Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Poznajemy zasady gry w obronie - zastawienie po rzucie i zbieranie piłki z tablicy

Data dodania: 2009-07-05 23:04:45
Autor: Witold Polak

Przedstawiam plan metodyczny lekcji wychowania fizycznego w ujęciu czynnościowym, dotyczący nauki elementów indywidualnej obrony w piłce koszykowej.

Temat (Zadanie główne): Poznajemy zasady gry w obronie – zastawienie po rzucie, zbieranie piłki z tablicy

Zadania szczegółowe w zakresie:

Sprawności motorycznej:

Uczeń:

  • wzmocni siłę mięśni nóg
  • rozwinie koordynację ruchową
  • poprawi szybkość reakcji
  • poprawi pamięć ruchową

Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • wykonać zastawienie po rzucie
  • zebrać piłkę z tablicy
  • wykonać rzut jednorącz z miejsca

Wiadomości

Uczeń:

  • zna zasady przy wykonywaniu poprawnego zastawiania
  • zna cel zastawiania
  • omawia czynniki mające wpływ na uzyskanie zbiórki

Usamodzielnienia

Uczeń:

  • prowadzi rozgrzewkę dla swojego zespołu
  • kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń
  • dokonuje samooceny swoich umiejętności  i wiadomości

Czas trwania zajęć: 45 minut

Liczba ćwiczących: 14  osób

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Przybory, przyrządy: kosze, piłki do koszykówki x 8, szarfy, pachołki x 2

Metody wykorzystane na lekcji w zakresie:

  • realizacji zadań ruchowych - zadaniowa , zadaniowa ścisła,
  • nauczania ruchu – kompleksowa
  • przekazywania wiadomości- pogadanka pokaz
  • wychowania - wysuwanie sugestii, działanie przykładem osobistym, wyrażanie aprobaty i dezaprobaty

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Metody

Docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Zapozna się  z zadaniami i zmotywuje do aktywnego udziału w lekcji

  • ustawia się w szeregu
  • słucha informacji nauczyciela
  • zapoznaje się z zadaniami lekcji
  • przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
  • sprawdza obecność i gotowość uczniów do lekcji
  • podaje temat zajęć
  • wyjaśnia wpływ działań w obronie na rezultat gry
  • wskazuje potrzebne dyspozycje sprawnościowe
  • zachęca uczniów do aktywnego udziału

Pogadanka

Przygotuje organizm do wysiłku.

  • wyznaczeni kapitanowie wybierają drużyny i prowadzą 5 minutową rozgrzewkę uwzględniając w niej różne sposoby poruszania się po boisku i ćwiczenia głównych gryp mięśniowych
  • wykonuje ćwiczenia pokazane przez ćwiczącego prowadzącego rozgrzewkę
  • rozgrzewa główne partie mięśniowe (RR, NN, T,  m. brzucha, m. grzbietu)
  • wybiera dwóch kapitanów, którzy prowadzą rozgrzewkę dla swoich zespołów.
  • kontroluje wykonanie ćwiczeń rozgrzewających główne partie mięśniowe

 

  • Zadaniowa
  • Naśladowcza

Rozwinie koordynację ruchową

Przygotuje się do realizacji zadania głównego lekcji

Wykonuje ćwiczenia

  • opuszczenie piłki za głową i chwyt za plecami
  • podrzut piłki z przodu chwyt z tyłu
  • podrzut piłki z tyłu chwyt z przodu
  • przetaczanie piłki z ręki do ręki
  • podrzut piłki i chwyt w wyskoku
  • przerzucanie piłki nad głową z ręki do ręki
  • poleca pobrać piłki
  • poleca wykonanie ćwiczeń
  • kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń

 

zadaniowa

Część główna

Pozna zasady poprawnego zastawiania

Wzmocni siłę mięśni...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !