wykonywanie zadań domowych,
  • stosowanie odpowiednich form pracy (praca grupowa i indywidualna),
  • stosowanie różnorodnych metod pracy (burza mózgów, praca z tekstem, praca ze słownikiem, pytania i odpowiedzi),
  • wykorzystywanie metod aktywizujących. 

TREŚCI NAUCZANIA

Funkcje i sytuacje językowe:

  • przedstawianie się,
  • zwroty grzecznościowe na różne okazje,
  • opis osób i rzeczy,
  • określanie położenia rzeczy, miejsc itp.
  • robienie zakupów,
  • wyrażanie próśb,
  • wyrażanie czynności teraźniejszych tymczasowych i stałych,
  • opowiadanie o czynnościach przeszłych.

 Leksyka:

  • określanie czasu (dni tygodnia, miesiące, daty, pory roku, pory dnia godziny)
  • zajęcia codzienne (czynności rutynowe)
  • czas wolny / rozrywka (formy i sposoby spędzania wolnego czasu)
  • rodzina i przyjaciele (nazwy członków rodziny, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny i cechy charakteru)
  • dom (nazwy pomieszczeń w domu, rodzaje budynków, nazwy mebli i sprzętów domowych)
  • szkoła (nazwy przedmiotów lekcyjnych, opis szkoły, klasy)
  • sport (nazwy dyscyplin sportowych)
  • odżywianie (nazwy artykułów spożywczych i posiłków)
  • zdrowie (nazwy dolegliwości, nazwy części ciała)

 Gramatyka:

  • szyk wyrazów w zdaniu,
  • liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników,
  • określanie przynależności (dopełniacz saksoński),
  • przedimki określone i nieokreślone,
  • zaimki osobowe i dzierżawcze,
  • przyimki miejsca, czasu i ruchu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • czasowniki„to be” i„have got”,
  • konstrukcje z„there is / are”,
  • czasy gramatyczne: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect.

OCZEKIWANE EFEKTY 

Uczniowie, którzy biorą udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką języka angielskiego, chętnie włączają się do pracy na lekcji. Dzięki repetycjom ich wiedza jest usystematyzowana.

EWALUACJA PROGRAMU

Ewaluacja programu będzie przeprowadzona na koniec roku szkolnego za pomocą testu końcowego. Dodatkowo w trakcie trwania roku szkolnego będą przeprowadzane krótkie testy badające przyrost wiedzy uczniów. Dodatkowo przewiduje się przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczniów.

 

Opracowała: Iwona Nagrodzka






Powrót | Do góry