Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Arkusz obserwacji dziecka 5-6 letniego

Data dodania: 2006-11-08 07:10:34
Skonstruowany przeze mnie arkusz obserwacji zawiera podstawowe umiejętności dziecka w zakresie poszczególnych funkcji charakterystycznych dla określonej grupy wiekowej. Podsumowanie obserwacji pomoże nam ocenić jakie sprawności są opanowane przez dziecko, a które wymagają szczególnego zainteresowania nauczycieli i rodziców, w celu wyrównania ewentualnych braków. Mam nadzieję, że arkusz ten wzbudzi zainteresowanie innych nauczycieli pracujących w przedszkolu. 

ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 5-6 LETNIEGO
Imię i nazwisko dziecka...................................................................
Data urodzenia.................................................................................

Lp.
OGÓLNA SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

I SEMESTR
II SEMESTR
   TAK
NIE
TAK
NIE
1.
Potrafi wykonać 5 podskoków pajacyka




2.
Potrafi skakać 5 razy pod rząd obunóż




3.
Umie sprawnie biegać




4.
Chodzi po równoważni




5.
Potrafi skakać na jednej nodze




6.
Wspina się na drabinki






SAMODZIELNOŚĆ






1.
Jest całkowicie samodzielne w toalecie




2.
Samodzielnie się rozbiera i ubiera




3.
Potrafi wiązać sznurowadła




4.
Prawidłowo posługuje się sztućcami




5.
Pomaga w pracach porządkowych




6.
Potrafi wytrzeć sobie nos






DOJRZAŁOŚĆ SPOŁECZNA






1.
Potrafi współzawodniczyć w grze




2.
Respektuje własność i prywatność innych




3.
Łatwo zawiera przyjaźnie




4.
Kontroluje swoje zachowanie w miejscu publicznym




5.
Preferuje zabawę samotną




6.
Podporządkowuje się przyjętym normom






KOORDYNACJA WZROKOWO – RUCHOWA





1.
Dokładnie wycina i nakleja proste kształty




2.
Rysuje człowieka składającego się z 6 elementów




3.
Potrafi odrysować figury geometryczne




4.
Umieszcza detale na rysunku




5.
Posługuje się prawą ręką




6.
Potrafi rysować w liniach szlaki litero podobne






MOWA







1.
Prawidłowo używa określeń: wczoraj, dziś, jutro




2.
Prawidłowo nazywa kolejne dni tygodnia




3.
Poprawnie używa czasu przeszłego i przyszłego




4.
Mówi płynnie i poprawnie




5.
Rozpoznaje i nazywa litery drukowane




6.
Czyta proste zdania




1.
Potrafi opowiedzieć treść obrazka






DZIECIĘCA MATEMATYKA






1.
Orientuje się w schemacie własnego ciała




2.
Dostrzega rytmy np. pór roku




3.
Potrafi przeliczać do 10




4.
Zna i nazywa cyfry od 0 --10




5.
Poprawnie stosuje znaki >, <, =, +, -




6.
Rozwiązuje proste działania matematyczne





Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !