Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !

Plan wychowawczy do klasy pierwszej (nauczanie zintegrowane)

Data dodania: 2004-01-30 11:00:00
Program wychowawczy opracowany do klasy pierwszej szkoły podstawowej (nauczanie zintegrowane).PLAN WYCHOWAWCZY DO KLASY I ( NAUCZ. ZINTEGROWANE )

     Działania konieczne ze strony wychowawcy warunkujące optymalne czynniki właściwego rozwoju dziecka:
  1. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka.
  2. Zapewnienie każdemu dziecku równych szans.
  3. Zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w bezpiecznym, przyjaznym i zdrowym środowisku.
  4. Umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągnięcia sukcesu.
  5. Stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenie do osiągania celów.
  6. Podejmowanie odpowiedzialności za siebie i innych.
  7. rozwijanie wrażliwości moralnej.
  8. Wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej i kulturowej dziecka.
  9. Kształtowanie umiejętności obserwacji oraz ułatwianie rozumienia zjawisk zachodzących w bliskim otoczeniu dziecka (przyrodniczym, społecznym, kulturowym)
  10. rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  11. Zachęcanie do aktywności badawczej oraz wyrażania własnych myśli i przeżyć.
  12. Rozwijanie wrażliwości estetycznej – tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.
  13. Zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania oraz realizacji działań prozdrowotnych.

RODZINA W ŻYCIU DZIECKA.
  1. Rodzina; więzy rodzinne, struktura rodziny, święta rodzinne, tradycje panujące w rodzinie, wspólne spędzanie wolnego czasu, podejmowanie obowiązków, wzajemna pomoc.
  2. Mieszkanie: przeznaczenie powierzchni, umeblowanie, dbałość o czystość i estetykę wnętrz.
  3. Urządzenia techniczne w domu: znajomość urządzeń technicznych, bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych, gazowych, oświetlenie.
  4. Zwierzęta domowe; pies, kot itp.

W KLASIE I W SZKOLE
  1. Organizowanie zespołu klasowego.
  2. Moja klasa- klasa jako miejsce nauki i zabawy. Wygląd klasy, utrzymanie porządku, czynności dyżurnego. Prawidłowa postawa w ławce . bezpieczne zachowanie się w klasie i w szkole. Integrowanie zespołu klasowego poprzez naukę, zabawę, wycieczki.
  3. Szkoła i jej otoczenie. Pomieszczenia szkolne i ich przeznaczenie. Bezpieczne poruszanie się po szkole. Troska o czystość klasy i szkoły. Rośliny w klasie.
  4. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień- udział w dodatkowych zajęciach plastycznych, muzycznych, udział w konkursach.
  5. bezpieczna droga do szkoły; lokalizacja domu względem szkoły, znaki drogowe w pobliżu szkoły, bezpieczne zachowanie się na ulicy, niebezpieczeństwa czyhające na jezdni. Zwrócenie uwagi na uczniów dojeżdżających do szkoły: zorganizowanie dyżurów dla dzieci oczekujących na autobus, bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z autobusu.

DZIECKO A ŚRODOWISKO

NASZA MIEJSCOWOŚĆ- SPYTKOWICE
  1. Moja wieś: położenie , krajobraz, walory turystyczne.
  2. Zajęcia mieszkańców wsi i pobliskich miast, gdzie znajdują zatrudnienie rodzice...

Dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla zalogowanych!


Literka jest portalem stworzonym specjalnie dla nauczycieli. Znajdziesz u nas artykuły i materiały pomocne w pracy, porady prawne, aktualności ze świata oświaty.


Aby publikować własne materiały oraz otrzymać pełen dostęp do portalu , Zaloguj się.

Nie masz konta ? Zarejestruj się za darmo !