ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 5-6 LETNIEGO
Imię i nazwisko dziecka...................................................................
Data urodzenia.................................................................................
Lp. |
OGÓLNA SPRAWNOŚĆ RUCHOWA |
I SEMESTR |
II SEMESTR |
||
TAK |
NIE |
TAK |
NIE |
||
1. |
Potrafi wykonać 5 podskoków pajacyka |
||||
2. |
Potrafi skakać 5 razy pod rząd obunóż |
||||
3. |
Umie sprawnie biegać |
||||
4. |
Chodzi po równoważni |
||||
5. |
Potrafi skakać na jednej nodze |
||||
6. |
Wspina się na drabinki |
||||
SAMODZIELNOŚĆ |
|||||
1. |
Jest całkowicie samodzielne w toalecie |
||||
2. |
Samodzielnie się rozbiera i ubiera |
||||
3. |
Potrafi wiązać sznurowadła |
||||
4. |
Prawidłowo posługuje się sztućcami |
||||
5. |
Pomaga w pracach porządkowych |
||||
6. |
Potrafi wytrzeć sobie nos |
||||
DOJRZAŁOŚĆ SPOŁECZNA |
|||||
1. |
Potrafi współzawodniczyć w grze |
||||
2. |
Respektuje własność i prywatność innych |
||||
3. |
Łatwo zawiera przyjaźnie |
||||
4. |
Kontroluje swoje zachowanie w miejscu publicznym |
||||
5. |
Preferuje zabawę samotną |
||||
6. |
Podporządkowuje się przyjętym normom |
||||
KOORDYNACJA WZROKOWO – RUCHOWA |
|||||
1. |
Dokładnie wycina i nakleja proste kształty |
||||
2. |
Rysuje człowieka składającego się z 6 elementów |
||||
3. |
Potrafi odrysować figury geometryczne |
||||
4. |
Umieszcza detale na rysunku |
||||
5. |
Posługuje się prawą ręką |
||||
6. |
Potrafi rysować w liniach szlaki litero podobne |
||||
MOWA |
|||||
1. |
Prawidłowo używa określeń: wczoraj, dziś, jutro |
||||
2. |
Prawidłowo nazywa kolejne dni tygodnia |
||||
3. |
Poprawnie używa czasu przeszłego i przyszłego |
||||
4. |
Mówi płynnie i poprawnie |
||||
5. |
Rozpoznaje i nazywa litery drukowane |
||||
6. |
Czyta proste zdania |
||||
1. |
Potrafi opowiedzieć treść obrazka |
||||
DZIECIĘCA MATEMATYKA |
|||||
1. |
Orientuje się w schemacie własnego ciała |
||||
2. |
Dostrzega rytmy np. pór roku |
||||
3. |
Potrafi przeliczać do 10 |
||||
4. |
Zna i nazywa cyfry od 0 --10 |
||||
5. |
Poprawnie stosuje znaki >, <, =, +, - |
||||
6. |
Rozwiązuje proste działania matematyczne |