Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

"Moje zabawki"- scenariusz zajęć dla 3 - latków

Data dodania: 2010-03-17 22:11:05
Autor: Anna Bartczak

Scenariusz zajęcia w grupie dzieci 3— letnich na hospitację diagnozującą z zakresu adaptacji dziecka do warunków przedszkolnych.

Scenariusz zajęcia z wychowania umysłowego na hospitację diagnozującą

 

Prowadząca - Anna Bartczak

Grupa wiekowa - 3 - latki

Zagadnienie hospitacyjne - Program adaptacyjny dziecka 3 - letniego do warunków przedszkolnych.

Temat zajęć: „Moje zabawki” - rozmowa na podstawie opowiadania I. Salach, zabawy taneczne i integracyjne przy muzyce.

Cele ogólne i etapowe:

  1. Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie.

Cele operacyjne:

- dziecko poprawnie ustawi się w kole;

- dziecko poprawnie wykonuje polecenia nauczycielki;

- dziecko potrafi przyporządkować zabawki do odpowiedniego miejsca w sali;

- dziecko współdziała z innymi w czasie wspólnych zabaw.

Metody:

- słowne: rozmowa, opowiadanie, piosenka

- czynne: zadań stawianych do wykonania;

- oglądowe: pokaz, obserwacja;

- aktywizujące: zabawa integracyjna

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna

Program: „ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”

Środki dydaktyczne: zabawki (po jednej dla każdego dziecka), pacynki chłopca i dziewczynki, obrazki przedmiotów: nóż, zapałki, żelazko, obrazki zabawek: miś, pajacyk, piłka, balony, wózek dla lalek, sylwety „buźki smutnej i wesołej”, płyty CD z nagraniami zabaw: „Słoneczko jest”, „Podajmy sobie łapki”, „Boogie - woogie”, karty pracy - zabawki z brakującymi elementami, kleje, kredki, medale „Wzorowy przedszkolak”

Przebieg zajęć:

  • „Słoneczko jest” – zabawa integracyjna.

Dzieci tworzą koło, śpiewają piosenkę i inscenizują ruchem jej treść. 

  • „Moje zabawki” – słuchanie opowiadania.

Dzieci siedząc w kole słuchają opowiadania I. Salach w formie dialogu z użyciem pacynek: chłopca Adasia i dziewczynki Oli. W sali porozrzucane są zabawki.

 

N: „Dzisiaj porozmawiamy o waszych ulubionych zabawkach”

Ola: „Ja mam dużo zabawek”

N: „Czy mają swoje miejsce w twoim pokoju?”

Ola: „Tak, moje zabawki są zawsze pięknie poukładane. Sama o nie dbam. Lalkom czeszę włosy, a mama pomaga mi zaplatać warkoczyki”

N: „A jak są ubrane?”

Ola: „Mają śliczne sukienki, które sama piorę i zawsze układam je na półce”.

N: „To miło,...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !