Przedmiotem oceny są trzy płaszczyzny rozwoju ucznia:Rozwój fizyczny, rozwój społeczno– emocjonalny i rozwójintelektualny. Ocena rozwojuucznia odbywa się na podstawie„standardów wymagań” ucznia określonych dlakażdego etapu edukacji wczesnoszkolnej, która posiada nauczyciel wposzczególnych klasach. Podstawą doopracowania„standardów osiągnięć ucznia” są treści zawarte w PodstawieProgramowej i programie edukacji, którym jest„Program zintegrowanej edukacjiwczesnoszkolnej w klasach I-III z EKOLDUDKIEM W SZKOLE”.
Ocenianie polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych
ucznia w danym okresie (semestrze, roku szkolnym) i ustaleniu jednej oceny –
oceny wpisowej.
Praca ucznia jest
podsumowana:
-
oceną bieżącą (ciągłą), odnotowaną na indywidualnych pracach
ucznia i gromadzonych w teczce ucznia.
-
oceną międzysemestralną – sporządzoną na kartach „osiągnięcia
i postępy ucznia”
-
oceną semestralną – sporządzoną na karcie oceny wpisowej za I
semestr
-
oceną końcoworoczną – wpisaną w arkuszach ocen
W ocenianiu
bieżącym są brane pod uwagę karty pracy indywidualnej ucznia, sprawdziany,
prace klasowe, prace domowe i jego prace dowolne, które informują
systematycznie o postępach dziecka w nabywaniu umiejętności. Gromadzone są w
teczce ucznia dając pełny obraz kolejnych postępów i rozwoju ucznia. Nauczyciel
oceniając na bieżąco osiągnięcia wymagane w ramach danej aktywności stosuje
symbole: